Käärmekaloista

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sorvu
Starting Member
Starting Member

Käärmekaloista

Viesti Kirjoittaja Sorvu »

niin tuosta pari aihetta alas päin kerrottiin käärme kaloista niin ihastuin noihin "käärmeisiin" mutta sopiiko yhteen taistojen kaa? ja missä myydään noita? ja minkä kokoiseen akvaarioon?
Taisto fani
Camron
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Camron »

Sorvu, silloin kuin minä rekisteröidyin tänne, pari viikkoa sitten, aloitin paljon uusia aiheita. Se ei ole todellakaan tarpeellista. Käytä yläreunasta löytyvää hakua ja vanhoja keskusteluja. En haluaisi olla ilkeä :|
Harrastus tauolla
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

Eipä taida oikein sopia, olen kuullut sen hotkaisseen kultakalankin.
Aika petokala se on.
Eräälle tietämälleni ihmiselle oli siis sanottu niiden sopivan samaan akvaan :roll: .
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ka ... mekala.htm
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Save
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Save »

Minulla ainakin ovat aikuiset (40 cm) käärmekalat ja taistelukalat eläneet samassa altaassa ongelmitta vuosia. Meillä eivät ko. kalat ole muutenkaan käyttäytyneet kovinkaan petomaisesti.
samppi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja samppi »

Itselläni oli joskus käärmekala. Kyllä se aika hanakasti kävi kiinni jauhomatoon. Riippuu varmaan eläimen koosta millasia saaliita saa kiinni
275 ja 55 Litran tankit
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Niin, ja akvaario saa olla ISO. Kyseessä on kuitenkin aikuisena 40-senttinen melko liikkuva kala. Sellaiset 400-500 litraa lienee minimi.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
jnordi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jnordi »

Itsellä käärmekala tappoi aikuisen siniravun. Tajusi hyökätä heti kuorenvaihdon jälkeen. Yhdessä olivat asustelleet jo muutaman kuukauden.
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja naatti »

Pieneen akvaarioon käärmemäinen kala voisi olla piikkisilmä, riippuen tietysti muusta kalastosta sun muusta.
Dauthi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Dauthi »

Itse ihastuin niilinhaukiin 8-) Hupaisia otuksia.
Ostetaan/Otetaan malaweja!
jnordi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jnordi »

naatti kirjoitti:Pieneen akvaarioon käärmemäinen kala voisi olla piikkisilmä, riippuen tietysti muusta kalastosta sun muusta.
Tästä tulikin mieleeni, että kannattaa noiden käärmekalojen kanssa olla siinä mielessä huolellinen että järjestää asialliset olosuhteet ( niinkun kaikkien muidenkin kalojen kanssa, mutta erityisesti näitten). Se nimittäin tulee ulos jos ei tykkää olla siellä (fiksu kala :mrgreen: ). Omassa akvaariossani ei ollut ongelmia lainkaan kun kaikki oli normaalia, mutta nyt kun olen lopettamassa akvarointia ainakin hetkellisesti; olen laskenut akvaarion pintaa noin 25cm. Tänäaamuna huomasin kun käärmekala hyppi kansilasia vasten ja yritti lähteä lipettiin. siis teki semmosia 25cm hyppyjä/ luikerteli akvaarion seinää vasten. 8O . Mitä tästä opimme: Älä aliarvioi kalojen tilavaatimuksia... :|
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”