Ensimmäinen kerta käytössä meni mainiosti: hiilaripullo kesti monta kuukautta ja kaikki oli kunnossa.
Nyt muutaman kerran hiilaripullo on tyhjentynyt kahdessa viikossa ja viimeisimpänä pulloon oli tullut vettä. Siispä olen ihmeissäni. Eikö systeemissä ole mitään, mikä estää veden menon pulloon, kun painetta ei enää ole?
Onko kellään muulla kyseistä asennettu ulkosuodattimen yhteyteen? Miten paine / avausruuvi pitäisi säätää optimaalisen veteen liukenemisen saavuttamiseksi? Ohjeiden mukaan olen laittanut paineen 0,8-1 kohdalle ja avannut venttiiliä vain sen verran, että olen huomannut levittimestä pääsevän muutamia kuplia suoraan veteen, mikä ei tietysti sekään ole hyvä juttu, vaan kaikenhan pitäisi kai liueta?
Tähän ratkaisuna ohjasin entistä enemmän vettä (melkein kaiken) menemään levittimen kautta ja venttiiliä suljin (paine edelleen sama kuin ennen). Nyt levittimestä pääsevät kuplat olivat jo huomattavasti pienemmät, mutta tosiaan tällä kertaakin pullo tyhjeni noin viikossa ja sen lisäksi sinne meni vettä sisälle.
Nyt en tiedä taas mitä tekisin ja kokeilisin. Mistä nopea tyhjeneminen ja veden pääsy pulloon johtuu? Pitäisikö testata vuotoja? Miten/mistä? Mikä olisi oikea määrä hiilaria kerralla akvaan?
Kiitollisena vastauksista!