Triops / tarvikkeet
Valvoja: Moderaattorit
http://www.gamelife.fi/?viewproduct=6287&p=22&c=0 tilasin tuolta triopseja kumpaakohan lajia noi on?
-
sekopää
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
triopsit kuolevat
Ei hyvältä näytä....
15.6.2007 kuoriutui eka triops vauva. Seuraavana päivänä pari lisää ja ja sitäseuraavana 1-2. Kyseessä on Triops cancriformis. Nyt triopseja on hävinnyt säännöllisin väliajoin ja tänään löysin viimeisen yksilön ruumiin. Triopsit ovat olleet aurinkoisella ikkunalla litrassa lähdevettä. Vettä en ole vaihtanut kertaakaan, enkä muutenkaan ole lisäillyt veteen mitään. Mitä teen väärin?

[quote="peltsi92"]voiko noita jostain saada hämeenlinnasta kun laitoin googleen tirina composer niin se on seinäjoella?[/quote]
En tiedä mistä jotkut on saanu päähänsä että Tirina on Hämeenlinnassa, kyseessä on Seinäjokelainen liike, (ovat muuten helpottaneet nettikaupan osoitettaan, on nykyisin www.tirina.fi). Kävin katsomassa tänään niiden Nettipuodissa ja olivat saaneet taas lisää triopseja.
En tiedä mistä jotkut on saanu päähänsä että Tirina on Hämeenlinnassa, kyseessä on Seinäjokelainen liike, (ovat muuten helpottaneet nettikaupan osoitettaan, on nykyisin www.tirina.fi). Kävin katsomassa tänään niiden Nettipuodissa ja olivat saaneet taas lisää triopseja.
-
Phoxinus
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
Ohjetta: http://tuukan.fliput.net/triops_l.html Millaista vettä käytit?
Monninomistaja jo vuodesta -94.
Mulla se ruokapussin tekeminen on onnistunut niin että oon kerännyt takapihalta vanhoja, jo viimevuotisia kasvin osia ja muuta "roskaa". Sitten olen silpunnut ne, laittanut lautaselle ja vettä päälle. Parin päivän jälkeen oon kaatanut veden pois ja pussittanut kasvisilpun harsopussiin. Sen voi käyttää heti, tai antaa kuivaa ja käyttää myöhemmin.
Ihan vihreää kasvia tai ruohoa ei kannata ottaa, siitä kun voi lähteä niin paljon aineksia veteen että munat eivät kuoriudu. Niillähän on semmoinen varomekanismi että jos vesi ei ole aivan puhdasta niin se tarkoittaa sitä että siellä voi olla jo ennestään elämää, joka aterioisi vauvatriopsit suuhunsa! Munat kuoriutuu vain puhtaassa vedessä. (Sen jälkeen voi pikkutriopseille kyllä vähitellen alkaa jo vaihtaa ihan vesijohtovettäkin)
Tuukka
Ihan vihreää kasvia tai ruohoa ei kannata ottaa, siitä kun voi lähteä niin paljon aineksia veteen että munat eivät kuoriudu. Niillähän on semmoinen varomekanismi että jos vesi ei ole aivan puhdasta niin se tarkoittaa sitä että siellä voi olla jo ennestään elämää, joka aterioisi vauvatriopsit suuhunsa! Munat kuoriutuu vain puhtaassa vedessä. (Sen jälkeen voi pikkutriopseille kyllä vähitellen alkaa jo vaihtaa ihan vesijohtovettäkin)
Tuukka