Lehtikala ja kardinaalitetrat

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
lapranlikka
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

Lehtikala ja kardinaalitetrat

Viesti Kirjoittaja lapranlikka »

Tilanne on nyt se, että joudun vähentämään altaita ja muokkaamaan kalastoa rajusti. Minulla on iso lehtikala, joka on ollut meillä pienestä asti ja josta luopuminen ei ole kovin mukava ajatus. Ainut vaihtoehto luopumisen sijaan olisi sijoittaa se pojan 200-l altaaseen. Ongelmalliseksi tilanteen tekee, että poitsu tykkää kardinaalitetroistaan yli kaiken, eikä suostu luopumaan niistä.

Tiedän, että kardinaalitetroja pidetään hyvin yleisesti kiekkoaltaissa. Onko lehtikalat jotenkin hanakampia syömään niitä kuin kiekot? Onko niillä isompi suu, voimakkaampi jahtaamisvietti tai jotain, kun varoitellaan, ettei lehtiksien kanssa pikkusinttejä? Auttaisiko iso parvikoko? On vaan vaikea löytää jo valmiiksi isoja kardinaalitetroja. Plääh...

Kokemuksia kaivattaisiin nyt. En millään haluaisi luopua rakkaasta kalasta.
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

Olen nähnyt ja kuullut, että kardinaaleja pidetään lehtisten kanssa, tosin aikuiskokoisia niiden tulisi olla [;)] .
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Riski on olemassa. En laittaisi mitään puikulan mallisia tetroja lehtikalan seuraksi.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
lapranlikka
Junior Member
Junior Member

Näinpä taitaa olla. Lisäksi kardinaalit saattaisivat tuntea olonsa kovinkin uhatuiksi, eikä niitä näkisi enää koskaan :? . Eikai auta kun luopua lehtiksestä...nyyhkis...
Camron
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Camron »

Olisiko sellainen mahdollisuus, siirtää kardinaalitetrat pienempään altaaseen JOS löytyy? Ja lehtikala 200-L? Jos teillä on vielä muita altaita..
Harrastus tauolla
lapranlikka
Junior Member
Junior Member

Nimenomaan tämä 200-l on pojan allas ja kardinaalitetrat ovat pojan kaloja, joten ne pysyvät siinä. Kiekkola löytyisi kyllä, ainakin vielä, mutta sinne en haluaisi lehtistä laittaa. Muita isoja altaita ei ole. Täytyy vielä neuvotella pojan kanssa, että kuinka rakkaita nuo kardinaalitetrat oikein hänelle ovat.
miumau
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja miumau »

Heips! Mulla aikuinen lehtikala kyllä elelee sulassa sovussa kardinaalitetrojen kanssa 500l altaassa.
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marinum »

Olen myös nähnyt hyvin menestyneen yhdistelmän; pari lehtikalaa, parvet kardinaali,- puna- ja timanttitetroja [;)] .
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
ellu77
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja ellu77 »

Minulla kanssa lehtikalat ja kardinaalitetrat elelee sulassa sovussa 450 l altaassa :D
lapranlikka
Junior Member
Junior Member

Nooh, pääsimme kuin pääsimmekin pojan kanssa sopuun. Poika luopui kardinaalitetroistaan sillä ehdolla, ettei niitä anneta pois, vaan ne laitetaan johonkin perheen altaista. Majoitan ne sitten tekeytymässä olevaan plekoaltaaseen väriä tuomaan. Kiva, ei tarvitse luopua lehtiksestä :D .
only--
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja only-- »

Mulla on kaks lehtosta ja niitten kans on neon tetroja eikä niitä oo syöty ko yks... Ja kareinaali tetrathan on vielä isompia :D
kala on kaveri ei sapuska!
pikku-tatti
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: tas

Viesti Kirjoittaja pikku-tatti »

Entä pikkulehtikalat ja hohtokiilakyljet? Tuleeko syödyksi?
540l, 180l ja Minttu-koira <3
potanic
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja potanic »

minulla on ollut kardinaalitetrja isojen lehtikalojen seurana jo pari vuotta eikä ongelmia ole ollut yhtään lehtikalat kutivat äskettäin ja tetrat saivat silti olla aivan rauhassa.
viivis
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja viivis »

pikku-tatti kirjoitti:Entä pikkulehtikalat ja hohtokiilakyljet? Tuleeko syödyksi?
En usko, vaikkei tietysti olekaan "uskon asia". :roll: Minulla pikkulehtikaloja ja sinineontetroja samassa altaassa. Pikkulehtisten suu on aika pieni, ei mahdu sininepparit eikä mitään kiinnostusta siihen suuntaan olekaan. Sinineppareista tullut päinvastoin rohkeampia uimaan löyhemmässä parvessa ihan avovedessä rauhallisten pikkulehtisten tulon jälkeen.
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”