Minkä kalan poikaset?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Alorer
Junior Member
Junior Member

Minkä kalan poikaset?

Viesti Kirjoittaja Alorer »

Tervehdys! Mistä tiedän onko pikkuruiseni miljoonakalan poikasia vai jonkun muuun koska, en nähnyt minkään kalan synnyttävän ne vain ''ilmestyi''. Akvaariossani on kolme millistä kolme plätyä ja 6 kardinaalitetraa. Auttaisiko joku minua. Laittamaan vaikka kuvan miljoonakalan poikasesta. 8O
Akvaario 125l ja kaksi kissaa
Form
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Form »

No siis, poikasinahan Miljo ja platy ovat "melko" samanlaisia, odottele vain, niin kyllähän se kohta selviää.
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Platyilla ainakin on pyrstö paksumpi ja lyhyempi.. Miljoonakaloilla semmoinen puikkomainen. :D

Siis kun poikasista nyt kerran puhutaan. Kyllä itse olen ihan pienistä poikasista jo erottanut kumpaa lajia ovat. :D
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Alorer minkä värisiä ne siun platyt on?
seovi
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Platyt ja milikset

Viesti Kirjoittaja seovi »

Tässä hieman minun kokemuksia platyjen ja milisten poikasten eroista. Jos poikaset näkee rinnakkain, on tietenkin helpompi nähdä erot. Miljoonakaloilla vartalon takaosa ja pyrstö on aluksi "läpinäkyvä" ja kala näyttää ylhäältäpäin katsottuna ihan nuijapäältä. Platy taas näyttää itseltään, minikokoiselta platyltä. Peräpää on valmiiksi värillinen eikä läpinäkyvä. Lisäksi platyjen väri alkaa muodostumaan (tai on jo) heti kun poikaset ovat syntyneet. Miljoonakalojen värit alkavat kehittymään vasta kuukauden päästä kun poikaset kasvavat. Meillä ainakin platy synnytti suoraan punaisia ja mustia poikasia. Miljoonakala taas harmaita poikasia, joista kehittyi tumman sinisiä ja oranssinmustia miliksiä ajan myötä. Ruumiinrakenteeltaan kalat eroavat samaan tapaan poikasena kuin aikuisenakin - milikset ovat solakampia. Pyrstön perusteella ei kaloja voida oikeastaan erottaa. Ainoastaan jos platyn isällä tai äidillä on voimakas värinen pyrstö (kuten musta), väri näkyy usein heti myös poikasilla.
Pari karvakorvaa, liian monta litraa vettä ja mies... tärkeysjärjestyksessä ;)
Alorer
Junior Member
Junior Member

Kiitos kaikille vastauksista. :D
Alorer
Junior Member
Junior Member

Miljoonakala84 Platyni ovat punaisia ja yksi mustapunainen koiras. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”