Vähänkö on jännää! Tässä illalla mun lippukirjoahvenpari kuti 5. kerran. Nehän asuvat nykyään 68 litraisessa ja nyt on mielenkiintoista seurata, miten mun parin tällä kertaa käy.
Nyt on yövalot sytytetty ja ei varmaan mitään sellaisia allaskavereita ole, mitkä olisivat todellinen uhka (seurana 3 nuolimonnia, hunajarihmakalapari, tummapiikkisilmä, sukarapuja ja juovaharjarapu). Annan siis kalojen itse hoitaa homman ja katsotaan mitä tulee. Aina nämä kutupuuhat on yhtä jänniä ja jotenkin itse tykkään siitä ajatuksesta, että kalat saisivat vaistojensa mukaan toimia eli en tee mitään haavimisia. Mitään isoa poikaspopulaatiota mä en edes haluakaan, koska mitään tyhjiä altaita mulla ei ole niille tarjota.
Lippukirjoahvenet kutivat 5. kerran!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Viesti:
Kiitoksia kannustuksesta! Poskelleenhan se tälläkin kertaa meni. Liput huomasivat siinä vaiheessa, kun poikasten olisi pitänyt kuoriutua, että ei tästä lapsia nyt tullutkaan. Mikään steriili tämä pari ei kuitenkaan ole - otin joskus vähän kutua talteen ja ne kuoriutuivat eli toivoa on... Täytyy vaan kiltisti odotella seuraavaa kutua.etiiti kirjoitti:ne miehet, miehetMeilläkin sinileuat on pykänneet jo 3 kutua putkeen... aina hienosti vahditaan, mutta kummasti valkoisiksi muuttuvat munat. Kyllä se varmaan joskus oppii se äijäkin? Kovasti kuoppia kaivelee naaraalleen taas, kun veden vaihdoin... Onnea matkaan lippusille!
Päädyin siirtämään hunajarihmakalat toiseen altaaseen, koska tämä lippupari osaa olla aika äksy kutiessaan. Nyt niiden kanssa on siis vain kaksi nuolimonnia, yksi tummapiikkisilmä, sukarapuja, juovaharjarapu ja tiikerikotiloita.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Lippukirjoahventen 6. kutu alkoi!
Tuolla se mun lippupari "harjoittelee" taas. Saa nähdä, kuinka tällä kertaa käy - muistaakohan koiras, että silläkin olis tässä kutuvaiheessa jokin tehtävä. Kyllä ne molemmat siellä ainakin mukana ovat ja mätipalleroita on jo melkoinen määrä ja jos en ihan väärin nähnyt, niin lisää tulee.
Kutuallas on siis 68 litrainen ja muita kaloja siellä ei ole - vain tiikeri- ja omenakotiloita, juovaharjarapu ja sukarapuja (kirsikkasukarapujakin on siellä hieman vähemmän uuden rapulan perustamisen myötä).
Lisäystä 29.7: Poskelleenhan se taas meni. Kutu homehtui jälleen ja vähän riitaakin niille tuli, kun homma ei onnistunutkaan. Taidan kaivaa tämän keskustelun esille seuraavan kerran vasta siinä vaiheessa, kun kutu on saatu poikasiksi asti eli lienee sitten se viideskymmenes kutu![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kutuallas on siis 68 litrainen ja muita kaloja siellä ei ole - vain tiikeri- ja omenakotiloita, juovaharjarapu ja sukarapuja (kirsikkasukarapujakin on siellä hieman vähemmän uuden rapulan perustamisen myötä).
Lisäystä 29.7: Poskelleenhan se taas meni. Kutu homehtui jälleen ja vähän riitaakin niille tuli, kun homma ei onnistunutkaan. Taidan kaivaa tämän keskustelun esille seuraavan kerran vasta siinä vaiheessa, kun kutu on saatu poikasiksi asti eli lienee sitten se viideskymmenes kutu
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)