Akvaarion "vaihto"
Valvoja: Moderaattorit
Akvaarion "vaihto"
54-litraisen akvaarion tilalle olen ostanut 86-litraisen.
(tai ei ole vielä mutta eräs palstalainen lähettää ensi viikolla)
Miten toimin? Akvaarion pitäisi korvata toisella, ja uutta ei mahdu kypsyttämään pienessä huoneessa, koska vanha on tiellä. Otanko hiekan yms. härpäkkeet ja kalat uuteen akvaan, ja toivon että bakteerikanta ei järky ainakaan kovin pahasti. Vai miten teen, onko ideoita?
Olen pahoillani jos tästä on jo aihe, mutta minä en ainakaan sitä löytänyt.
(tai ei ole vielä mutta eräs palstalainen lähettää ensi viikolla)
Miten toimin? Akvaarion pitäisi korvata toisella, ja uutta ei mahdu kypsyttämään pienessä huoneessa, koska vanha on tiellä. Otanko hiekan yms. härpäkkeet ja kalat uuteen akvaan, ja toivon että bakteerikanta ei järky ainakaan kovin pahasti. Vai miten teen, onko ideoita?
Olen pahoillani jos tästä on jo aihe, mutta minä en ainakaan sitä löytänyt.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
Siirrä vain kaikki "härpäkkeet" vanhasta akvaariosta suoraan uuteen, ja suodatin tietenkin pesemättömänä. Jos joudut lisäämään hiekan määrää, niin laita uusi hiekka alimmaiseksi ja vanha päälle.
Hyvin sen pitäisi onnistua, seuraile kuitenkin jonkun aikaa mahdollista nitriittiä.
Hyvin sen pitäisi onnistua, seuraile kuitenkin jonkun aikaa mahdollista nitriittiä.
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
Juu
Samaa mieltä olen, mutta viruta nyt ihan varmuuden vuoksi uusi akva ihan kraanavedellä, eläkä missään nimessä pese suodatinta tai muutakaan minkäänlaisilla aineilla.
Ite olen tehnyt edellä kuvatun laisesti ja aina on onnistunut
Mutta tästäkin on moni montaa mieltä. 
Ite olen tehnyt edellä kuvatun laisesti ja aina on onnistunut

talo alkaa täyttyä akvoista.........
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Jep, onnistuu noin.
Kypsytin tässä äskettäin uuden altaan kokonaan keräämällä sekalaista tavaraa muista altaista: kasveja, mattosuodatin, noin puolet hiekasta ja kiviä. Ongelmia ei tullut.

Kypsytin tässä äskettäin uuden altaan kokonaan keräämällä sekalaista tavaraa muista altaista: kasveja, mattosuodatin, noin puolet hiekasta ja kiviä. Ongelmia ei tullut.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!