Apuva 317l kalaston kanssa

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Spede6
Starting Member
Starting Member

Apuva 317l kalaston kanssa

Viesti Kirjoittaja Spede6 »

Juu eli allas on 317l 130x53x46 (LxKxS), lämpötila siinä 25 paikkeilla ja nykyinen kalasto: lehtikala pariskunta, noin 20 kuparimonnisen seurakunta, 4 banjoa, juovaoka ja ripsimonni ( toistaiseksi tunnistamaton)
Asiaan eli olen tuossa akvaariota katsellut ja tullut siihen tulokseen että jotain "värikästä" sieltä vielä puuttuu. Olen ajatellut jotain tetraparvea mutta lehtikalat rajoittavat niiden valitsemista, toiseksi akvaariossa on aika kova virtaus joten en oikeen enää keksi tuonne mitään :? Olisiko ketään auttamaan tässä pulmassa kun laji saisi olla vielä sopusointunen muiden kalojen kanssa :D
Toiseksi, sopisiko tuonne pohjalle kaiken sotkun lisäksi joku tonkijalaji? Ehdotuksia otetaan vastaan puolin ja toisin :mrgreen:
112l + 578l + 21l
"Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa"
Pöhkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Pöhkis »

Tetroistahan löytyy vaikkas mitä värikästä joka sopii kyllä lehtikalojenkin seuraan. Oikeastaan kaikki korkeamman malliset käy, ne eivät sujahda suusta alas. Ongelmahan on lähinnä vaan se, että mitä väriä haluat. [;)]

Esimerkiksi keisaritetra on ihan hyvän kokoinen ja kaunis kala, koiraiden kisailua on lisäksi mielenkiintoista seurata. Oman lisänsä lajiin tuo myös naaraiden ja koiraiden silmien väriero. Kirsikka- tai pikkukirsikkatetra on myös korkea ja nätti, kokoakin sen verran että mukavasti erottuu.
Spede6
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Spede6 »

Kiitos, tuo keisaritetra näyttää ihan mukavalta tapaukselta :D Kuinkas monta olisi se "sopiva" parven koko?
112l + 578l + 21l
"Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa"
KatjaS
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja KatjaS »

Safiiritetrat ovat hienoja, mutta kasvavatko liian suuriksi?
Itse olen niihin tykästynyt, suuri parvi näyttää tosi hienolta.
Karakorumin Aristokraattinen Tarkka- ampuja ja Junttikylän Akateeminen Syöppö
190 litraa, kissoja, koiria ja armoton määrä lampaita.
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Itse laittaisin joko sitruuna- tai timanttitetroja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”