Aika järkyttävä näky
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Tämä se on jännä foorumi, kun tänne ei saa mistään kirjoittaa. Ymmärrän kyllä, että vanhoja jäseniä jurppii kun samoja aiheita aika-ajoin tulee, mutta vanhoista ketjuista ei välttämättä saa vastausta omiin kysymyksiinsä vaikka aihe läheltä liippaisikin.
Tästä "valittamisesta" sanoisin, että miksei jostain epäkohdasta saa täällä mainita, samanhenkisten keskuudessa? Jakaa tavallaan pahan mielensä asiasta muiden aihetta ymmärtävien kanssa?
Minua on suht tuoreena palstailijana alkanut arveluttaa tänne kirjoittaminen kokonaan, kun ei tiedä miten ja mitä uskaltaa kysyä ettei heti ala tulla p*skaa niskaan. Onko tämä mielestänne palstan tarkoitus? Eikö ole tarkoitus että ne jotka tietävät, jakavat sitä tietouttaan niille, jotka eivät vielä tiedä? Homma ei toimi jos heti lynkataan.
Itse olen viimeaikoina siirtynyt lähinnä lukemaan palstaa. Valitettavasti vastauksia kysymyksiini etsin jo muualta.
Tästä "valittamisesta" sanoisin, että miksei jostain epäkohdasta saa täällä mainita, samanhenkisten keskuudessa? Jakaa tavallaan pahan mielensä asiasta muiden aihetta ymmärtävien kanssa?
Minua on suht tuoreena palstailijana alkanut arveluttaa tänne kirjoittaminen kokonaan, kun ei tiedä miten ja mitä uskaltaa kysyä ettei heti ala tulla p*skaa niskaan. Onko tämä mielestänne palstan tarkoitus? Eikö ole tarkoitus että ne jotka tietävät, jakavat sitä tietouttaan niille, jotka eivät vielä tiedä? Homma ei toimi jos heti lynkataan.
Itse olen viimeaikoina siirtynyt lähinnä lukemaan palstaa. Valitettavasti vastauksia kysymyksiini etsin jo muualta.
Täpliä pitää olla!
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mielestäni tämä samojen aiheiden kertaaminen ei kuitenkaan mikään vakava ongelma ole, vaikka onkin aika ajoin hyvä muistuttaa että niihin vanhoihinkin voisi jatkaa. Ystävälliseen sävyyn kuitenkin.
Tämähän kuitenkin on kaikkien yhteinen foorumi ja tavoitteena olisi, että kaikki täällä viihtyisivät, myös uudet jäsenet. Ei kenenkään tarkoitus varmaan ole pelotella uusia jäseniä hiljaiseksi. Toisaalta olisi hyvä, jos samasta aiheesta ei kovin monia kymmeniä aiheita olisi, koska haun käyttö muuttuu sitä myöten aika mahdottomaksi.
Henkilökohtaisesti nämä kauhisteluketjut eivät minua ärsytä - päinvastoin, hyvä että edes kauhistellaan. Joku aina välillä innostuu jopa tekemään jotain asian eteen, kuten nytkin. Se kyllä ärsyttää, että välillä yhdellä sivulla saattaa olla pari-kolmekin samaa aihetta käsittelevää ketjua. Jos uuden aiheen aloittaja viitsisi vilkaista edes ne pari uusinta sivua...
Ei sillä etten olisi itsekin samaa joskus tehnyt ja saanut moderaattorin moitteita.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tämähän kuitenkin on kaikkien yhteinen foorumi ja tavoitteena olisi, että kaikki täällä viihtyisivät, myös uudet jäsenet. Ei kenenkään tarkoitus varmaan ole pelotella uusia jäseniä hiljaiseksi. Toisaalta olisi hyvä, jos samasta aiheesta ei kovin monia kymmeniä aiheita olisi, koska haun käyttö muuttuu sitä myöten aika mahdottomaksi.
Henkilökohtaisesti nämä kauhisteluketjut eivät minua ärsytä - päinvastoin, hyvä että edes kauhistellaan. Joku aina välillä innostuu jopa tekemään jotain asian eteen, kuten nytkin. Se kyllä ärsyttää, että välillä yhdellä sivulla saattaa olla pari-kolmekin samaa aihetta käsittelevää ketjua. Jos uuden aiheen aloittaja viitsisi vilkaista edes ne pari uusinta sivua...

520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
- Junior Member
Aihetta sivuten kehun Tikkurilan Hesburgerin allasta, ennen siinä asui kultakaloja ja joitain plekoja, mutta nykyään siitä on tehty siisti ja oikein nätti Malawi allas, kaikki paikat on aina sen vierestä nykyään varattu että oikeen harmittaa
...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Mitäs matoja noi on?"
Kysyi isä nähdessään sukaravut.
160 ja 21 litraa
Kysyi isä nähdessään sukaravut.
160 ja 21 litraa
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Katsellu itekin tuota Mustin&Mirrin allasta järkyttyneenä ja kerran siitä mainitsinkin myyjälle, mutta eipä tuo muuta tehny kun kohautti olkiaan ja sen jälkeen minunkin palveluni aivan kuin unohtui..7330 kirjoitti:Voi ei, niinkö huonossa kunnossa ne jo ovat.![]()
Seinäjoen Mustissa&Mirrissä kävin mielenkiintoisen keskustelun hyvin nyrpeän oloisen myyjän kanssa akvaariosta.
"Teille on varmaan jo tullut palautetta tuon akvaarion kalastosta?" (tiedän että siitä on valitettu)
"Joo."
"Sitten mun ei varmaan tarvitse sanoa siitä mitään?"
"Ei."
Jahas, kiitos taas maksavan asiakkaan ystävällisestä kohtelusta.Ja akvaariossa (n. parisataa litraa) on mustamolleja, platyja, kirsikkatetroja, kiilakylkiä, partamonni, paaljon omenakotiloita ja iso lehtikala. Niin, ja kynsisammakoita ainakin oli.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Kävin tuossa viikko sitten kurkistamassa. Altaaseen oli ilmeisesti vaihdettu vettä, ja kalat uivat oikeinpäin, mutta muuta ei oikein voikaan sanoa.annuli kirjoitti:Hei, onko kukaan käynyt hyllykallion rollsissa katsomassa onko akvaarion hoito otettu jo haltuun? Itse pääsen vasta syyskuussa sinne, mutta olisi kiva tietää onko viestit menneet kuuroille korville vai tehty jo asialle jotain..?

520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Minäkin muistan tuon altaan, se oli oikein nättiSanna.Kaisa kirjoitti:Aihetta sivuten kehun Tikkurilan Hesburgerin allasta, ennen siinä asui kultakaloja ja joitain plekoja, mutta nykyään siitä on tehty siisti ja oikein nätti Malawi allas, kaikki paikat on aina sen vierestä nykyään varattu että oikeen harmittaa...

Nyt tästä keskustelusta tuli mieleen, kun pienenä näin muistaakseni korkeasaaressa akvaarion, jossa oli ainakin lehtikaloja, mahdollisesti muitakin isoja kaloja ja sitten yksi pelokas kardinaalitetra. Näytti tosiaan olevan ihan yksin, korkeintaan muutama kaveri saattoi sillä jossakin olla. Kävi vain sääliksi sitä, huonommin ruokittuina lehtikalathan voivat hyvinkin syödä noita

Mutta jospa se siellä selvisi, itse akvaariossa ei tainnut olla mitään vikaa. En ole koskaan nähnyt tuota rollsin allasta mutta se taas kuulostaa olleen todella huonossa kunnossa