Mistä ensimmäinen akvaario + laitteet?

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tequ
Starting Member
Starting Member

Mistä ensimmäinen akvaario + laitteet?

Viesti Kirjoittaja Tequ »

Olen lukenut tätä foorumia ja käyttänyt hakua. En kuitenkaan löytänyt tietoa mieltä askarruttaviin kysymyksiin:

- Mistä aloittelijan (joka ei paljon näistä laitteista tiedä) kannattaisi hankkia ensimmäiset laitteensa ja akvaarionsa?

Olen käsittänyt, ettei kannata ostaa ihan mitä vaan ja halvinta. Olisinkin valmis satsaamaan rahaa nyt heti alkuun jo, ettei tule tehtyä mitään typeriä ratkaisuja.

500 litran allas tai yli olisi hakusessa. Eli n. 500-800 litraa.

- Onko Siniriutta hyvä paikka ostaa koko paketti? Eli akvaario + kaikki laitteet?
Jay82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jay82 »

Varmasti helpoimmalla pääset kun kävelet siniriuttaan ja kerrot mitä haluat. Tietysti sitä ennen kannattaa lukea tuota Mikealin opasta etu ja takaperin ja kysellä jos jokin on epäselvää.

Jälkikäteen virheiden korjaaminen ei ole kivaa (tai näin olen ymmärtänyt). :roll:
"When you do things right,
people won't be sure you've done anything at all."
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Jos on paljon "paalua päällä" niin marssit vaan kauppaan ja kerrot mitä haluat. Tai sitten teet kuten minä, eli opiskelet asiaa teoriassa, kyselet muilta harrastajilta tyhmiäkin, ostat käypää tavaraa käytettynä/teet itse. Näin on mahdollista säästää kustannuksissa kun niitä tulee aika lailla.
Merivetiset ovat ihan asiallista porukkaa ja opastavat kyllä käytännön asioissakin.
Laitteistoa kun valitset niin eteen tulee tilanne mitä tarvitset ja mitä oikeesti tarvitset. Taivas on rajana...:) Systeemejä on erilaisia yhtä monta kuin on harrastajia ja näistä pitäisi osata valita itselle sopiva.

Mikaelin opas on hyvä. Tosin se aukeaa huonosti ensimmäisen ja toisen lukemisen jälkeen. Ensin kun tajuaa yhden asian ja sen jälkeen toisen jne...vaatii siis useamman lukukerran kun nolla tilanteesta lähtee asiaan perehtymään.

Tervetuloa ihmeellisen harrastuksen pariin.
Tatu Vaajalahti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tatu Vaajalahti »

Siniriutan lisäksi kannattaa soitella tai mailata Aleksandrille Coral Reef Finlandiin: http://www.coralreef.fi/shop/catalog/in ... anguage=fi

Omistaja on harrastaja itsekin joten myynnissä olevat laitteet ja tarvikkeet ovat käytännössä hyviksi todettuja.
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja naatti »

Ja käytettyjä paketteja voit ostaa esim. tämän foorumin kautta ;)
iso5817
Member
Member
Akvaarioseurat: Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iso5817 »

Jorg kirjoitti: Merivetiset ovat ihan asiallista porukkaa ja opastavat kyllä käytännön asioissakin.
Tän jopa minä allekirjoitan -on meinaan jo nyt, vaikka vaan viikon paikan päällä seikkailleena, sellainen tervetullut olo :D Ja yksi yhteydenottokin on tullut, että "tervetuloa katsomaan akvaariota", mikä sinänsä on tosi ihanaa. Itse uskon oppivani eniten juuri muitten keskusteluja lukemalla ja itse paikan päällä käymällä ja katsomalla, minkälaisia virityksiä ihmisiltä löytyy 8-)
Olohuoneessa 800:n litran kalakeitto suolan kera.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”