Ideoita?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

Ideoita?

Viesti Kirjoittaja Taistelu.kala »

Sain vihdoin ja viimeinkin itseäni niskasta kiinni ja innostettua tekemään tuolle pikkuakvaariolle jotain. Ongelma vain on että mitä?
Akvaario on tosiaan pieni, eli ~60-litrainen. Kalastona 9 intiaanisulkaa. Kaloja en sinne lisään ole ostamassa. Ylipäätään minkään tavaran ostaminen on hieman mahdotonta, koska rahaa ei tällä hetkellä ole juur ollenkaan (kiitos tämän kuun yllättävien kulujen + juuri ostetun digijärkkärin).

Ideat ovat loppuneet, mutta jotain pitäisi keksiä. Akvaario näyttää kokonaisuudessaan hirmuiselta hernekeitolta. Apua kaivataan!
Järjestyksen muuttaminen on melkein ainoa vaihtoehto... mutta mutta miten? Ihailen kaikkien hienoja akvaarioita missä on paljon kasveja, mutta itselläni ei riitä mielenkiinto karsia niitä. Nyt hernekeitossani on aika paljon kasveja, jotka rehottavat ihan miten sattuu. Suunnitelmissa olisikin siis joku karumpi akvaario... Kuvia hienoista karuista akvaarioista, jossa kumminkin on muutama kasvikin?
Pohjalla on hiekkapuhallushiekkaa, joka on mielestäni nättiä ja kätevää.

Mulla jäi "yli" (eli oli AIVAN liian tehoton/pieni) lammikosta pumppu. Nyt mietiskelinkin siis että saisinkohan siitä jotenkin tehtyä pikkuiseen akvaariooni jonkin näköisen puropahasen? En tiedä kyllä miten... Ideoita? Voiko ulostarkoitettua härveliä edes käyttää sisällä?
Pumppu on siis TODELLA pieni, kun sen ottaa irti "kotelostaan". Pumppu on itseasiassa pienempi mitä mulla on tuossa sisäakvaariossa nyt (ai miten niin ihme ettei se jaksanut olla tarpeeksi tehokas lammikossa?). Toisaalta tämä lammikkoon tarkoitettu pumppu voi olla liian tehokas pikkuakvaarioon...
Oletteko nähneet "minipuroa" akvaariossa? Kuvia?

Nyt tuli vauhtia akvaarion laittoon, koska joudun vaihtamaan akvaariota toiseen saman kokoiseen, mutta korkeampaan, sillä huomasin että välillä tämä akvaario joka on nyt toiminnassa vuotaa "alasaumoista" hieman... Toisaalta moinen on hyväkin saan vihdoin tehtyä akvaariolle jotain muutakin kuin vain ne pakolliset toimenpiteet!
pahkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pahkis »

En ole nähnyt akvaario-puroa, mutta mullapa on suihkulähde akvaariossa. Tosi helppotekoinen, tarvitaan pienehkö kiertovesipumppu ja pätkä muoviletkua siihen mistä vesi tulee ulos. Pumpulle tein korottimen ja telineen salaattipurkista. Ja arvatkaas veden happipitoisuus :D

Niin ja tässä akvaariossa ei ole kantta.
affenat
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affenat »

pahkis, olisko sulla kuvaa siitä suihkulähteestä?
Olen itsekkin suunitellut semmoista jo vuosia, mutta en vielä toteuttanut. :roll:
------------------------------------------------------------------------------------------------
500 l ,koirat,kissat,hevoset,vuohet,kanat, neitokakadut,kyyhkyt ja karppiallas.
Hermen
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Pahkis, laita kuva, niin nähdään, miltä tuollainen voisi ehkä näyttää omassakin akvaariossa. [;)] Minkä kokoinen se allas on?
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
pahkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pahkis »

Valitettavasti en saa kuvaa siitä tänne (taidot ei riitä siihen). Allas on mun pieni karanteeni-vauvala-kutula.
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

pahkis: voisitko lähettää mulle kuvan sähköpostiin? Kiinnostaisi kovasti moinen suihkulähde :)
osote: tikri_[ät]hotmail.com (korvaa [ät] merkillä @)
affenat
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affenat »

Taistelu.kala, pistä sä sitten se kuva tähän keskusteluun. :mrgreen:
------------------------------------------------------------------------------------------------
500 l ,koirat,kissat,hevoset,vuohet,kanat, neitokakadut,kyyhkyt ja karppiallas.
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

Eilen vaihdoin akvaarioita ja tänään nyt sitten sisustin uuden akvaarion. Sisustaminen ilman ideaa EI kannata, se ainakin tuli todettua, jos ei muuta.
Tosiaan haluaisin akvaarion, jossa ei saisi koko aikaa olla karsimassa kasveja. Inhoan kasvien karsintaa. En kumminkaan raaskinut heittää suurinta osaa kasveista pois, kun olivat sen verran hyvä kuntoisiakin... :roll:. Ehkäpä mä vaan koitan saada siitä oikein rehevän näkösen... jotenkin. Mutta valaistus ei riitä kunnolla ja mulla ei ole tällä hetkellä varaa ostaa uutta valaisinta siihen. Äh. Törkkäsin kyllä kiviä kasvien sekaan, mutta ei siitä sellaista karun näköistä tullut kun olisin halunnut.

affenat, laitan kuvan tänne, jos saan pahkikselta siihen luvan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”