Pari kuvaa kiekoista
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
- Sukupuoli: Mies
Hienoo...
Nyt riskillä koitan linkittää suoraan pari näpsyä omista kiekoista... ...ehkäpä jatkossa lisää...
elikkäs:
Klik
ja
Klik2
Toivottavasti näkyy... tai sitten pitää jatkaa treeniä. Aikas haastavaa on tuo kuvantaminen.. paljon suttusia kuvia ja kaikissa kalat katsovat tietty suoraan kameraan... ...ei vielä täydellistä poseerausta, mutta opetetaan sitä niille..
Nyt riskillä koitan linkittää suoraan pari näpsyä omista kiekoista... ...ehkäpä jatkossa lisää...
elikkäs:
Klik
ja
Klik2
Toivottavasti näkyy... tai sitten pitää jatkaa treeniä. Aikas haastavaa on tuo kuvantaminen.. paljon suttusia kuvia ja kaikissa kalat katsovat tietty suoraan kameraan... ...ei vielä täydellistä poseerausta, mutta opetetaan sitä niille..

Hyvin näkyy molemmat kuvat, tuo viljelty Royal Blue on enemmän minun makuuni...tapiopa kirjoitti:
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
http://kuvablogi.com/nayta/554242/
Täältä löytyy kuvia minun tämän päivän tulokkaista. Kovasti ovat rohkeita jo illalla vaikka vasta iltapäivällä haettiin
. Värit varmaan vielä kirkastuu kunhan kotiutuvat.
Täältä löytyy kuvia minun tämän päivän tulokkaista. Kovasti ovat rohkeita jo illalla vaikka vasta iltapäivällä haettiin

"se joka pieruaan pirättää, sillä on muutakin salattavaa"
Mitäs värimuotoa nuo edustavat, ovat kuitenkin oikean kiekkokalan näkoisiä eivätkä mitään karkkikiekkoja jess!!rohanna kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/554242/
Täältä löytyy kuvia minun tämän päivän tulokkaista. Kovasti ovat rohkeita jo illalla vaikka vasta iltapäivällä haettiin. Värit varmaan vielä kirkastuu kunhan kotiutuvat.
HehMorpho kirjoitti: Mitäs värimuotoa nuo edustavat, ovat kuitenkin oikean kiekkokalan näkoisiä eivätkä mitään karkkikiekkoja jess!!

Turkoosi tai sininen antavat tässä tapauksessa nimen kaloillesi.rohanna kirjoitti:HehMorpho kirjoitti: Mitäs värimuotoa nuo edustavat, ovat kuitenkin oikean kiekkokalan näkoisiä eivätkä mitään karkkikiekkoja jess!!. Ei oo namuja ei, tai ainakin hillittyjä sellaisia. Ostin ne siniturkooseina, ilman tarkempia hienous-värinimityksiä, mutta mun mielestä ne näyttää kyllä lähinnä ruskea-turkooseilta, jos silmät ei vielä pahasti valehtele.
Pohja väri tulee jäämään pelkikiksi juoviksi tai peittymään kokonaan sen siniturkoosin alle.
Kummastakin mahdollisesta värityksestä tulee joka tapauksessa kaunis.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Morphon jess "tuuletus" kuvaa myös minun tuntemuksia kiekkojen suhteen
. Olohuoneen allas on saanut luonnonkiekkoja ja viljeltyjä ruskokiekkoja asukikseen. Mahtavaa katseltavaa kirkasväristen "karkkien" jälkeen.
Minun silmä väsyi värien ilotulitukseen.
Takkahuoneen altaasta lähtee huomenna kolme red melonia uusiin vesiin. Altaaseen jää ainoastaan siniturkooseja ja perus snakeskinejä, joten värit sielläkään eivät ole enää silmäänpistäviä, vaan tunnelma rauhoittuu sielläkin. Paluu luonnon värien maailmaan tuntuu mukavalta, aivan kuin olisin saanut ensimmäiset luonnonkiekkoni Maikin ja Pontson takaisin. Onkohan minusta tullut vanha

Takkahuoneen altaasta lähtee huomenna kolme red melonia uusiin vesiin. Altaaseen jää ainoastaan siniturkooseja ja perus snakeskinejä, joten värit sielläkään eivät ole enää silmäänpistäviä, vaan tunnelma rauhoittuu sielläkin. Paluu luonnon värien maailmaan tuntuu mukavalta, aivan kuin olisin saanut ensimmäiset luonnonkiekkoni Maikin ja Pontson takaisin. Onkohan minusta tullut vanha

-Jos olisin eilen kuollut, en olisi tuotakaan tiennyt-
Mun unelma on tällä hetkellä saada valita omasta F1(ensimmäinen viljelty sukupolvi) Tefe, Heckel tai Nhamunda kiekkojen poikasista 20 parasta yksilöä ja saada näin näyttävä ja luonnollisen näköinen Amazon biotooppi omaan 230cm pitkään "laajakuva näyttöön".puolukka kirjoitti:Morphon jess "tuuletus" kuvaa myös minun tuntemuksia kiekkojen suhteen. Olohuoneen allas on saanut luonnonkiekkoja ja viljeltyjä ruskokiekkoja asukikseen. Mahtavaa katseltavaa kirkasväristen "karkkien" jälkeen.
Minun silmä väsyi värien ilotulitukseen.
Luonnonkiekkojen poikasista tulee selvästi vanhempiaan isompia ja värikkäämpiä ja jos saa valita vaikka 150 poikasen parvesta parhaat niin altaassa ui kaloja jotka liikeessä maksaisivat vähintään 150-200€ kpl.
Ensin tosin pitäisi saada ne kutemaan

Tosin ei nytkään valittamista ole kun kyseisessä altaassa ui 16 kaunista naturaalia.
Aloittelijana itsekin haalin kaikkia mahdollisia uusia viljelymuotoja joita vaan saattoi löytää.
Nyttemmin olen tosiaan vankasti sitä mieltä että kauneimmat kalat ovat perus turkoosit( juovalliset ja yksiväriset) monet punaturkoosit ja kaikki luonnonkiekot.
Kiekkokalan pitää myös olla mahdollisimman pyöreän mallinen.
Mukava kuulla, että kiekkojen värit tulee tuosta edelleen kirkastumaan. Olin ihmeissäni kun paikassa, josta hain ne ne näyttivät parvessa todella värittömiltä, mutta ilmeisesti valot ja isompi allas alkaa tuoda nyt värejä paremmin esille. Nyt jo kyljet alkavat oikein jo hohtaa tuota kaunista turkoosia. Mietin ensin itsekin aluksi kirkkaita kiekkoja, mutta nyt olen todella tyytyväinen noihin luonnollisen näköisiin, mutta silti niin kauniisiin otuksiin. Syövät jopa jo, toisena päivänä.Morpho kirjoitti:Turkoosi tai sininen antavat tässä tapauksessa nimen kaloillesi.Pohja väri tulee jäämään pelkikiksi juoviksi tai peittymään kokonaan sen siniturkoosin alle.
Kummastakin mahdollisesta värityksestä tulee joka tapauksessa kaunis.

Komia on!
Itselläni yksi punaturkoosi naaras kuti Heckelin kanssa viikko sitten. Kesti muutaman päivän, ennen kuin kutu syötiin parempiin suihin.
Tämä punaturkoosi muuttui tosi komean väriseksi ennen kutua. Värit tummenivat ja syvenivät tosi paljon. Pohjaväri oli hieno "tumma tiilenpunainen"..
Katsotaan nyt josko pitää ruveta miettimään toista allasta kudettamista varten...
Itselläni yksi punaturkoosi naaras kuti Heckelin kanssa viikko sitten. Kesti muutaman päivän, ennen kuin kutu syötiin parempiin suihin.
Tämä punaturkoosi muuttui tosi komean väriseksi ennen kutua. Värit tummenivat ja syvenivät tosi paljon. Pohjaväri oli hieno "tumma tiilenpunainen"..
Katsotaan nyt josko pitää ruveta miettimään toista allasta kudettamista varten...