Oon koko ikäni harrastanut etelä-ja väliamerikkalaisia fisuja, tuon akvaarion kanssa varmaan pitää mennä aasian puolelle. 120 litraiseen ei kummoista kalastoa saa, varsinkaan tolle 40x60 pohjalle. Kasveja näillä näkymin tulee paljon, koitan tehdä purkista jonkinmoista keittiön kaunistusta.
Ensin mietin tuttuun tapaan amerikkaa, ehkä sinineoneita parvi, jotain pohjapörriäisiä pohjalle(kattareille liian pieni pohja?)... Entäs se pääkala? pohja 40x60 niin enpä uskaltaisi yhtäkään kääpiöahvenaa sinne laittaa, jos muita fisuja tulee. Korkeintaan keltakääpiöpari, mutta nekään ei varmaan tykkää ylettömästä häslingistä pienellä reviirillä. Mitä mieltä olette? Laittaisitteko keltakääpiöitä tuohon tilaan, jos siellä on lisäksi parvi jotain kaloja ja ehkä pari ottoa tai pari katinkultamonnia?
No, pienen järkeilyn jälkeen päädyin siis aasiaan. Parhaalta tietty näyttäisi taistoukko, vaikka safiirirasboroita kunnollinen parvi+ joitain muita pikkuisia rasboroita ja kasa nättejä sukarapuja... Käytännössä homma lienee kusahtavan siihen, että taisto vetää sukaravut parempiin suihin? Vai onko mulla väärä käsitys taistojen yleisestä suhtautumisesta rapulaisiin? Haluaisin paljon pieniä aasialaisia parvikaloja mutta myös taiston näyttäväksi pääkalaksi. Onnistuisiko? Mulla nimittäin ei ole omakohtaista kokemusta taistosta 3cm tai pienempien parvikalojen kanssa. Haluaisin siis jotain värikästä ja eloisaa...
Mites sitten kääpiörihmat ja niiden suhtautuminen sukarapuihin tai pikkuisiin rasboroihin? Voi kyllä olla että tuo 60x40x58 on niillekin vähän pieni tila...
Ehdotuksia ja apuja otetaan vastaan!!