Korkeasaaren aksolotlit

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Vipe
Junior Member
Junior Member

Korkeasaaren aksolotlit

Viesti Kirjoittaja Vipe »

Hei! Nyt en tiedä olenko oikealla asialla ollenkaan, mutta kysynpä kuitenkin: onko kukaan käynyt viime aikoina korkeasaaressa ja nähnyt aksolotlien akvaariota? Kävin itse siellä reilu pari viikkoa sitten, ja olin todella harmissani. Altaassa oli muutamia aksolotleja, allas oli aivan sinilevässä, elukat vain makoilivat paikallaan, pinta aivan limaskassa, eikä virtaus näyttänyt juuri miltään. Todella apaattisia olivat. En tiedä mikä puupää olin kun unohdin asian näin pitkäksi aikaa kun oltiin reissussa jne. mutta kertokaapas, jos tiedätte tilanteen parantuneen? Ja kuuluuko niiden horrostaa talvikaudella, olisiko se syynä? Pitäisikö mun laittaa sinne postia vai mitä? Ihmetyttää, vaikka en oletakaan että siellä oltaisiin joka lajin suhteen täysin eksperttejä, mutta on se sentään hyvämaineinen eläintarha. Auttakee tietämätöntä, miten toimia vai hälisenkö tyhjästä?
"I'm here to lead not to read!"
Ameno
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: PAK

Viesti Kirjoittaja Ameno »

Eilen käytiin miehen kanssa, ja kyllä, se allas oli valitettavan kammottavassa kunnossa. Sinilevää oli paljon ja ei siellä kyllä mistään virtauksesta ollut tietokaan.. Samoin se yksi allas juuri hieman ennen aksoja, se missä oli jotain muurahaisia, mutta niillä oli maasaareke altaan keskellä. Sielläkin oli sinilevää ja piilevää. Kannattaa, ja minäkin ajattelin antaa palutetta...
Kysy ihan mitä haluat, minä vastaan mitä minä haluan..
viken
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja viken »

Muistaakseni olen lukenut herppi.netin puolellani pyöriessäni, etteivät tykkää virtauksesta niin kuin eivät tularitkaan.
140l, 40l ja 20l tulossa
fallberry
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja fallberry »

joo mutta kyllä ne kirkkaassa vedessä elää, eikä missään leväkasassa. Katsoin just niistä tunnin dokumentin.
chanteloup
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chanteloup »

mistäs dokumentin näit?
Intelligence is not having all the answers; it's knowing how to think!
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja naatti »

Ei mikään olento tykkää olla likaisessa akvaariossa.
SiriusAng
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

En tiedä olenko vain turtunut, mutta viimeksi kun käytiin korkeasaaressa olivat molemmat altaat ihan siistejä. Levää oli pikkuisen laseissa, mutta vesi vaikutti ihan kirkkaalle/puhtaalle. Aksoista en osaa sanoa mitään kun en tiedä miten vilkkaita niiden pitäisi olla.. :)

OT: Uteliaisuudesta, tietääkö kukaan mitä kaloja korkeasaaren akvaariossa muuten oli..? Olin tunnistavinani ainakin riikinkukkokirjoahvenia/oskareita ja isopurjeplekon, mutta muut lajit jäivät arvauksiksi. Näille olisin enemmin toivonut enemmän virtausta ja uimatilaa aksoja vähättelemättä... ;)
Vipe
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vipe »

Heh hyvä pointti, kaikki muu siellä on kyllä kukkia myöten lapuilla esitelty, mutta kalat saavat tyytyä nimettömäna elämiseen. Pitääkin ens kerralla pommittaa työntekijöitä kysymyksillä, jos niitä työntekijöitä löytää...
"I'm here to lead not to read!"
SiriusAng
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Joo se työntekijöiden bongaaminen on välillä vähän haasteellista. Tosin miehellä on sinne kausikortti ja lupautui kysymään jos joku sillä osastolla tulee vastaan. Juoruan sitten tännekin jos joku muu ei ehdi ensin.. :D
enkuli79
Junior Member
Junior Member

Kamalia otuksia

Viesti Kirjoittaja enkuli79 »

Käytiin just viime lauantaina korkkarissa ja meinasin saada slaagin noiden akso-mitänenytolikaan kohdalla! Minust tosi hurjan näköisiä! Ihan ku jostain tieteiselokuvasta. :D

Ja juu aika leväinen oli pönttö, katoinki ensin et ei siellä varmaan mitään edes ole. :(

Muuten ei itelläni niistä tietämystä olekaan.
N. 140l pönttö jossa tällä hetkellä pelkästään milliksiä ja yks ikivanha partis
Boxeri-Aussi poika
5v Ella-Rinsessa <3
elisa83
Member
Member
Akvaarioseurat: has

Viesti Kirjoittaja elisa83 »

Kävin tänään.. Kuva varmaan kertoo jotain:

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img570680.jpg
Kaksinkertainen rapula( 67l & 27l) :D ja kaksi seropia

-Kasveja ei voi ikinä olla liikaa-
L-27
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja L-27 »

ei tuo nyt vielä niin paha ole kuin renkomäen abc. siinä se vasta sottanen allas on! tiedä sitten onko asialle saatu mitään aikaiseksi kahteen vkoon?
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

L-27 kirjoitti:ei tuo nyt vielä niin paha ole kuin renkomäen abc. siinä se vasta sottanen allas on! tiedä sitten onko asialle saatu mitään aikaiseksi kahteen vkoon?
Tässä täytyy ottaa huomioon että Renkomäen ABC ei peri pääsymaksua siitä että sitä pääsee pällistelemään. Toisin sanoen jos Korkeasaari tarjoaa ammattimaisesti ja liikeideanaan eläimiä näytille, sillä todella olisi suurempi velvollisuus pitää eläimistä ammattimaisesti huolta.

Kävin eilen myös Korkeasaaressa, tuo allas on karmivan näköinen.
L-27
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja L-27 »

no tuo on kyllä hyvä pointti, pakko sanoa. mutta sitä korkeasaarta nyt on turha itkeä. niin kauan kun minä olen siellä käynyt, akvaario kotona ollessa. on siellä merikalat uiskennelleet pilkkutautisena.

silloin 10v sitten sain siitä johdosta sen harhakuvan että se on oltava todella vaikeaa hoitaa, kun ovat pilkuilla kalat aina. kun kävin 2v päästä uudestaan.

Nyt en ole viiem aikoina käynyt mutta aina sitä on sanottu kuinka huono kuntoisia kalat siellä ovat.

Se on kissa ja apina paikka, ei sinne kannata mennä kaloja katsomaan, sitä varten on sea life, särkänniemi ja kotka. niissä en ole mitään valitettavaa huomannut.

>Toisaalta nyt mietin että miksi itken niistä abc:n kaloista, mutta tulipahan nyt työpäivän jälkee maristua kun se täällä on kanssa yksi topikkien aiheista.

Sanottakoon nyt vielä kevennykseksi että kierrättäkää hyvät ihmiset oikein!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”