Korkeasaaren aksolotlit
Valvoja: Moderaattorit
Korkeasaaren aksolotlit
Hei! Nyt en tiedä olenko oikealla asialla ollenkaan, mutta kysynpä kuitenkin: onko kukaan käynyt viime aikoina korkeasaaressa ja nähnyt aksolotlien akvaariota? Kävin itse siellä reilu pari viikkoa sitten, ja olin todella harmissani. Altaassa oli muutamia aksolotleja, allas oli aivan sinilevässä, elukat vain makoilivat paikallaan, pinta aivan limaskassa, eikä virtaus näyttänyt juuri miltään. Todella apaattisia olivat. En tiedä mikä puupää olin kun unohdin asian näin pitkäksi aikaa kun oltiin reissussa jne. mutta kertokaapas, jos tiedätte tilanteen parantuneen? Ja kuuluuko niiden horrostaa talvikaudella, olisiko se syynä? Pitäisikö mun laittaa sinne postia vai mitä? Ihmetyttää, vaikka en oletakaan että siellä oltaisiin joka lajin suhteen täysin eksperttejä, mutta on se sentään hyvämaineinen eläintarha. Auttakee tietämätöntä, miten toimia vai hälisenkö tyhjästä?
"I'm here to lead not to read!"
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: PAK
Eilen käytiin miehen kanssa, ja kyllä, se allas oli valitettavan kammottavassa kunnossa. Sinilevää oli paljon ja ei siellä kyllä mistään virtauksesta ollut tietokaan.. Samoin se yksi allas juuri hieman ennen aksoja, se missä oli jotain muurahaisia, mutta niillä oli maasaareke altaan keskellä. Sielläkin oli sinilevää ja piilevää. Kannattaa, ja minäkin ajattelin antaa palutetta...
Kysy ihan mitä haluat, minä vastaan mitä minä haluan..
-
- Junior Member
- Viesti:
En tiedä olenko vain turtunut, mutta viimeksi kun käytiin korkeasaaressa olivat molemmat altaat ihan siistejä. Levää oli pikkuisen laseissa, mutta vesi vaikutti ihan kirkkaalle/puhtaalle. Aksoista en osaa sanoa mitään kun en tiedä miten vilkkaita niiden pitäisi olla.. 
OT: Uteliaisuudesta, tietääkö kukaan mitä kaloja korkeasaaren akvaariossa muuten oli..? Olin tunnistavinani ainakin riikinkukkokirjoahvenia/oskareita ja isopurjeplekon, mutta muut lajit jäivät arvauksiksi. Näille olisin enemmin toivonut enemmän virtausta ja uimatilaa aksoja vähättelemättä...

OT: Uteliaisuudesta, tietääkö kukaan mitä kaloja korkeasaaren akvaariossa muuten oli..? Olin tunnistavinani ainakin riikinkukkokirjoahvenia/oskareita ja isopurjeplekon, mutta muut lajit jäivät arvauksiksi. Näille olisin enemmin toivonut enemmän virtausta ja uimatilaa aksoja vähättelemättä...

-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Kamalia otuksia
Käytiin just viime lauantaina korkkarissa ja meinasin saada slaagin noiden akso-mitänenytolikaan kohdalla! Minust tosi hurjan näköisiä! Ihan ku jostain tieteiselokuvasta.
Ja juu aika leväinen oli pönttö, katoinki ensin et ei siellä varmaan mitään edes ole.
Muuten ei itelläni niistä tietämystä olekaan.

Ja juu aika leväinen oli pönttö, katoinki ensin et ei siellä varmaan mitään edes ole.

Muuten ei itelläni niistä tietämystä olekaan.
N. 140l pönttö jossa tällä hetkellä pelkästään milliksiä ja yks ikivanha partis
Boxeri-Aussi poika
5v Ella-Rinsessa <3
Boxeri-Aussi poika
5v Ella-Rinsessa <3
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Tässä täytyy ottaa huomioon että Renkomäen ABC ei peri pääsymaksua siitä että sitä pääsee pällistelemään. Toisin sanoen jos Korkeasaari tarjoaa ammattimaisesti ja liikeideanaan eläimiä näytille, sillä todella olisi suurempi velvollisuus pitää eläimistä ammattimaisesti huolta.L-27 kirjoitti:ei tuo nyt vielä niin paha ole kuin renkomäen abc. siinä se vasta sottanen allas on! tiedä sitten onko asialle saatu mitään aikaiseksi kahteen vkoon?
Kävin eilen myös Korkeasaaressa, tuo allas on karmivan näköinen.
no tuo on kyllä hyvä pointti, pakko sanoa. mutta sitä korkeasaarta nyt on turha itkeä. niin kauan kun minä olen siellä käynyt, akvaario kotona ollessa. on siellä merikalat uiskennelleet pilkkutautisena.
silloin 10v sitten sain siitä johdosta sen harhakuvan että se on oltava todella vaikeaa hoitaa, kun ovat pilkuilla kalat aina. kun kävin 2v päästä uudestaan.
Nyt en ole viiem aikoina käynyt mutta aina sitä on sanottu kuinka huono kuntoisia kalat siellä ovat.
Se on kissa ja apina paikka, ei sinne kannata mennä kaloja katsomaan, sitä varten on sea life, särkänniemi ja kotka. niissä en ole mitään valitettavaa huomannut.
>Toisaalta nyt mietin että miksi itken niistä abc:n kaloista, mutta tulipahan nyt työpäivän jälkee maristua kun se täällä on kanssa yksi topikkien aiheista.
Sanottakoon nyt vielä kevennykseksi että kierrättäkää hyvät ihmiset oikein!
silloin 10v sitten sain siitä johdosta sen harhakuvan että se on oltava todella vaikeaa hoitaa, kun ovat pilkuilla kalat aina. kun kävin 2v päästä uudestaan.
Nyt en ole viiem aikoina käynyt mutta aina sitä on sanottu kuinka huono kuntoisia kalat siellä ovat.
Se on kissa ja apina paikka, ei sinne kannata mennä kaloja katsomaan, sitä varten on sea life, särkänniemi ja kotka. niissä en ole mitään valitettavaa huomannut.
>Toisaalta nyt mietin että miksi itken niistä abc:n kaloista, mutta tulipahan nyt työpäivän jälkee maristua kun se täällä on kanssa yksi topikkien aiheista.
Sanottakoon nyt vielä kevennykseksi että kierrättäkää hyvät ihmiset oikein!