Nokia N90Phoxinus kirjoitti:Komeita triopseja. Millä kamerakännykällä saa noin hyviä kuvia?

Valvoja: Moderaattorit
Kyllä voisi maistuakin. Luonnossa ne syövät paljonkin veteen pudonneita hyönteisiä (ja miksei niiden toukkiakin).Cocktail kirjoitti:mahtaakohan triopseille maistua jauhomadot? Muihin tarkoituksiin pitää niitä matosia käydä ostamassa ja sitten tuli mieleen että uskaltaakohan niitä tuonne triopsaarioon nakella
Koita täyttää letku ja se paksumpi putki vedellä ennen akvaan laittoa (tuki sormilla tai kädellä kunnes saat veden alle), niin sitten sitä ei tarvitse ravistelemalla saada imemään.Cocktail kirjoitti:Vaihdoin triopsaarion vesiä hieman. Toivottavasti triopsit eivät mitään älytöntä shokkia saaneet kun hämmensin lapon kanssa ja yritin epätoivoisesti saada sitä imemäänei oikein ole vielä tuo lappoamisen jalo taito hallussa
Kuorista ei ole mitään haittaa. Jos triopseilta käy ruoka vähiin niin ne kyllä popsii vanhat kuoretkin pois sieltä kuljeksimastaCocktail kirjoitti:mitenköhän on, haittaako jos vedessä lilluu triopsien vaihtokuoria paljon? Pilaavatko ne vettä jotenkin? Entäs sitten kaikenlaiset ruuat, porkkanapalat ja muut, kauanko niiden kannattaisi antaa olla vedessä ennenkuin ne kerää pois?
Siirrä isoimmat triopseille ruuaksi, ja anna pienemmille samaa ruokaa kuin triopseillekin. Hienonnettua kalanruokaa tai pellettejä.Cocktail kirjoitti:Ohhoh. Vilkaisin äsken keijukatkojen asumukseen. Nuohan lisääntyy kuin kaniinit konsanaanKolme aikuista päälle sentin pituista otusta, muutamia millin pituisia puikulatoukkia... sekä kymmeniä.. useita kymmeniä pienenpieniä neulan kärjen kokoisia valkoisia liikkuvia otuksia
ahaa, pitääpä kokeilla seuraavalla kerrallatuukka kirjoitti: Koita täyttää letku ja se paksumpi putki vedellä ennen akvaan laittoa (tuki sormilla tai kädellä kunnes saat veden alle), niin sitten sitä ei tarvitse ravistelemalla saada imemään.
Joo, olen itsekin yrittänyt mahdollisimman varovaisesti lapota, ettei tulisi niitä munia vahingossa imaistua pois. Nurkista en ole laponnut ollenkaan, ettei varmasti menisi munia mukanaPhoxinus kirjoitti: Sitä pohjahiekkaa ei mielestäni kannata lapota kovin perusteellisesti ja syvältä, koska samalla tulee lapottua pois myös triopsien munat jotka ovat paljon hiekanjyviä kevyempiä. Itse olen vain laponnut nöyhdät hiekan pinnalta möyhimättä hiekkaa, sen triopsit tekevät ihan itse.
Näyttäisi hiukan jotakin kalmojuurelta tms. terraario/kosteikkokasvilta. Ei siis kannata huolestua jos se kuolee, veden alla tuo ei kauaa eläkään.Cocktail kirjoitti:
Tuo taitaa olla entinen kasvi. Kellastuu kummasti ja piilevääkin ilmaantunut lehtiin. Ja sekin vielä, kun se jatkuvasti revitään hiekasta irti, nytkin tuolla kelluskelee juuret irti hiekasta
jaahasAdrianna kirjoitti: Näyttäisi hiukan jotakin kalmojuurelta tms. terraario/kosteikkokasvilta. Ei siis kannata huolestua jos se kuolee, veden alla tuo ei kauaa eläkään.