Eheim-suodattimien tilaus suoraan Saksasta?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

optimistx
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja optimistx »

Malys kirjoitti:.de ja .com Ebayta olen käyttänyt ja kaikista hyviä kokemuksia, .de:stä oon ostanut pari pikkusuodatinta edullisesti ja hyvin pelittävät.
Kiitos tiedosta. Rekisteröidyttiin eBay.de:iin, mutta sen loppuunvienti vaati etanakirjeittenkin kulkemista ja siten voi mennä 2 viikkoakin ennenkuin pääsee huutamaan.

On kyllä todella ällistyttäviä hintaeroja. Olen seurannut vireillään olleita ja toteutuneita huutokauppoja lähinnä ulkosuodattimien osalta, kun olisi käyttöä itsellä niille. Jos käytettyjen hinnat eivät Suomessa tipahda, niin siinä olisi jollekin yritteliäälle kotiin pieni sivupisnes: huudella eBay.de:stä Suomessa suosittuja mutta kalliita tavaroita ja myydä niitä sitten täällä käytettyinä myydään-palstalla.
(vihje vihje...)
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Malys »

Tunnukset käyvät sitten kaikkiin Ebayhin eli kaikkialle ei tarvitse rekisteröityä uudelleen. Paypallin käytön opettelu on vallan suositeltavaa, helppo tapa maksaa tuotteet.
Raffu
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Raffu »

Muistakaa myös, että on olemassa brittien eBay. Itse olen sieltä tilannut tavaraa (en tosin akvaariokamaa) ja homma on toiminut kiitettävästi. Kun tuo saksa ei taivu, jotuu käyttämään engelskaa. Osoite taisi olla www.ebay.co.uk.

Niin ja joku muistaakseni tässä ketjussa pohti, onko tuo Saksa hyvä varastoinnin paikka. Sanoisin, että juuri paremmalla sijainnilla olevaa maata ei Euroopasta löydy. Rahtikustannukset siellä ovat huomattavasti halvemmat verraten vaikkapa koti-Suomeen. Mm. tästä syystä tuotteetkin pystytään myymään halvemmalla ja toimitusajat ovat kohtuullisia. Kyllä se maantieteellinen sijainti on merkittävä myös tavarakaupassa.
I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals. - Winston Churchill
optimistx
Senior Member
Senior Member

Raffu kirjoitti:Muistakaa myös, että on olemassa brittien eBay. Itse olen sieltä tilannut tavaraa (en tosin akvaariokamaa) ja homma on toiminut kiitettävästi. Kun tuo saksa ei taivu, jotuu käyttämään engelskaa. Osoite taisi olla www.ebay.co.uk.

Niin ja joku muistaakseni tässä ketjussa pohti, onko tuo Saksa hyvä varastoinnin paikka. Sanoisin, että juuri paremmalla sijainnilla olevaa maata ei Euroopasta löydy. Rahtikustannukset siellä ovat huomattavasti halvemmat verraten vaikkapa koti-Suomeen. Mm. tästä syystä tuotteetkin pystytään myymään halvemmalla ja toimitusajat ovat kohtuullisia. Kyllä se maantieteellinen sijainti on merkittävä myös tavarakaupassa.
Kiitos tuostakin vihjeestä, täytyypä ryhtyä tutkimaan.

Pistii kyllä mietteliääksi tämä Suomen postilaitoksen hinnoittelu verrattuna Saksan. Olemmekohan me suomalaiset vähän tyhmiä vielä, ja olisi opittavaa talouselämästä huolimatta Nokian talousmenestyksestä?

(vrt. suomalainen Posti/telen jälkeläinen syyti miljardeja saksalaisille matkapuhelinoikeuksista, joita ei sitten käytettykään. Saksalaiset varmaan ottivat rahamme kiitollisuudella vastaan, eihän suomalaisten rahat sentään ihan hukkaan menneet. Vrt. jos olisi poltettu omaisuutta tulessa taivaan pilviin.)

Jos todella aikoisi Suomeen perustaa EU:n kuluttajille myyvän nettimyyntiyrityksen, niin Suomen postin 2-3-4-kertaiset pakettitaksat estävät menestymisen jo ennen aloitusta..

Olisikohan postissa sellaista ajatustapaa, että pitää pitää korkeita hintoja, koska volyymi on niin vähäinen? Sitten jos volyymi ensin kasvaisi suureksi, voisi laskea hintoja ...
optimistx
Senior Member
Senior Member

Tuli etanapostissa kirje, jonka avulla pääsin käyttämään ebay.de:n kaikkia palveluja. Piti ensi töiksi rynnätä katsomaan toteutuneiden huutokauppojen hintoja. Esim elokuulta:

Eheim Professional II 2028 , käytetty,euroissa:

66, 61, 86, 45, 56, 82, 95, 86, 67, 61, 72
(eivät sisällä postitusta)

Eheim Professional II 2026, käytetty:

40, 42, 31, 56, 56, 61, 51, 54, 82, 73
(ei sis. postikuluja)

Vaihtelua syntyy siitä, onko suodatusmateriaaleja mukana, ja jos on, niin mitä, kunnosta, iästä (jopa melkein uusi), mainospuheen vaikutuksesta, sattumasta, kuvien laadusta, mahdollisesta jäljellä olevasta takuuajasta jne.

Olivathan nuo hinnat hieman korkeampia keskimäärin kuin ensivaikutelmina harvoista aiemmista näytteistä sain, mutta aika kiintoisia vaihtoehtoja verrattuna Suomessa uusien hintoihin (joissa takuuta on, ja palauttaminen korjattavaksi helpompaa): esim näkyy Suomessa mallia 2026 hintaan noin 200 e, ja mallia 2028 hintaan 250 e.
Zissou
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Zissou »

Siniriutta pukkasi juuri viestiä inventaarioaleesta.
~~~~~~~~~~
The Life Aquatic
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”