Täplämonnisten uudet ystävät
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Täplämonnisten uudet ystävät
Uudet täplämonniseni eivät oikein vastaa käsitettä "pohjakala"...Tuolla ne uida vipeltävät keisaritetrojen parvessa avovedessä ja suodattimen virtauksessa. Minulla ei aiempaa monniskokemusta ole, aina ollut vaan partiksenjötkäleitä. Onko ne tuollaisia villikoita?
-
- Senior Member
Laketaanko minut täplämonnisten omistajaksi, jos mulla on niiden albiinomuotoa?
Kyllä nuo monniset meillä joskus innostuvat vetelemään vähän missä sattuu. Kaikkein paras huvi näyttää olevan se, että uidaan sieltä pinnasta pohjaan inkkariparven läpi säikäyttäen ne pienet reppanat.
Tai sitten uidaan kilpaa koko lössi suodattimen virtausta vastaan. Voittaja on se, joka jaksaa kauimmin ja pääsee lähimmäksi suodatinta. 
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
-
- Junior Member
Kiitos vastaajille..ollaanpa me valittu ihania kaloja
Nuo on poikasia vielä nuo minun täplämonniset, siksikin varmaan noin huimia. Tosi söpöjä touhottajia. Tulisiko toimeen jonkun toisen monnislajin seurassa? Akva on 92 l, siinä 6 kpl täplämonnisia eikä muita pohjakaloja. Nuo eivät ui tiivisti parvena vaan touhottavat yksittäin kuka missäkin. Tahtoo enemmän! Pandamonniset on ihania ja myös albiinomonniset.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
No ainakin oman lajinsa albiinomuunnoksen (se jolla on ne mustat rinkulat silmien ympärillä) kanssa tulevat hyvin toimeenHelgaliini kirjoitti:Tulisiko toimeen jonkun toisen monnislajin seurassa? Akva on 92 l, siinä 6 kpl täplämonnisia eikä muita pohjakaloja. Tahtoo enemmän! Pandamonniset on ihania ja myös albiinomonniset.

-
- Advanced Member
Vähän on siinä ja siinä tuon mahtuvuuden kanssa, täplämonninenhan voi kasvaa jopa 8 cm ja aika mötikäksi. Nyt jos ovat vielä pieniä, niin näyttäähän ne vielä mahtuvan, voihan myöhemmin toki hankkia isomman altaan
. Sanotaan, että 6 kpl parvi mahtuu 100 litraiseen.
Minulla safiirimonniset muuten ovat kaikkein rauhallisimpia monnisia
.

Minulla safiirimonniset muuten ovat kaikkein rauhallisimpia monnisia
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
- Junior Member
-
- Senior Member
- Viesti: