Nimim. utelias
Kulmatetrojen elinikä
Valvoja: Moderaattorit
Kulmatetrojen elinikä
Luin jostakin, että tetrojen keskiverto elinikä on useita vuosia. Kuinka vanhoja kulmiksia teiltä löytyy? En ole löytänyt täsmällistä vastausta näiden keulijoiden ikäkysymykseen.
Nimim. utelias
Nimim. utelias
-
crisse_83
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Faunattaren sivujen mukaan jopa 10-vuotiaaksi.
-
Rantanplan
- Starting Member

Voiskos tästä stten päätellä että jos haluaa parven jatkuvan, niin joka vuosi/ joka toinen vuosi hankkis muutaman tetran lisää parveen.
Tällöin 10 v. kuluttua ei kuole kaikki vanhuuteen kerralla, vaan osittain hankittuna parvessa on kaloja 10 v. ajalta.
Ei taida moni muu ajatella samalla tavalla, mutta tää tuli mulle ekaks mieleen, ja tätä lähdetään kehittelemään...![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Sain just kolme musta tetraa ja kolme tiikeri barbia hätähoitoon.
Ne on valtavan kokoisia, eikä sovi mun akvaan, eikä niistä saa parvea.
Myydään/annetaan: Hinnalla ei ylärajaa...
Tällöin 10 v. kuluttua ei kuole kaikki vanhuuteen kerralla, vaan osittain hankittuna parvessa on kaloja 10 v. ajalta.
Ei taida moni muu ajatella samalla tavalla, mutta tää tuli mulle ekaks mieleen, ja tätä lähdetään kehittelemään...
Sain just kolme musta tetraa ja kolme tiikeri barbia hätähoitoon.
Ne on valtavan kokoisia, eikä sovi mun akvaan, eikä niistä saa parvea.
Myydään/annetaan: Hinnalla ei ylärajaa...
-
pikkuakvaariosta
- Member

Joo, muutama tetra lisää/ per vuosi on hyvä ajatus, tosin niiden kaikkien "biologinen kello" ei yleensä käy samaan tahtiin eli tuskin kaikki kupsahtavat täsmällisesti 10 v. täytettyään
Mulla on mustatetroista/intiaanisulista/neontetroista, myös miljoonakaloista jotkut saaneet ylensyönnistä vesipöhön, toiset heikentyneet lisääntymisen jälkeen, muutama mennyt uimarakkovikaan...eli sattuma korjaa satoaan. Jotkut parvikalat vieroksuvat uusia lisäyksiä totuttuun parveensa, siksi olen yleensä antanut parven "kuihtua" ennen kuin olen hankkinut isomman joukon uusia kaloja kerralla.
-
Rantanplan
- Starting Member

Oi voi.Jotkut parvikalat vieroksuvat uusia lisäyksiä totuttuun parveensa
Just oon korjailemassa uutta ja vähän isompaa akvaa kaloille, ja tarkoitus olisi tuplata/triplata kardinaalitetrojen määrä.
Ajattelin ensiksi siirtää vanhat tetrat uuteen altaaseen, ja kun ne on tottuneet siihen, niin hommaan niitä aika paljon lisää...
Periaatteessahan toi ei olis mikään "lisäys" parveen jos tetrojen määrä kasvaa kymmenestä pariin-kolmeenkymmeneen.
Lisätty myöhemmin:Eikös siinä olis jo ihan uusi parvi
Frustra poeticas fores compos sui pepulit.
-
pikkuakvaariosta
- Member

-
Rantanplan
- Starting Member