Sottaisia syömäreitä?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Mies

Sottaisia syömäreitä?

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Eli usein lukee/kuulee juttua että malawit (ahvenet yleensäkin) olisivat kovinkin sottaisia syömäreitä. Pistää miettimään onko muilla oikeasti näin.

Omat malawit ovat ehkä siisteimpiä syömäreitä (kaloista) mitä tiedän. Ahneita kylläkin - kimpassa pidetään huoli että tasan kaikki syödään kerralla ja kokonaan. Näin siis täällä - ruokaa ei jätetä ja kyse ei voi olla siitä että ruokittaisiin liian vähänkään. Pari kertaa joku onnekas syönyt itsensä rantapallon näköiseksi ja vielä koittanut viedä toistenkin safkat.

Lähinnä näissä mässäilysessioissa huolettaa jääkö njassanripsimonneille muuta kuin "kerran kiertänyttä".

Eli ovatko malawisi porsaita ruokapöydässä?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Juissi

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Samaa olen miettinyt itsekin. Mutta hyvin monni näyttää voivan, eli en ole ollut asiasta kovin huolissani.

-Juissi
Fisumamma
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Sottaisia syömäreitä, hmmm, näinkö väitetään? Vai: sottaisia JA syömäreitä? Olen itse siinä uskossa että ovat sottaavia koska ovat kyltymättömiä syömäreitä. Itsellä pohjalla partamonni pitämässä piilevätasapainoa oikeassa suunnassa ja välillä tosiaan herää pelko joutuuko se elämään kohtuuttomassa nälässä raukkaparka kun levää ei juuri ole ja pohjalle ei näytä jäävän mitään sapuskaa. Pienehköt esterit syövät plekon chipsitkin kokonaisena 8O
Suomu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Suomu »

Täälläkin ruoan kimppuun hyökätään kuin piraijalauma, eikä muruakaan jää jäljelle. Partamonni vaikuttaa kuitenkin olevan pulskassa kunnossa, liekö syynä se että tiputan sille ruokaa erikseen vielä sen jälkeen kun olen sammuttanut altaasta valot [;)]
Jaana77
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jaana77 »

Minä olen kuvitellut, että se sottaisuus tulee ennemminkin siitä, että kun söyvät paljon, niin myös ulostetta tulee paljon...
dr. Axelrod
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja dr. Axelrod »

Oletteko koskaan nähneet oskaria ruokailemassa? :mrgreen: Silloin ymmärtää, mistä maine on peräisin...
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.

Viesti Kirjoittaja rsy »

dr. Axelrod kirjoitti:Oletteko koskaan nähneet oskaria ruokailemassa? :mrgreen: Silloin ymmärtää, mistä maine on peräisin...
Jep, sikakin voisi pahoin oskarin 'ateriointia' katsellessaan.
-=Rami=-
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja malawi »

Hei, minun njassanripsimonnit tulevat ihan pinnalla malawien kanssa syömään niitä papanoita. Kyllä nekin osaa olla äkäisiä kaloja!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”