En tosiaan tiedä nuista väreistä. Toinen vanhemmista tais olla Blue diamond.muiscu kirjoitti:sisu65: Tosi kauniita noi sun kiekot! Mikä niiden värin nimi on? Tuleekohan niihin vielä enempi punaista vai pysyvätköhän noin turkooseina?
Pari kuvaa kiekoista
Valvoja: Moderaattorit
Miksissä on pinaattia, valkosipulia ja spirulinaa, aika vähän siis loppujen lopuksi. Pinaattia ei tosin voi olla paljon silla se on nitraattipitoista.plenty kirjoitti:
Vielä pommitan sinua tuosta ruokavaliosta. Saavatko syödäkseen mitään kasvispitoista?
Mutta villit käyttävät paljon akvaarion kasveja ruuaksi, syövät vihreitä leviä, vesitähdikkejä, limaskaa ja vesisaniaista yms.
Äyriäiset korvaavat osittain kuidun tarvetta mysis (mixissä), sukaravut ja surviaset rassaavat suolistoa.
Vitamiineja on lisätty mixiin.
Luonnosta pyydettyjen kiekkojen mahalaukuista on löydetty lähinnä äyriäisiä, mutta nälkäisinä syövät varmasti levää ja muuta kasvisravintoa.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
Ok. Kiitos.Morpho kirjoitti:Miksissä on pinaattia, valkosipulia ja spirulinaa, aika vähän siis loppujen lopuksi. Pinaattia ei tosin voi olla paljon silla se on nitraattipitoista.plenty kirjoitti:
Vielä pommitan sinua tuosta ruokavaliosta. Saavatko syödäkseen mitään kasvispitoista?
Mutta villit käyttävät paljon akvaarion kasveja ruuaksi, syövät vihreitä leviä, vesitähdikkejä, limaskaa ja vesisaniaista yms.
Äyriäiset korvaavat osittain kuidun tarvetta mysis (mixissä), sukaravut ja surviaset rassaavat suolistoa.
Vitamiineja on lisätty mixiin.
Luonnosta pyydettyjen kiekkojen mahalaukuista on löydetty lähinnä äyriäisiä, mutta nälkäisinä syövät varmasti levää ja muuta kasvisravintoa.
* Huvinsa kullakin! *
-
- Junior Member
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Tämäkin osallistuu keskusteluun, vaikka kiekkosissa onkin kyljessä "For Sale" -lappu.
Kuvia löytyypi tuolta:
http://kuvablogi.com/blog/10048/3/
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kuvia löytyypi tuolta:
http://kuvablogi.com/blog/10048/3/
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä
-
- Junior Member
Re: Pari kuvaa kiekoista.
Heippa! Voiko tuolta Kurjelta ostaa tai tilata ihan tällainen tavallinen "kiekkoilijakin".... ja jos voi niin pärjäävätkö kalat jos ne ostaa tilaamalla matkahuollon(ko) kautta..?lazzo kirjoitti:noh, tässäpä olisi pari kuvaa viimeisimmistä kurjen hankinnoista.
http://kuvablogi.com/blog/2207/0/
blue diamondit ovat kotimaista tuotantoa, paitsi red meloonien alla uiskentelee yksi kurjesta tullut blue diamond
Re: Pari kuvaa kiekoista.
Kyllähän se varmasti onnistuu mutta suosittelisin hyppäämään junaan ja käymään itse , liike sijaitsee 100m päässä Tikkurilan juna-asemasta johonka kaikki junat pysähtyy.neuvulla kirjoitti:Heippa! Voiko tuolta Kurjelta ostaa tai tilata ihan tällainen tavallinen "kiekkoilijakin".... ja jos voi niin pärjäävätkö kalat jos ne ostaa tilaamalla matkahuollon(ko) kautta..?lazzo kirjoitti:noh, tässäpä olisi pari kuvaa viimeisimmistä kurjen hankinnoista.
http://kuvablogi.com/blog/2207/0/
blue diamondit ovat kotimaista tuotantoa, paitsi red meloonien alla uiskentelee yksi kurjesta tullut blue diamond
Pääset itse valitsemaan kalat ja mahdollisuus että kalat menevät väärään matkahuoltoon tai unohtuvat johonkin jää pois.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
Oli mulla pari muutakin villiä mutta yksi kuoli vanhuuttaan ja tuon "oskun" naaras sai jonkun mystisen taudin josta ei parantunut ja alkoi laihtua ja riutua. Lopulta en voinut katsoa sen kärsimyksiä vaan lopetin sen.riksu70 kirjoitti:Ai onko sulla 1 Villi siellä tavisten joukossa? Minä hölömö luullu että niitä pitää olla väh 6 ja oma allas. Mitähän mä taas oon ajatellu. Joka päivä näistäkin jotain uutta
Saataahan joku kiekkoguru olla sitä mieltä että pitää olla oma allas villeile. No minullapa ei nyt ole joten "osku" heilastaa tällähetkellä sen oranssin tytön kanssa jonka jakaa sen punaturkoosi uroksen kanssa.
Suunitteilla on kyllä ollut villikiekko allas mutta sopivaa tilaa ei vaimon mielestä tällä hetkellä löydy.
Joo se taitaa ollakkin se toinen paikka mistä villejä täältä löytää.
Yleisesti ottaen kiekkoja on joitakin "isoissa" (ei neliömääräisesti) liikkeissä pääkaupunki seudulla. Pääsääntöisesti yhdessä tai kahdessa altaassa per liike. Kurjessa kiekkoja on yleensä 10-20 allasta eli valinnan vara on huomattavasti suurempi kuin muualla.
Yleisesti ottaen kiekkoja on joitakin "isoissa" (ei neliömääräisesti) liikkeissä pääkaupunki seudulla. Pääsääntöisesti yhdessä tai kahdessa altaassa per liike. Kurjessa kiekkoja on yleensä 10-20 allasta eli valinnan vara on huomattavasti suurempi kuin muualla.

Eikös toi Osku ollut juuri se isokokoinen sinikiekko jonka ostit Kurjesta ihan yksittäin. Onko se kasvanut enää, eikös se ollut jo kookkaamman puoleinen tulessaan.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Morpho kirjoitti:Eikös toi Osku ollut juuri se isokokoinen sinikiekko jonka ostit Kurjesta ihan yksittäin. Onko se kasvanut enää, eikös se ollut jo kookkaamman puoleinen tulessaan.
Juuri näin Kurjesta Osku on kotoisin. Oskun jälkeen ostin naaraan jonka jouduin sitten n. puolenvuoden päästä lopettamaan.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Jaa että olisiko kasvanut? ei kokoa mutta lihavammaksi on kyllä tullut. Alussa ei syönyt pariin viikkoon mitään sitten ostin Kurjesta isoja survareita ja johan alkoi muona maistua.

Onhan tuo aivan omaa kokoluokkaa tuolla pääaltaassa. Saas nähdä saanko muutaman noista punaisista pennuista kasvatettua yhtä isoiksi kun nyt pääsen poikasesta asti niitä ruokkimaan?
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Mitäs Karihen ja Plentyn kiekonpennuille kuuluu? Onko kellään muulla poikueita tällä hetkellä. Täällä Mikkelissä on tuttavallani kohta viikon ikäisiä superkauniinkeltaisista vanhemmista. En tiedä värinimitystä mutta ei ole mustaa yhtään ja lämpöisenkeltaisia, oiskohan vähän valkoista kyljissä. Ihan mielettömiä. 

Täälläkin menee suht hyvin nitraatti oli päässyt kohomaan aika korkealle mutta siitä selvittiin veden vaihdolla. Yksi poikanen kuollut oli sellainen rääpäle että joten ei suurta vahinkoa tullut. Nuo poikaset kasvavat vaan hurjan eri vauhtia ja toi koiras ei niistä juuri enää välitä eli pitäisi varmaan siirtää muiden joukkoon.
Nyt minulla hyvä tilanne kun olen toipumassa selkääni laitetuista puudutteista ja saan olla kotona vielä ensi viikon niin pääsen seuraamaan tuon poikueen touhuja.
Kunhan saan valmiiksi kaapiston tuolle uudelle altaalle niin siirrän poikaset siihen ja en sisusta sitä joten niitä on helpompi seurata ja pitää allas puhtaana.
T Kari
Nyt minulla hyvä tilanne kun olen toipumassa selkääni laitetuista puudutteista ja saan olla kotona vielä ensi viikon niin pääsen seuraamaan tuon poikueen touhuja.
Kunhan saan valmiiksi kaapiston tuolle uudelle altaalle niin siirrän poikaset siihen ja en sisusta sitä joten niitä on helpompi seurata ja pitää allas puhtaana.
T Kari