Ps. Ja about kuinka paljon kääpiöpallokalat maksavat per. pyrstö?

Valvoja: Moderaattorit
Kyllähän siellä olisi hyvä olla pieni suodatin, mulla on otilot rapujen kanssa! Niin ja tuon kokoiseen ei mene punapyrstöpalloaloja, joten ota kääpiöpallokalojajustiina8 kirjoitti:Meillä on kans tarkoitus kaivaa varastosta 80 litrainen allas ja laittaa siihen pallokaloja. Mitä niistä, ei olla vielä päätetty... kääpiö tai punapyrstö.
Jos laitan niitä kasvamaan vaikka vielä tyhjänä olevaan 80 litraiseen, niin tarviiko sinne hiekkaa tai kasveja? Ja varsinkin, tarviiko sinne suodatusta? Jos sitte siirtää kotilot faunaboxiin lisääntyyn myöhemmin, pitääkö sinne olla pikkunen suodatin?
Aivan, aivan. Tietysti jossain vaiheessa joutuisi sitten laittamaan isomman altaan kun pienestä isoksi kasvaneet kimalaiset tarvitsevat enemmän tilaaJacke kirjoitti:Itse en henk.koht. laittaisi 189 pyttyyn kimalaisia. Riippuen tietysti altaan pituudesta...
Itselläni on kimalaispallokaloja 240 litraisessa 120cm altaassa ja siinäkin näyttää tuo uimatila ajoittain liian lyhyeltä.
Kovia ovat uimaan kyllä nuo. Virittelin niille 200-litraiseen ulkosuodattimen kaveriksi Eheim 2252:n, ja tyypit ovat ihan innoissaan mamman tuomasta uudesta lelustaJacke kirjoitti:Itselläni on kimalaispallokaloja 240 litraisessa 120cm altaassa ja siinäkin näyttää tuo uimatila ajoittain liian lyhyeltä.
Kävisihän tuohon varmasti myös punapyrstöpallokalat, jos kääpiöt tuntuvat liian pieniltä. Ovat aika jännän näköisiä punaisine silmineen.justiina8 kirjoitti:Pitää kokeilla sitte niin. Kunhan tässä nyt sais suodattimeen tilattua tarvikkeet, niin vois rueta säätämään tosissaan. Ja oliko nuo kääpiöpallokalat ainoa vaihtoehto? Ettei muita pallokaloja voi harkita? Allaskokohan oli se 189 litraa...
No nuo kimalaiset saa unohtaa sitte. Altaan pituus on vain 70 cm. Pysytään sitte edelleen noissa toisissa vaihtoehdoissa. Punapyrstö ja kääpiö. Saatavuuskin taitaa ratkaista.Jacke kirjoitti:Itse en henk.koht. laittaisi 189 pyttyyn kimalaisia. Riippuen tietysti altaan pituudesta...
Itselläni on kimalaispallokaloja 240 litraisessa 120cm altaassa ja siinäkin näyttää tuo uimatila ajoittain liian lyhyeltä.