Olen niitä ihastellut niin kauan, että nyt ajattelin kysyä: mistä hankitte ne? Haetteko itse metsästä, katajaa ym.? Vai oletteko ostaneet ihan akvaarioliikkeestä?
Kiitos vastauksista!

Valvoja: Moderaattorit
Perinpohjainen harjaus kuuman veden alla useaan otteeseen, kunnes puusta ei irtoa enää mitään väriä tai muuta ja sitten vain altaaseen. Jos kelluu, niin kivi tjsp ankkuriksi. Vettähän nuo saattavat sitten värjätä pitemmänkin aikaa mutta kai sen kanssa on vain elettäväJoulutonttu kirjoitti:Kuinka käsittelette suuret juurakot? Kun ne eivät mahdu kattilaan keittämistä varten, eikä taloudessa ole tarpeeksi suurta ämpäriäkään.![]()
Suoraan altaaseen vain?
No kyllä se pohjassa pysyy, kun laitoin sen pystyyn nurkkaan, ja upotin oksat jonkin matkaa hiekan sisään. Eipä tuo viellä ole vettä värjännyt, tosin laitoin sen vasta eilen akvaan, joten on ollut siellä vasta yhden päivän. Ei se varmaan pitkittäin pohjalla pysyis viellä pitkään aikaan.Joulutonttu kirjoitti:Ja pysyi ilmeisesti pohjassa ilman mitään vippaskonsteja?miljoonakala84 kirjoitti:Ite en omaa katajanlatva osaa mitenkään liottanut. Kuorin puukolla kaarnan pois ja sienen kanssa pesin kuumassa vedessä, ja laitoin akvaarioon.
Värjäsikö muuten vettä?
Kyllä se ajan myötä tummuu. Uskoisin, että voit jättää ohuemmat oksatkin, mutta ne varmaankin jossain vaiheessa itse tiputtautuvat pois, kun vesi pehmittää/hapattaa puuta.Joulutonttu kirjoitti:Kuorin tänään jo hiukan sitä juurakkoa, sehän on kuorensa alta ihan vaalea/lähes valkoinen!
Tummuuko se akvaariossa ollenkaan?
Hieno käkkärä se kyllä on, joskin hieman iso. Täytyypä vielä pienentää sitä.![]()
Kuinka ohuita oksia uskaltaa jättää akvaarioon pistettäväksi? Jos käkkärässä on kiinni sellaisia pieniä "risumaisia" oksiakin, niin mädäntyvätkö ne helpommin? Onko sellaisilla ohuilla oksilla mitään haittaa? Jos otan ne pois, juurakosta tulee ehkäpä hieman alaston...
Ihan itse altaani olen sisustanut vaikka mangrovea siellä onkin.Rantanplan kirjoitti:Toiset jotkut vaan haluaa tehdä omista akvoistaan itse tehtyjä, ja oman näköisiä, toiset jotkut ostaa kaupasta...