Sitä vähän arvelinkin.jartzu65 kirjoitti:...Yhtä hyvin kuin luonnossa, särki ja ahven ovat ruokaa jos vain kiinni saaLammikkoilija kirjoitti: miten ahvenien, särkien ja hauen yhteiselo sujuisi.![]()

Valvoja: Moderaattorit
En ole 'hylännyt' koikarppejakaan... Jotenkin vain tuo metrin(?) pituusCresCent kirjoitti:Ei minunkaan silmään muovit pahalta näytä. En olisi kiinnittänyt siihen edes mitään huomiota, ellet olisi maininnut.
Todella mahtavan näköinen lampi! Niin ja hieno tuo ratkaisu, miten lammen päätit toteuttaa. Selvästi nähty ja käytetty aikaa tuon suunnitteluun ja toteuttamiseen. Kokonaiskuva lammikosta olisi kyllä vielä hienoa nähdä!![]()
Jos itse saisin valita niin pitäisin tuon lammen melko luonnollisena, enkä mitään räiskyviä kultakaloja sinne välttämättä laittaisi. Miksi koikarpit on jätetty pois laskuista? Jotain neutraalin värisiä (hopea/harmaa, kupari, vaalea kulta) karppeja tuonne laittaisin. Karpit kuitenkin uivat lähellä pintaa ja ovat kesyjä, joten kyllä ne varmasti tuolta erottuisivat vaikkeivät ihan punaisia olisikaan. Kotimaisista kaloista ruutana tosiaan voisi olla hyvä vaihtoehto, mutta se täytynee jättää pois laskuista kun niitä ei ilmeisesti sieltäpäin Suomea löydy? En kyllä osaa muita kotimaisia kaloja suositella.
Ei se taida kuitenkaan vielä jäätyä, oli vain yhtenä yönä vähän normaaliakin kylmempää. Päivällä lämpöasteet laskettavissa kymmenissä.pikkuakvaariosta kirjoitti:Äläpäs lisäile kaloja talvea vasten... jos sulla jo lampi jäätyy, se tarkoittaa että kalojen pitäisi asettua talvilepoon eikä enää yhtään rasittua uusista allaskumppaneista.
Mulla "täällä etelässä" lumpeenlehdet vielä viheriöivät ja malluaiset sun muut pikkuötiäiset polskivat, niitä varmaan sinunkin kalasi lämpiminä päivinä popsivat. Lisäruokinnan suhteen olisin varovainen, ettei mitään jäisi mätänemään talveksi.
Itse olen myös pohtinut tuota "hotellia". Suurimmat kalat ovat jo niin mielettömiä pötkylöitä, ettei niitä enää sisälle saa ja taas alkaa arveluttamaan tuo lammikossa talvehdittaminen. Mikä itku siitä tuleekaan, jos ne kuitenkin kupsahtavat.Jorma_L kirjoitti:Minä vien kalat ensi talveksi karppihotelliin. Viime talvi meni ulkona ihan hyvin.