200L makean veden kalastosta
Valvoja: Moderaattorit
200L makean veden kalastosta
Olen päättänyt ottaa piikkisilmiä ja noita monnisia, mutta nyt on tullut ongelma. Olen ajatellut kahta pintä parvea ja jotain silmäterää, mutta kun en löydä silmää miellytäviä kaloja ja sitten kun löytyy niin ne ei käy lämmöltään tai muilta arvoilta. Onko ideoita?
Re: Apua. 200L mekean veden kalastosta
Ideoitahan porukalla on vaikka kuinka, mutta mitkäs ne arvot olivat?Zaco^ kirjoitti: Olen ajatellut kahta pintä parvea ja jotain seilmä terää mutta kun en löydä silmää miellytäviä kaloja ja sitten kun löytyy niin ne ei käy lämmöltään tai muilta arvoilta. onko ideoita.
-
marinum
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Piikkisilmillehän ne ovat pH 6-7,5, kovuus alle 12, lämpö 24-28 ja noitamonneille aika lailla samat eli pH 6-7,5, kovuus alle 15, lämpö 23-27 astetta eli näissä vaatimuksissa varmaan täytyy mennä muidenkin kalalajien osalta. Täältä nyt varmasti löytyy joitakin lajeja tuohon haarukkaan:
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/kalat/kalat.htm
Itsehän sen näkee parhaiten mitkä omaa silmää miellyttää
.
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/kalat/kalat.htm
Itsehän sen näkee parhaiten mitkä omaa silmää miellyttää
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Arvot on tutut noitamonneille sekä piikki silmille. mutta sitten mitähän muita siihen ottais jompi kumpi näistä perhoskirjoahven tai sitten paletti kala mutta mikä olisi sitten se viimein parvi. ja mikä olisi se silmä terä taistelukalaa oon aatellu lehti kalaakin on ehdotettu mutta jotenkin se on vaan vähän tylsä.
-
marinum
- Advanced Member

No mites olisi haaremi rusokirjoahvenia?Zaco^ kirjoitti:Arvot on tutut noitamonneille sekä piikki silmille. mutta sitten mitähän muita siihen ottais jompi kumpi näistä perhoskirjoahven tai sitten paletti kala mutta mikä olisi sitten se viimein parvi. ja mikä olisi se silmä terä taistelukalaa oon aatellu lehti kalaakin on ehdotettu mutta jotenkin se on vaan vähän tylsä.
http://images.google.fi/images?hl=fi&q= ... Etsi+kuvia
Kyllä nuo perhoset tai palettikalatkin toki käy, paletit ovat vaan kauheita lisääntymään ja välillä silloin aika ärhäköitä.
Onko mitään parvilajia mitä olit ajatellut?
-
marinum
- Advanced Member

Siis ei nää joka päivä liikkeissä vai omassa altaassaZaco^ kirjoitti:no ei oikein kaikkee oon aatellut mutta joku tulee aina mikä kaataa idean joko suola tai lämpö tila. että vapaita ehdotuksia otetaan vastaan. (mutta jotenkin sellaisia kaloja mitä ei ihan joka päivä nää ja olis muutenkin silmiin pistäviä.)
Kuinka toi viirikirjokala kävis ton taistelukalan kanssa?
-----------------------------------------------------------------
Juu kun mä oon tyrmännyt kiilakyljet, inkkarit, 5 barbit partamonnit, lehtikalan ihan sen takia kun kihlatulla on niitä niin en halua samoja kaloja kun sillä on,
Ehkä naurattavaa mutta käy se nyt tylsäks jos on samat kalat molemila.
Edit:Yhdistetty perättäiset viestit.
Lajinimet ovat yhdyssanoja (esim. lehtikala, viirikirjokala jne.)
-Ylläpito
-----------------------------------------------------------------
Juu kun mä oon tyrmännyt kiilakyljet, inkkarit, 5 barbit partamonnit, lehtikalan ihan sen takia kun kihlatulla on niitä niin en halua samoja kaloja kun sillä on,
Edit:Yhdistetty perättäiset viestit.
Lajinimet ovat yhdyssanoja (esim. lehtikala, viirikirjokala jne.)
-Ylläpito
-
Aqualung
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Mies
Monen mielestä tylsä valinta mutta kardinaalitetraa iso liuta sinne jos multa kysyttäisiin.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
http://aquavisie.retry.org/Database/Aqu ... rjori.htmlZaco^ kirjoitti:minkälaiset vesi arvot töi hehkukölibarbi. tarvitsee kun en löydä. toi on sellainen mikä viheättäis silmään.
<- tuolta löytyy jotain
-
marinum
- Advanced Member

Nahkabarbi vaatii kovaa vettä ja hehkukölibarbi viileää, eivät siis sovi piikkisilmien kanssaAdrianna kirjoitti:Parvikalaksi hehkukölibarbi tai nahkabarbi?
Tässä nyt jotain listaa vähän erikoisemmista, jotka sopivat noiden piikkisten ja noitien kanssa:
hehkupurjebarbi, rengasbarbi, nopsarasbora, punarasbora, hohtorasbora, helmiäisrasbora, kääpiönuoliainen, roiskuttajatetra, pilkkuseisojatetra, tulisuppusuu, aurinkotetra, kulmajuovatetra, tähtitapparakala, painijakala, perhoskala, murisijarihma-tai timanttirihmakala, tulirihma-tai suklaarihmakala, loistoparatiisikala, joku erikoisempi betta-laji, tulimakkarakala, lasiahven, ruutuakara, juova-akara, oliivikääpiöahven, pikkusateenkaarikala, joku erikoisempi monnislaji, nigeriankuultomonni, loistokiipijäkala?...