Taas sai akvaristi hullunleiman otsaansa
Valvoja: Moderaattorit
Siivoan akvaarioita aina lauantai-aamuisin. Jostain syystä yksi ja sama kaveri soittaa aina samaan aikaan ja kysyessä mitäs puuhailet vastaan aina lotraan täällä akvaariossa. Saanut kaveriparka jo semmoisen käsityksen, että aina olen kädet vedessä... Muuten saan aivan rauhassa tonkia ojanpohjia ja hyppiä pihalla haavien kanssa, tänne ei kukaan ohikulkija näe tai eksy.
Tätä samaa meilläkin....justiina8 kirjoitti:Romanttisella hiekkarantakävelyllä kiskotaan uppotukkia hiekasta ja ihastellaan hiekan väriä ja kirotaan, kun ei hoksattu ottaa ämpäreitä mukaan.

Meillä tuo kivien keräily menee melko kivuttomasti kun sileäkarvainen kivinoutaja(saksanpaimenkoira-rotikka sekoitus) hakee kivet mulle. Älkää nyt vaan kysykö miksi koiran lempileluja ovat kivet, en minä vaan tiedä. Joskus tosin täytyy vähän keskustella, saanko ottaa kiven kun koira on pää kassissa hakemassa omiaan pois. Kyllä siinäkin niitä katseita saa...
"Kyllä tämä on nyt mun kivi, hae sä oma tuolta kauempaa!" Kyllä, puhun koiralle kuten ihmiselle.
Muuten mua ei juuri mikään hävetä. Alan myös pikkuhiljaa ymmärtää äitiäni, joka on aina keräillyt kiviä kaikkialta ja isääni joka on ne joutunut kantamaan. Kumpikaan ei ole akvaristi...
98l+168l+villi-ihminen 3v.+koira+mies
~Eläintarhani on vielä pieni, mutta puuhaa riittää~
~Eläintarhani on vielä pieni, mutta puuhaa riittää~
-
- Starting Member
Itse taas viskaan akvaariovedet ikkunasta ulos.. Ei siis mitään mutta 200 litrainen on omassa huoneessani ja huone toisessa kerroksessa
Asumme kyllä omakotitalossa mutta kun täysiä ämpäreitä kaataa ikkunasta ulos olen useinkin kerännyt varsinkin naapureilta ja ohikulkijoilta outoja katseita 

250 + 200 + 100 litraa akvaariota
Ja sitten tommonen karanteenipytty jonka olin unohtan täst..

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit
Mulla on kaikki työkaverit tienneet harrastuksestani viimeistään viime keväästä alkaen. Firman väki teki reissun Tukholmaan, kotimaassa lentäen Helsinkiin ja takaisin, lahden yli laivalla. Useimpien muiden viettäessä aikaansa joko vaateostoksilla tai kapakassa, kierteli minä eläinkauppoja. No, totta kai mukaan tarttui muutama kalakin..
Aamulla laivan saapuessa satamaan hyttikaverien kanssa kerättiin koko porukalta tyhjät vesi- ja limsapullot ja pullotettiin kalat
Kulkivat näppärästi lentokoneessa matkatavarana.
Elokuussa toisella (perhe-)reissulla löysin vähän erikoisempia pohjamateriaaleja, sekä elävää ruokaa kaloille. Lentokentällä jaettiin 10 kg:n sora- ja turvesäkit perheen kesken eri matkalaukkuihin. Olisi siinä ollut tullimiehillä ihmettelemistä ja mulla selittämistä, jos olisi osunut turvatarkastuksessa kohdalle laukkujen avaus
Haavin ja ämpärien kanssa lätäköissä kahlaaminen, salaperäisten pussien ja styrox-laatikoiden vaihtelu muiden harrastajien kanssa oudoissa paikoissa, kivien ja kantojen kanniskelu koiran kanssa lenkiltä palatessa ovat jo ihan jokapäiväistä naapureillekin. Taloon muuttaessani joku kyllä katsoi vähän pitkään, kun ylimpään kerrokseen kannettiin yhdeksän akvaariota!
Lapset jo osaavat kysyä, onko jääkaapin sisältö ihmisten syötävää. Vieraiden käsistä olen joskus pelastanut margariinirasiassa olevan matoviljelmän tai limukkapullollisen vesikirpunruokaa![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Aamulla laivan saapuessa satamaan hyttikaverien kanssa kerättiin koko porukalta tyhjät vesi- ja limsapullot ja pullotettiin kalat

Elokuussa toisella (perhe-)reissulla löysin vähän erikoisempia pohjamateriaaleja, sekä elävää ruokaa kaloille. Lentokentällä jaettiin 10 kg:n sora- ja turvesäkit perheen kesken eri matkalaukkuihin. Olisi siinä ollut tullimiehillä ihmettelemistä ja mulla selittämistä, jos olisi osunut turvatarkastuksessa kohdalle laukkujen avaus

Haavin ja ämpärien kanssa lätäköissä kahlaaminen, salaperäisten pussien ja styrox-laatikoiden vaihtelu muiden harrastajien kanssa oudoissa paikoissa, kivien ja kantojen kanniskelu koiran kanssa lenkiltä palatessa ovat jo ihan jokapäiväistä naapureillekin. Taloon muuttaessani joku kyllä katsoi vähän pitkään, kun ylimpään kerrokseen kannettiin yhdeksän akvaariota!
Lapset jo osaavat kysyä, onko jääkaapin sisältö ihmisten syötävää. Vieraiden käsistä olen joskus pelastanut margariinirasiassa olevan matoviljelmän tai limukkapullollisen vesikirpunruokaa
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..