Taas sai akvaristi hullunleiman otsaansa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

annuli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja annuli »

Siivoan akvaarioita aina lauantai-aamuisin. Jostain syystä yksi ja sama kaveri soittaa aina samaan aikaan ja kysyessä mitäs puuhailet vastaan aina lotraan täällä akvaariossa. Saanut kaveriparka jo semmoisen käsityksen, että aina olen kädet vedessä... Muuten saan aivan rauhassa tonkia ojanpohjia ja hyppiä pihalla haavien kanssa, tänne ei kukaan ohikulkija näe tai eksy.
Tatti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tatti »

justiina8 kirjoitti:Romanttisella hiekkarantakävelyllä kiskotaan uppotukkia hiekasta ja ihastellaan hiekan väriä ja kirotaan, kun ei hoksattu ottaa ämpäreitä mukaan. :roll:
Tätä samaa meilläkin....:)

Meillä tuo kivien keräily menee melko kivuttomasti kun sileäkarvainen kivinoutaja(saksanpaimenkoira-rotikka sekoitus) hakee kivet mulle. Älkää nyt vaan kysykö miksi koiran lempileluja ovat kivet, en minä vaan tiedä. Joskus tosin täytyy vähän keskustella, saanko ottaa kiven kun koira on pää kassissa hakemassa omiaan pois. Kyllä siinäkin niitä katseita saa...

"Kyllä tämä on nyt mun kivi, hae sä oma tuolta kauempaa!" Kyllä, puhun koiralle kuten ihmiselle.

Muuten mua ei juuri mikään hävetä. Alan myös pikkuhiljaa ymmärtää äitiäni, joka on aina keräillyt kiviä kaikkialta ja isääni joka on ne joutunut kantamaan. Kumpikaan ei ole akvaristi...
98l+168l+villi-ihminen 3v.+koira+mies
~Eläintarhani on vielä pieni, mutta puuhaa riittää~
hkettu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja hkettu »

Meiltä kysyttiin akvaarion haku reissulla että tätä vartenko ajoitte melkein 300km? Sanoin että kyllä ja että ajetaan vielä heti takaisinkin. Ostettiin pelkkä allas ku sai niin halvalla...
Sinihilkka
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Sinihilkka »

Itse taas viskaan akvaariovedet ikkunasta ulos.. Ei siis mitään mutta 200 litrainen on omassa huoneessani ja huone toisessa kerroksessa :mrgreen: Asumme kyllä omakotitalossa mutta kun täysiä ämpäreitä kaataa ikkunasta ulos olen useinkin kerännyt varsinkin naapureilta ja ohikulkijoilta outoja katseita :D
250 + 200 + 100 litraa akvaariota :D Ja sitten tommonen karanteenipytty jonka olin unohtan täst..
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Mulla on kaikki työkaverit tienneet harrastuksestani viimeistään viime keväästä alkaen. Firman väki teki reissun Tukholmaan, kotimaassa lentäen Helsinkiin ja takaisin, lahden yli laivalla. Useimpien muiden viettäessä aikaansa joko vaateostoksilla tai kapakassa, kierteli minä eläinkauppoja. No, totta kai mukaan tarttui muutama kalakin..

Aamulla laivan saapuessa satamaan hyttikaverien kanssa kerättiin koko porukalta tyhjät vesi- ja limsapullot ja pullotettiin kalat :mrgreen: Kulkivat näppärästi lentokoneessa matkatavarana.

Elokuussa toisella (perhe-)reissulla löysin vähän erikoisempia pohjamateriaaleja, sekä elävää ruokaa kaloille. Lentokentällä jaettiin 10 kg:n sora- ja turvesäkit perheen kesken eri matkalaukkuihin. Olisi siinä ollut tullimiehillä ihmettelemistä ja mulla selittämistä, jos olisi osunut turvatarkastuksessa kohdalle laukkujen avaus 8O

Haavin ja ämpärien kanssa lätäköissä kahlaaminen, salaperäisten pussien ja styrox-laatikoiden vaihtelu muiden harrastajien kanssa oudoissa paikoissa, kivien ja kantojen kanniskelu koiran kanssa lenkiltä palatessa ovat jo ihan jokapäiväistä naapureillekin. Taloon muuttaessani joku kyllä katsoi vähän pitkään, kun ylimpään kerrokseen kannettiin yhdeksän akvaariota!

Lapset jo osaavat kysyä, onko jääkaapin sisältö ihmisten syötävää. Vieraiden käsistä olen joskus pelastanut margariinirasiassa olevan matoviljelmän tai limukkapullollisen vesikirpunruokaa [:I]
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
try-out
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja try-out »

-Tassu- kirjoitti: Useimpien muiden viettäessä aikaansa joko vaateostoksilla tai kapakassa, kierteli minä eläinkauppoja. No, totta kai mukaan tarttui muutama kalakin..
On se terveellinen harrastus tämä akvaario :mrgreen: Ei tarvi vaate pölyissä tahi 'pöllyissä' pyöriä.
_Ansku_
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja _Ansku_ »

Joo, vähän noi ihmiset katto, kun keräsin hiekkaa muovipussiin, ja kannoin jotain nyrkinkokosia kiviä... no naapurit on jo tottunu erikoisuuteeni, "se joka ulkoiluttaa sitä kania" "se jolla on se papukaija"...
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Malys »

Minäkin keräsin tänään vähän kummia katseita, kun kiertelin etsimässä oksia. Oikein asiallisesti pukeutunut, villakangastakki, tummat housut, nahkakengät.. Ja kädessä muovikassi, josta tunkee oksia. Välillä hyppien jonnekin ojaan täysin yllättäen ja voitonriemuisen oloisena tunkee keppiä pussiin. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”