Fluval 4 plus

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kalansyöjä
Starting Member
Starting Member

Fluval 4 plus

Viesti Kirjoittaja kalansyöjä »

:? Mielipiteitä? onko ihan ok.....
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Tehokas mylly, tukkeentuu liian helposti mun makuun, helppo puhdistaa ja kestävä (lattialleheitto-varma) ;).
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ukormi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ukormi »

Ainakin virtausta tekee täydellä tehollaan todella runsaasti. Ei ole riittävä 50x50 mattosuodattimen kanssa 960 litraiseen altaaseen :mrgreen:

Minulla on tuollainen hätävarana kun 2080 on testattavana.

Tuo Fluval taitaa jäädä lisäsuotimeksi ( ostan sen pois kun sain kuitenkin sen tuliteränä Eheimin huollon ajaksi ja eihän se enää uusi ole ), laitan taustan taakse pöhisemään puoliteholle.

Ihan hyväntuntuinen suodatin se on.
tetra67
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja tetra67 »

Olen ollut täysin tyytyväinen. Hyvä kiinnitysmekanismi, helppo puhdistaa, tehoa löytyy, tyylikäs, hiljainen. Omaan 200-litraiseen altaaseeni oikein passeli suodatin. Minulla ei ole ollut tukkeutumisongelmia, toisin kuin edellisen Hydor Crystalin kanssa.
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Heips!

Voisin sanoa, jotta todella hyvä valinta ulkosuodattimen rinnalle.

Mulla ko suodatin 240l ulkosuodattimen kaverina (1000l/h) ja tyytyväinen olen. Ostin tämän juurikin roskan kerääjäksi ja virtausta tuomaan, kun altaassa oli paljon kakkia ja kasvin palasia. Nyt kun suodatin ollut käytössä 3 kk voin ilokseni todeta veden pysyvän kirkkaana ja roskattomana. Tehonkin olen säätänyt puoleen väliin, kun virtausta on ihan tarpeekis silläkin. 1,5 kk alle puolet suodatinaineesta oli roskaantunut, vaikka roskat hävisivätkin alle viikossa asennuksen jälkeen, eli eipä ainakaan mulla ole tukkeentunut helposti.
Juissi

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Hyvin on toiminut minullakin - kokoonsa nähden tehokas mylly.

-Juissi
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

Lisää kokemuksia tästä suodattimesta?
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Itsellä ko. suodatin lisäsuodattimena tuolla 540-litraisessa. Tein niin, että otin ne varsinaiset suodatinlevyt pois ja koko "hökötyksen" mihin ne laitetaan ja laitoin tyhjään pötkylään kaksinkerroin taitetun suikaleen mattosuodatinlevyä (jonka leikkasin oikeaan leveyteen).
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Mulla kans on roskankerääjänä ja pintaveden liikuttamiseen tuo Fluval 4. varsin tehokas. Kerran kuussa sen putsaan, jonka jälkeen puolen kuukautta on puolitehollakin riittävän tehokas "tekemään aaltoja", loppukuun laitan täysille kun jo alkaa hieman tukkeutua. Puhaltaa niin kovin, et on pakko laittaa suuntaus takaseinään, muuten kasvit on ihan kenossa...

Pikkuakvassa on Fluval 3 ainoana suodattimena, puhdistusväli siinäkin on kuukauden päivät ja kierrattää vettä ihan ok, sekin viistosti takaseinän kautta.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
juuso77
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja juuso77 »

Meillä on tuollainen 360 litraisessa kakkossuodattimena ja roskankerääjänä. Tekee tehokkaasti virtausta, sisältää virtausnopeuden säätimen ja tuollaisen virtausindikaattorin, jonka kai pitäisi kertoa, kuinka puhdistustarpeessa suodatin on.

Koska tuo on minulla lähinnä roskankerääjänä, putsailen sitä viikoittain.

Miinuksena sanottakoon, ettei tuossakaan ole sellaista "astiaa" suodatinkotelossa, joka estäisi pa***n valumisen ulos suodattimesta kun sitä poistaa akvaariosta. Olen nähnyt tuollaisen fiitserin ainoastaan eräässä aqua-el:n halpissuodattimessa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”