Mikä on Milli naarailla? Kun kaksi isompaa miljoonakalaa käyttäytyy omituisesti, toisen luulin kuolleen pinnassa kyljellään mutta avattua kansilasin lähti uimaan sillä kumman kaareva kroppa? Toisella oon kiinnittänyt huomiota sen peräpäässä olevaan pahkuraan, luulin että se synnyttää ja siksi sillä patti takapäässä mutta se on ollut jo muutaman päivän. Nyt se naaras ui pystyssä.
On kyllä syntyny poikasia ihan sikana olisiko se rasittanut naaraat?
Tein myös toissapäivänä pohjan täydellistä ruoppausta/putsausta kun oli päässy likaantuu ja vesi siinä likaantui myös tosin vaihdoin silloin 20L pikkasen reilu, siis akva 100Litranen.
Uusia kasveja sinne on tullut viimeksi eilen ja simpukan kuoria..
Arvoja en voi tarkistaa kun testiliuskat loppu.
Olisiko pohjan lika saanut nää kaks kärsii? Mutta kuinka pienet seeprakala vauvat on ok?
Mystistä ihan kuin olisi suuntavaisto hukassa..
Mitä teen? Ne on isoja naaraita ja minä oon ostanu ne eri liikkeistä mutta kokonsapuolesta voi olla vanhojakin.
Edit. Lisätty isoja alkukirjaimia ja muokattu teinix-kieli, sekä ylenmääräiset välimerkit pois.
-Ylläpito
Miljoonakala naaraiden outo käytös
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Minulle kävi ensimmäisten millisten kanssa niin, että naaraat kuolivat yksi toisensa jälkeen synnyttämisen jälkeen. Kalat laihtuivat ja lopulta kuolivat pois. Allas oli aika tuoreeltaan perustettu joten kasveihin ym. kertynyttä syötävää levää oli hyvin vähän, tein pitkää päivää töissä eli ruokin kalat hätäisesti kerran päivässä, joten joutuivat tulemaan melko vähällä toimeen..
. Eläinkauppa suositteli tuhdimpaa ravintoa ja hitaasti liukenevia tabletteja millisten ruoaksi, ja näillä naaraat alkoivat kestämään hengissä. Selvästikin poikasten tuottaminen kuluttaa siis naarasta ja "palautuminen" ottaa jonkin aikaa.