(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset
Valvoja: Moderaattorit
Minäkin taidan olla tulossa tuon Vegen kyytillä (eli ei tarvitse laittaa ajo-ohjeita).
Jos jollakin on tarvetta Intianvesitähdikille (rosanervig) tai kierteisille, niin huutaa HEP!
Niin ja noita hongejakin löytyy (kenelläkään ei taida olla malawaariota?).
Ja vielä, jos jollakin on tarvetta styroksiselle kalliojäljitelmän palalle (35*45 - ei itse tehty), niin täältä tuon saapi.
Itse haluaisin mielelläni karttulehteä.
Jos jollakin on tarvetta Intianvesitähdikille (rosanervig) tai kierteisille, niin huutaa HEP!
Niin ja noita hongejakin löytyy (kenelläkään ei taida olla malawaariota?).
Ja vielä, jos jollakin on tarvetta styroksiselle kalliojäljitelmän palalle (35*45 - ei itse tehty), niin täältä tuon saapi.
Itse haluaisin mielelläni karttulehteä.
-
allablaze
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
No taas ollaan selvitty tapaamisesta ilman suurempia traumoja ja mustia silmiä
Toivottavasti talon emäntä ei traumatisoitunut tästä parvesta, itse kun ei tainnut paljoa suun vuoroa saada. Ihania pieniä monnisia oli kyllä vikki80.
Tapaillaanhan taas mahdollisimman pian.
Ja nyt hiekan pesuun, allas kannettu juuri sisälle, isäntä ei vielä huomannut että keittiön altaan koko on melkein triplaantumassa

Tapaillaanhan taas mahdollisimman pian.
Ja nyt hiekan pesuun, allas kannettu juuri sisälle, isäntä ei vielä huomannut että keittiön altaan koko on melkein triplaantumassa
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
En tietääkseni ole traumatisoitunut (mies saattaa olla, mutta se ei tunnusta).
Oli mukava nähdä livenä toisiakin altaisiin hurahtaneita kun muuten tuntuu, että saa aina ja kaikille olla puolustelemassa harrastustansa.
Nyt iski taas melkoinen altaassa läträys kuume, kun vaan jostain tupsahtaisis muutama päivä vapaa-aikaa läträämiseen.
Veteli kiittää tältä erää ja menee tankkaamaan lisää tuulahelenan tuomisia.
Oli mukava nähdä livenä toisiakin altaisiin hurahtaneita kun muuten tuntuu, että saa aina ja kaikille olla puolustelemassa harrastustansa.
Nyt iski taas melkoinen altaassa läträys kuume, kun vaan jostain tupsahtaisis muutama päivä vapaa-aikaa läträämiseen.
Veteli kiittää tältä erää ja menee tankkaamaan lisää tuulahelenan tuomisia.
-
Tuulahelena
- Junior Member

- Akvaarioseurat: HAS
Todellakin loppuilta meni nyt altaita kytätessä uudella innolla. Piti kaivaa snorkkeli esille ja sukeltaa sijoittelemaan suodattimia uudelleen ja mylläämään kasveja tuolla takaseinällä. Kiitokset mukavasta miitingistä. Tämä on täällä hevonkuusessa niin yksinäinen harrastus, että oli tosi kiva nähdä naamoja nimimerkkien takana. Hyvä Vikki80 jos suklaapalat maistuu - eivätpähän ole minun reisilläni. 
-
paxy81
- Junior Member

Juu mukavaa oli ja kyllähän sitä höpöttelis noista akvaarioista ja kaloista vaikka kuinka monta tuntia kun on samanhenkistä väkeä. Kotona kun ei isäntä välttämättä niin perusta akvaario-hömpötyksistä, varsinkaan kun niitä on hänen mielestään jo aivan tarpeeksi jos ei liikaakin
Olen tullut akvaariohulluksi, myönnän.
Ja vois nyt iltojen pimetessä tosiaan tavata vaikka useamminkin. Saa aina uusia ideoita kun saa käydä vakoilemassa toisten altaita. Kaustisellakin voidaan rehvata kunhan nyt saa vähän useamman pytyn valmiiksi ni on enemmän mitä katella. Asutaan Allablazen kanssa myös aika lähekkäin niin saa kax kärpästä samalla iskulla..
Ja vois nyt iltojen pimetessä tosiaan tavata vaikka useamminkin. Saa aina uusia ideoita kun saa käydä vakoilemassa toisten altaita. Kaustisellakin voidaan rehvata kunhan nyt saa vähän useamman pytyn valmiiksi ni on enemmän mitä katella. Asutaan Allablazen kanssa myös aika lähekkäin niin saa kax kärpästä samalla iskulla..
Minä teen vuoden vaihteessa muuttoa Kaustiselle. En tunne sieltä vielä ketään, joten uutta kaveria halajavat huutavat hep.
(Laittakaa vaikka yv:tä, että tulette huomatuksi...)
Akvaarioiden lisäksi osaan puhua auttavasti myös hevosista, vaikka niiden harrastaminen onkin ollut pitkällä tauolla. Kukaan ei varmaan kiellä aloittamasta taas, jos löytyy hyvää harrastusseuraa. Valokuviakin otan, mutta en ymmärrä siitä toiminnasta niin paljon, että siitä sais juttua aikaan. Minä painan nappia ja kamera hoitaa loput. Ja vaikka Kaustiselle muutankin, niin musiikista en ymmärrä mitään! Soittaa osaan vaan suutani. Kiekumista karaokessa ei varmaankaan voi laskea musiikiksi...
Ja jos järjestätte jotain äksöniä, niin järjestäkää tällä kertaa niin, että minäkin pääsen mukaan. Aina ootte tapaillu mun työpäivinä. Jos kuun vaihteessa löytyy innostusta tapailla, niin olen mukana!
Akvaarioiden lisäksi osaan puhua auttavasti myös hevosista, vaikka niiden harrastaminen onkin ollut pitkällä tauolla. Kukaan ei varmaan kiellä aloittamasta taas, jos löytyy hyvää harrastusseuraa. Valokuviakin otan, mutta en ymmärrä siitä toiminnasta niin paljon, että siitä sais juttua aikaan. Minä painan nappia ja kamera hoitaa loput. Ja vaikka Kaustiselle muutankin, niin musiikista en ymmärrä mitään! Soittaa osaan vaan suutani. Kiekumista karaokessa ei varmaankaan voi laskea musiikiksi...
Ja jos järjestätte jotain äksöniä, niin järjestäkää tällä kertaa niin, että minäkin pääsen mukaan. Aina ootte tapaillu mun työpäivinä. Jos kuun vaihteessa löytyy innostusta tapailla, niin olen mukana!
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
-
paxy81
- Junior Member

Voisi kyllä tavata tuossa kuun vaihteessa.. Ehdotuksia??
Kaustinen ei ehkä ole vielä paras mahdollinen rehvipaikka.. Altaat tönöttää vieläkin auton takapenkillä ja peräkontissa, vain taistonpoikasten kasvatuspurkit ovat vallanneet keittiönpöydän ja ruokailu on siirtynyt olohuoneen puolelle
Mikäli kukaan muu ei ilmoittaudu 'uhriksi' niin saa toki tännekin tulla mikäli ketään kiinnostaa.. Jos vain saa edes tuon yhden altaan pystytetyksi, jalustaa uupuu jonka isäntä lupasi tehdä kohta kuukausi sitten.. Hitaasti kun uuvuttaa niin huomaamatta tapahtuu.. Saas nähdä milloinka on meikäläisen taistoparakki valmis, tuleekohan hauta ennen sitä
Mites on Ylivieska, kiinnostaisiko emännöidä..?
Kaustinen ei ehkä ole vielä paras mahdollinen rehvipaikka.. Altaat tönöttää vieläkin auton takapenkillä ja peräkontissa, vain taistonpoikasten kasvatuspurkit ovat vallanneet keittiönpöydän ja ruokailu on siirtynyt olohuoneen puolelle
Mites on Ylivieska, kiinnostaisiko emännöidä..?
Saako Pietarsaarta tarjota?
Meillä oli Vegen kanssa puhetta tällaisesta "kaksi kärpästä yhdellä iskulla" -jutusta, eli oltaisiin osa aikaa katselemassa Vegen akvaarioita ja sitten tultais meille katsastamaan mun akvat (tai toisinpäin). Välimatkaa meidän kodeilla on n. kilometrin verran.
Sopiiko siis 18.11 (su) Pietarsaaressa?
Meillä oli Vegen kanssa puhetta tällaisesta "kaksi kärpästä yhdellä iskulla" -jutusta, eli oltaisiin osa aikaa katselemassa Vegen akvaarioita ja sitten tultais meille katsastamaan mun akvat (tai toisinpäin). Välimatkaa meidän kodeilla on n. kilometrin verran.
Sopiiko siis 18.11 (su) Pietarsaaressa?
Minä en VIELÄ pysty emännöidä Kaustisella.
Kunhan pääsen muuttamaan ja saan yhdenkään altaan pystyyn, niin sitten. Ylivieskassa allas on kavereiden hoidossa ja en kehtaa kutsua sentään heidän taloaan täyteen.
Mun kotona Alavieskassa taas ei ole mitään nähtävää, kun tänne ei saa akvaariota tuoda, se haisee.
Ja jottei olisi liian yksinkertaista, niin kuun vaihteessa ajattelin kyllä asua pari viikkoa Kälviällä.
Jos löytyis innokasta avustajaa, joka osaa homman, niin voisin harkita silikoonien vaihtoa 84-litraiseen.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
-
allablaze
- Advanced Member

Hep!
Tänne passaa näillä näkymin myös! Ja meidän K tuppautuu jälleen mukaan, eli varoituksen sana kissoille, hän on todellinen kissa-fani. Kissa-sana jopa tuli paljon ennen äitiä
Jos jollakulla on tarvetta viileässä viihtyville juonnetatioille niin näitä mainioita monneja olisi saatavilla räjähdysmäisen lisääntymisen vuoksi. kerron heistä mielelläni lisää, ovat aivan ihania jos heidän kaltaisistaan vaan tykkää
Ja sukarapuja olisi myös, jos joku niitä halajaa, ja vain saan kiinni.
Tänne passaa näillä näkymin myös! Ja meidän K tuppautuu jälleen mukaan, eli varoituksen sana kissoille, hän on todellinen kissa-fani. Kissa-sana jopa tuli paljon ennen äitiä
Jos jollakulla on tarvetta viileässä viihtyville juonnetatioille niin näitä mainioita monneja olisi saatavilla räjähdysmäisen lisääntymisen vuoksi. kerron heistä mielelläni lisää, ovat aivan ihania jos heidän kaltaisistaan vaan tykkää
Ja sukarapuja olisi myös, jos joku niitä halajaa, ja vain saan kiinni.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
-
Tuulahelena
- Junior Member

- Akvaarioseurat: HAS
Tässä vielä jahkaa ja vekslaan, mutta kysynpä alustavasti, onko kenelläkään mahdollisuutta/kiinnostusta ottaa 6kpl huntueväisiä seeprakaloja altaaseensa? Nyt ovat 85 litraisessa, mutta jos isompaan pääsisivät. Olivat 540 litraisessa, mutta uivat kokoajan pinnassa (ilmeisesti kuitenkin pelkäsivät keltabarbeja), nyt ottaneet koko altaan haltuunsa.
Niin ja kerta rapuset ilmeisesti kävisivät tuonne altaaseeni (?), niin Allablaze (tietty jos jollakin muullakin on niin yhteyttä vaan), sattuisko sulla olemaan ylimääräisiä rapusia (punaisia mieluiten)?
Niin ja kerta rapuset ilmeisesti kävisivät tuonne altaaseeni (?), niin Allablaze (tietty jos jollakin muullakin on niin yhteyttä vaan), sattuisko sulla olemaan ylimääräisiä rapusia (punaisia mieluiten)?