Paras monimetallipolttimo kasveille?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Paras monimetallipolttimo kasveille?
Mikäs lienee paras monimetallipolttimo makeanveden akvaarioon kasvien puolesta?
Itsellä on nyt Philipsin Mastercolorit (juu en nyt kyllä löydä pakkauksia, että mikä malli), ja näillä kyllä on kasvien kanssa vähän kituuttamista, vaikka valoa pitäisi olla enemmän mitä vanhoilla Osramin HQI TS-D polttimoilla.
Onko kokemuksia Arcadian 5200K polttimoista? Onko hintansa arvoiset?
Itsellä on nyt Philipsin Mastercolorit (juu en nyt kyllä löydä pakkauksia, että mikä malli), ja näillä kyllä on kasvien kanssa vähän kituuttamista, vaikka valoa pitäisi olla enemmän mitä vanhoilla Osramin HQI TS-D polttimoilla.
Onko kokemuksia Arcadian 5200K polttimoista? Onko hintansa arvoiset?
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
En tiedä mitä ne Arcadiat maksaa mutta uskoisin niiden olevan hyvät. itse ajattelin vaihtaa reunimmaisiksi polttimoiksi seuraavaksi Giesemanin Megachromet. Keskelle tulikin jo vaihdettua Hitliten kymppitonninen. Reunoilla 5200K polttimot, olikohan Sylvanian.
Kuinkahan monella eri tehtaalla noita polttimoita oikeastaan valmistetaan? Itsellä vaan epäilys että ei kovinkaan monella...
Kuinkahan monella eri tehtaalla noita polttimoita oikeastaan valmistetaan? Itsellä vaan epäilys että ei kovinkaan monella...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Minulla ainakin kasvaa kasvit loistavasti Philipsin Mastecolour polttimoilla. En muutenkaan oikein usko että polttimotyyppi vaikuttaisi kovinkaan paljon kasvien kasvuun, jos ääripäitä vältetään. Oikealla lannoituksella on varmasti paljon suurempi merkitys.
Itse en ainakaan vaihda mastereita toisiin ennenkuin löytyy joku keraaminen 6000k-> polttimo. Sitten kyllä vaihdan, koska mastereiden väri ei miellytä itseäni.
Itse en ainakaan vaihda mastereita toisiin ennenkuin löytyy joku keraaminen 6000k-> polttimo. Sitten kyllä vaihdan, koska mastereiden väri ei miellytä itseäni.
On nuo mastercolourit varmaan ihan käypäsiä polttimoita, mikä ettei. Omassa valaisimessa valaisee nuo Sylvanian alkuperäiset 5200K polttimot. Keskimmäisen tosiaan vaihdoin kymppitonniseksi ihan vaan testiksi, miltä se silmään näytttää ja hyvältähän se.-Alix- kirjoitti:Täälläkin Pilippsin Mastercoloureiden puolesta puhutaan
Nuo alkuperäiset polttimot olleet akvaariossa jo yli kolme vuotta ja hyvin ovat kasvaneet tillit kuitenkin vaikka ne ei mitään keraamisia systeemeitä olekaan.

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)