Nyt huomasin että melkein kaikissa niissä uusissa on valkeita pilkkuja.
Minulla ei ole karanteeniallasta, eli mitä minun nyt kannattaa tehdä?? Apua...

Valvoja: Moderaattorit
Tuollaon juttua sukarapujen lääkkeidensietokyvystä. Kaikki pilkkulääkkeet kun eivät sovi rapujen kanssa käytettäväksi.miljoonakala84 kirjoitti: Pitää käydä akvakaupasta sitä pilkkulääkettä, mutta voinko laittaa sitä lääkettä suoraan akvaarioon, kun sielä on mattosuodatin, ja vihersukarapuja.
Tuskin sillä on väliä, miten veden vaihdat. Mitä tarkoitat tuolla somisteiden käsittelyllä?miljoonakala84 kirjoitti:tarvitseeko veden lämpötilaa nostaa viela akvaariossani,se on nykysin 27,
Ja suoritanko veden vaihdot lappoamalla pohjan. Entäs tarvitseeko somisteita käsitellä mitenkään? Akvaariossa on yksi pihlajan latvus, ja järvestä käyty kanto johon on istutettu sammalta.
f_isu kirjoitti:Tuskin sillä on väliä, miten veden vaihdat. Mitä tarkoitat tuolla somisteiden käsittelyllä?miljoonakala84 kirjoitti:tarvitseeko veden lämpötilaa nostaa viela akvaariossani,se on nykysin 27,
Ja suoritanko veden vaihdot lappoamalla pohjan. Entäs tarvitseeko somisteita käsitellä mitenkään? Akvaariossa on yksi pihlajan latvus, ja järvestä käyty kanto johon on istutettu sammalta.
Jos kalastosi kestää, niin voit nostaa vielä lämpöjä -> taudinaiheuttajan elinkaari lyhenee.
Ei tarvitse desinfioida tai keittää annat vain olla ihan normaalisti akvassa.miljoonakala84 kirjoitti:f_isu kirjoitti:Tuskin sillä on väliä, miten veden vaihdat. Mitä tarkoitat tuolla somisteiden käsittelyllä?miljoonakala84 kirjoitti:tarvitseeko veden lämpötilaa nostaa viela akvaariossani,se on nykysin 27,
Jos kalastosi kestää, niin voit nostaa vielä lämpöjä -> taudinaiheuttajan elinkaari lyhenee.
Eli tarvitseeko niitä desinfioida vaikka keittämällä.
Kaloina akvaariossa on taistelukala, nuolimonneja, piikkisilmiä, ja hehkutetroja. Ja tietysti vihersukarapuja.
Eli jos nostan lämpötilan 30?
Mitä siinä lääkepurkin kyljessä lukee? Ohjeissa lukee jos vettä pitää vaihtaa kuurin aikana. Jos ei lue, niin sitten ei vaihdeta.miljoonakala84 kirjoitti:Mitenkäs vedenvaihdot lääkityksen aikana?
Ja käytänlö sitä hiiltä lääkekuurin jälkeen?
Kannattaa tosiaan katsoa mitä lääkepurkissa sanotaan ennen kuin tekee toimintasuunnitelman. Niille kun ei ole mitään yleisohjetta, vaan jokaiselle lääkkeelle on omat käyttöohjeensa.miljoonakala84 kirjoitti:Ok, pitää kattoo mitä siinä lukee kohan käyn ostamassa kohta puoleen sitä lääkettä.
Itse tein, kuten jo sinulle kirjoitin. Eli ennen lääkkeen laittoa vaihdoin vettä ja vasta sitten kuurin loputtua. Itse pidin pidemmän kuurin eli laitoin tuota Seran Costapuria neljänä päivänä, 1., 3., 5. ja 7. päivä.miljoonakala84 kirjoitti:Mitenkäs vedenvaihdot lääkityksen aikana?
Ja käytänlö sitä hiiltä lääkekuurin jälkeen?