Eikös eläinkaupan pitäisi hoitaa tuo karanteeniaika? Itse olen ainakin laittanut kalat lämpötilan tasauksen jälkeen suoraan akvaarioon.
Valvoja: Moderaattorit
Hoidetaanhan se, mutta mikään kaupassa tehty karanteeni ei totuta kalojasi uuteen bakteerikantaan. Uudet kalat ovat alttiita vanhojen bakuille ja päin vastoin. Karanteenissa voi myös tarkistaa että kalat syövät, tsekata että on varmasti saanut oikeita sukupuolia jne.Tittis kirjoitti:Eikös eläinkaupan pitäisi hoitaa tuo karanteeniaika?
Krhm. Kalat voidaan kyllä karanteerata myyntialtaassa muiden joukossa. Silloin allas on myyntikiellossa ja asiakkaiden informaatioksi näissä altaissa voi olla vaikka lasiin kirjoitettu punainen K-kirjain tai lappu tietona.pikku-barbi kirjoitti:Ja kaikki liikkeet eivät muuten karanteenaa kalojaan vaan laittavat heti vanhojen joukkoon samaan myyntialtaaseen. Toiset kyllä tarkkailevat hyvin myymiään kaloja.
Pidän sitä lattiallaTiittis kirjoitti:Miten pidät karanteenipyttyä? Onko se ihan kokoajan toiminnassa? Mistä sen tietää, että on samassa meiningissä varsinaisen akvaarion kanssa?
Jos sä pidät karanteenia koko ajan "kuosissaan", niin mikä idea sillä karanteenilla sitten lopulta on? Eikös ne kalat voisi laittaa saman tien sinne isoonkin akvaarioon - tietysti karanteeni voi joissain tapauksissa suojella pääakvaarion kaloja.Tittis kirjoitti:sitä mä lähinnä mietinkin, että kun se allas ei voi kauhean iso olla, ja siellä ei ole vakituisia asukkeja, että miten sen saa pysymään OK kuosissa kokoajan. Onhan se nyt melekosen ikävää, jos kalat kuolee karanteeniin karanteenin epäsopivan veden takia
Tuolla tavoin ei voi tietää, tuliko mahdollinen tauti pääakvaariostasi karanteeniakvaarioon, etkä saa rahojasi takaisin kauppiaalta.Sissie kirjoitti:No mutta jos siinä "karanteeniakvaariossa" pitää jatkuvasti vaikka neontetroja, joilla se hankintahinta ei ole niin kova, ja siinä pääaltaassa niitä kalliimpia kaloja, joita tällä karanteenilla on muutenkin tarkoitus suojella, en minä näe mitään syytä, miksi karanteeniakvaariota ei voisi pitää välivaiheena matkalla uuteen kotiin. Kuitenkin niitä tauteja tulee uusien kalojen mukana harvemmin, ainakin täällä päässä, joten desinfioi sen karanteenialtaan sitten, jos näin huonosti sattuisi käymään. Joka tapauksessa pienemmässä karanteenaus tulee edullisemmaksi kuin että viskaisi uudet kalat suoraan pääaltaaseen.
Sattumoisin itsekin tässä ajattelin että tekisin "karanteeniakvaarion"