Nuorien helmirihmakalojen sukupuolierot

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
[[nienna]]
Junior Member
Junior Member

Nuorien helmirihmakalojen sukupuolierot

Viesti Kirjoittaja [[nienna]] »

Mulla on nyt ollut noin 4 kuukautta 3 helmirihmakalaa, jotka ovatkin jo kasvaneet ihan kivasti. Ne ovat kaikki jotain seitsemänsenttisiä.
Ongelma vaan on se, etten tiedä mitä sukupuolta ne ovat, ja haluan saada mahdolliset "liikaurokset" pois mahdollisimman pian, ennen kuin ne alkavat tappelemaan.
Olen nähny ainakin VesiEläimen kotisivuilla tosi selvän kuvan, jossa näkyi ne erot selvästi, mutta ne urokset oli sen verran vanhoja, että niillä oli jo ne hienot rihmat tosi selvästi.
Eli kysymykseni: Mitä selviä eroja niillä on jo suht nuoressa iässä? Kaikilla niillä on tosi selvä kirkas oranssi kohta sen (mikä sen nimi nyt onkaan??) öö... vatsaevän? etuosassa. Tarkoittaako tämä että ne on kaikki uroksia?
Ja kyllä, olen käyttänyt hakua. Rehellisesti sanottuna en tosin ole siinä kovin hyvä :roll:

//muoks. anteeksi, en huomannut että olinkin jo joskus monta kuukautta sitten tehnyt tällaisen keskustelun, mutta toivoisin silti vastauksia.
3 koiraa, 1 kissa ja 180-l ja 52-l akvaario
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Koiraan selkäevä on pidempi ja terävä kärkisempi. Naaraan vastaavasti lyhyempi ja pyöreä kärkisempi. Koiraan peräevä on isompi ja hieman hapsuisempi kuin naaraalla. Oma pariskuntani on suurin piirtein samaa koko luokkaa ja erot ovat ihan selkeät.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
[[nienna]]
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja [[nienna]] »

Luin noita aikaisempia keskusteluja aiheesta, ja katselin niitä kuvia, niin niitten perusteella nää kyllä olis kaikki uroksia... hemmetti. Ja nää kaikki kyllä näyttää ihan samanlaisilta, niitten kaiki evät on tosi hapsuset jne.
Ja eikun myynti/lahjotus puuhiin... :cry:

Edit: Helmirihmakalojen sukupuoli
Helmirihmat tyttöjä vai poikia?
Jatketaampa ihmettelyä vaikka noissa.
-Ylläpito
3 koiraa, 1 kissa ja 180-l ja 52-l akvaario
Lukittu

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”