Ensiksi ajattelin pandamonnisia/kuparimonnisia, mutta eivät mahdu sinne.

Valvoja: Moderaattorit
Viherkalasta ainakin nettisivustonsa mukaan löytyisi.Seeprapleko kirjoitti:Tietäisikö joku, onko näitä pikkumonnisia missään Tampereen akvaariokaupassa? Ja minkä hintaisia nämä yleensä ovat olleet.
53-litraiseen akvaarioon sopivia monneja on satoja lajeja. Isojen tukkujen listoiltakin löytyy joskus useampi kymmenen lajia. Valitettavasti Suomeen tuodaan vain muutamia, kun kukaan ei osaa kysyä ja vielä harvempi kauppias osaa ottaa kauppaansa.Seeprapleko kirjoitti:Mikä monni/monninen kävisi 53L akvaarioon? Mieluusti tehokas pohjanpuhdistaja. Akvaan olisi tulossa platyja pienehkö parvi (ehkä joskus myös miljoonakaloja) ja nyt siellä onkin jo 5 omenakotiloa.
Ensiksi ajattelin pandamonnisia/kuparimonnisia, mutta eivät mahdu sinne.
Tuollaista olen etsinyt.prboy kirjoitti: Minulla on esim. juuri aivan fantastinen pikkarainen okamonni, Physopyxis lyra, aikuiskokokin mahtavat neljä senttiä. Lisää siitä seuraavassa Akvaristissa.
Onpas kertakaikkiaan ihan fantastisen upea pikkumonni.Santler kirjoitti:Tuollaista olen etsinyt.prboy kirjoitti: Minulla on esim. juuri aivan fantastinen pikkarainen okamonni, Physopyxis lyra, aikuiskokokin mahtavat neljä senttiä. Lisää siitä seuraavassa Akvaristissa.
Ei vaan taida Suomessa olla kovinkaan yleinen, liekkö sulla Suomen ainut?
Tulin itsekkin siihen tulokseen, että kyllä ne omenakotilot pitävät sen pohjan tarpeeksi puhtaana. Eli en näillä näkymin hanki mitään monnia/monnista.7330 kirjoitti:Sitä piti vielä aloittajalle sanoa, että nuo viisi omenakotiloa taatusti hoitavat jo ruuantähteiden poiston ja kuormittavat suursyömäreinä allasta sen verran, että lisää pohjan asukkaita tuskin enää kannattaa ottaa.