Akvaristin Egypti

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Chisantha
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Chisantha »

Ihan kuin olisi pientä matkakuumetta ilmassa...? :mrgreen:
Hauskaa matkaa vain, kun lähtöpäivä koittaa!

Nimim. Ihan vain pikkuisen kade :)
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
kasiko
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kasiko »

:mrgreen:

Juu, tämä tuli myös hieman äkkiä. Koko talven olen kytännyt matkoja Egyptiin, niitä on ollut tosi vähän enää tarjolla ja sitten kun aloin luopua toivosta, niin sit tärppäsi! Jesjesjes! Vielä tarvis vajaa 4 viikkoa jaksaa...
Fisu
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisu »

Itsekin tuli taas tehtyä perinteinen Sharmin reissu, viikon liotin itseäni kameran kanssa vedessä. Tulos näyttää tältä.

Hurghadassa kannattaa mun kokemusten (Magawish) perusteella lähteä veneellä riutoilla, koska rannassa näkyvyydessä oli parantamisen varaa ja samoin korallien kunnossa. Ulompana olevat riutat olivat hienossa kunnossa ja kaloja oli mukavasti. Tosin tämä oli tilanne toista kymmentä vuotta sitten.
Kari
kasiko
Member
Member

Viime vuonna oltiin koko perhe tuolla Hurghadassa ja oltiin päivän venereissulla snorklailemassa. Ei se ollutkaan niin helppoa, siinä vaiheessa kun maski ja poskiontelot oli täynnä merivettä, päätin ettei se ollut mun lajini :mrgreen: Toisen maskin kanssa sitten uskalsin kurkkia veden alle kun poika piti mua kädestä kiinni... Mulle riitti hotellin rannassa asuvat pienet ravut joilla oli kotilon kuori takkina.
Chisantha
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Chisantha »

Fisu kirjoitti:Itsekin tuli taas tehtyä perinteinen Sharmin reissu, viikon liotin itseäni kameran kanssa vedessä. Tulos näyttää tältä.
Kyllä oli mahtavia kuvia!! 8O Siis kertakaikkiaan hienoja. Vähänkö tekisi mieli päästä itsekin sukeltelemaan tuollaisiin maisemiin. :)
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
outi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja outi »

Ollaan käyty sharmissa ja hurghadassa, suosittelen.
Mieheni sukeltaa ja minä aina veneellä mukana.
Toissavuonna Hurghadassa veneseurueeseemme liittyi muutama delfiini, ei ihan kädellä yltänyt silittämään ja sukeltajatkin olivat jo veneessä,niitä harmitti vielä enemmän.Olisihan se ollut siistiä sukeltaa delfiinien kanssa.
Parasta mitä mieheni näki sukeltaessa oli jättisuuri kilpikonna, jota kuulemma harvemmin näkee.
540 litrainen kasviallas
300 litrainen
250 litrainen
180 litrainen
180 litraa miljoonakalojen valtakuntaa
100 litrainen taistola
Fisu
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisu »

Oon nähnyt Sharmissa pari kertaa delfiinejä, mutta kummallakaan kertaa ei ole ollut mahdollista hypätä veteen kuvaan niitä.
Mutta eiköhän niihin joskus vielä törmää vedessäkin...
emo ja poikanen 2007
emo ja poikanen 2005
Kari
porsas
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja porsas »

Jee!!! Nyt on jotain mitä odottaa :D Varasin myös äkkilähdön Hurghadaan. Domina makadi bay on hotellin nimi,on rannalla eli pääsee nopeasti pulikoimaan. Onko kukaan ollut samassa paikassa? Olisi kiva kuulla jotakin.
PORSAS
kasiko
Member
Member

No just siellä Domina Makadi Bayssä oltiin viime vuonna! Siisti, puhdas ja mukava paikka, ja ruokakin oli todella hyvää :D

Ranta ei ollut hääppöinen, laskuveden aikaan meri oli kaukana ja ranta kovin kivikkoinen, lapset ei tykänneet siellä uida. Kannattaa kävellä siihen naapurihotellin rantaan, sieltä pääsi paremmin uimaan. Siellä nähtiin siipisimppukin ihan rannalta kurkkimalla. Hyvää matkaa, siellä oli kivaa :D

Kannattaa ottaa uimakengät mukaan, korallin kappaleet on todella teräviä! Ja Käsidesi auttaa "faaraon kiroukseen", siis vatsatautiin :mrgreen:
porsas
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja porsas »

Kiitos infosta :D crocksit jalassa varmaan pärjäilee. Täytyy tutustua ja etsiä paras ranta. On tullu nähtyä aika paljon unia merestä ja punainen meri on
ollu haaveissa jo pitkään.
PORSAS
Quelle
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Quelle »

Juu ei kannata Niilin veteen koskea. Kun oltiin ylittämässä Niiliä paatilla matkaopas varoitti kaikkia koskemasta veteen. Eräs saksalainen matkaopas oli kuulemma pudonnut veteen muutama viikko sitten ja kuollut muutamaa päivää myöhemmin. Niilissä elävä loislaji oli porautunut ihon läpi oppaaseen. Loinen syö ihmistä pikkuhiljaa sisältäpäin. Virtsarakko on yleensä ensimmäinen jonka loiset tuhoavat. Silloin ei ole enää mitään tehtävissä.

Egyptistä löytyy kyllä puhtaitakin vesiä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”