Heijastinlevyjen "valmistus" itse
Valvoja: Moderaattorit
Heijastinlevyjen "valmistus" itse
Eli onko kukaan tehnyt itse, kun noi valmiit on niin kalliita.
Tarvii kahdelle 36W putkelle. Mikäköhän olisi hyvä materiliaali?
Tarvii kahdelle 36W putkelle. Mikäköhän olisi hyvä materiliaali?
Kotona 468 l keskeneräinen selkäuimarimonni-allas ja 200 l "ei tietoa"-allas.
Lisäksi löytyy kani ja 2 marsua.
Lisäksi löytyy kani ja 2 marsua.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
- Sukupuoli: Mies
Valkoinen mattapintainen maali. Jos et tarvitse suuntaavuutta heijastimelta.
Esim alumiinifolio on melko hyvä mutta ei todellakaan vedä vertoja noille oikeille heijastimille.
Koita hankkia jostain vanha valaisin jossa on heijastimet.
Kiilota sen vanha heijastin.
Kaikki joissa on "peilihopean" veroiset heijastuskertoimet ovat kalliita materiaaleja.
Tietääkö joku miten peilejä tehdään? Saisiko itse tehtyä kiiltävän peilin jollain konstilla?
Esim alumiinifolio on melko hyvä mutta ei todellakaan vedä vertoja noille oikeille heijastimille.
Koita hankkia jostain vanha valaisin jossa on heijastimet.
Kiilota sen vanha heijastin.
Kaikki joissa on "peilihopean" veroiset heijastuskertoimet ovat kalliita materiaaleja.
Tietääkö joku miten peilejä tehdään? Saisiko itse tehtyä kiiltävän peilin jollain konstilla?
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
-
- Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ei reagoi kuumuuteen mitenkään, eiköhän se folio heijasta ylimääräisenkin lämmön pois. Mielestäni oma 2 putken valaisinkoteloni on pysynyt ulkopuolelta viileämpänä, kun laitoin foliot heijastimiksi.Barone kirjoitti:Miten alumiinifolio reagoi lamppujen kuumuuteen? Sitä kun sattuu olemaan aika paljon.
340 l seura-akvaario (loistobarbit + haarniskat), 225 l siniravut, 63 l taistelukala. Mukana myös kääpiöpinserit Eeka, Numa, Jusu, Jeni ja Koru.
Lasinen peili on huono heijastin, koska se imee suuren osan valosta, uskokaa tai älkää.Lunni kirjoitti:Mulla on peilillä tehty heijastimet, arvatkaa vaan heijastaako...

Mattavalkoinen heijastaa pitkälti yli 90% valosta, mikä ylittää tavallisen peilin reilusti. Vasta keltainen maali alkaa olla lähellä peiliä tässä suhteessa.
Suuntaavuudesta oli mainintaa tässä edellä. Se on melko mahdotonta ilman linssiä. Toki jonkinmoista saadaan aikaan syvällä parabolisella peilin muodolla, mutta kyllä se vaan niin on, että vertailussa (mittauksin, mittarilla tai silmin) käytännön akvaariovalaisimien ja toteutusten kesken yllättyisitte mattavalkoisen kyvystä saada valo akvaarioon putkesta.