Kuinka usein eheim proff.3 2080 pitäs vaihtaa massat?siis suunillee?
vuosittain,puoli vuosittain?
Eheim 2080
Valvoja: Moderaattorit
Eheim 2080
Mikä olis mitä,olis vähän sitä sun tätä
-
- Member
Keraamisia massoja tuskin tarvii moneen vuoteen vaihtaa. Ehkä suodatinkiviä joutuu välillä hieman lisäämään, mutta tuskin niitä kokonaan tarvitsee vaihtaa uusiin moneen vuoteen.Micke kirjoitti:Ite en aio vaihtaa 2078:ni ainaskaan 5-vuoteen.
Mitenkä muut aikoo tehdä?
Sen sijaan aina kun puhdistaa suodattimen niin tuo valkoinen hienosuodatinlevy kannattaa vaihtaa samalla. Ainakin itse olen tuon vaihtanut joka puhdistuskerran jälkeen. Sama muilla suodattimilla mm. 2026-2028.
Re: Eheim 2080
Ei koskaan? Ei niihin juuri kulumaa tule. Hienosuodatuslevyn voi vaihtaa puhdistuksen yhteydessä vaikka kerran vuodessa. Sellaistakin saa metritavarana sakemannilandiasta pari €skoa/metri.nelluska kirjoitti:Kuinka usein eheim proff.3 2080 pitäs vaihtaa massat?siis suunillee?
vuosittain,puoli vuosittain?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit
Se hienosuodatusvanu vaan on tukossa kuukaudessa, kahdessa. Tämä ei näy virtausnopeudessa kun vesi valuu ohi tuosta yläkorista, mutta ei se mitään sitten suodatakkaan, yläkorin vanut. Meillä nämä pöntöt ovat auki vähän väliä, mutta vain se valkoinen vanu vaihdetaan, en edes huuhtele muita matskuja. Suodattimen mukanahan tuli tämä kippo mihin vanut voi laittaa ja roudata roskiin liikuttamatta itse suodatinta.