Asiantuntemusta akvaariokaupassa?
Valvoja: Moderaattorit
Asiantuntemusta akvaariokaupassa?
Löysin ilokseni eräästä liikkeestä akvaariollisen helmirihmakaloja. Tarkkailin niitä ja huomasen suurimman osan oleva uroksia, tosin jokunen harva naaraskin oli joukossa. Kun sain myyjän paikalle kerroin haluavaini parin; yhden uroksen ja yhden naaraan. Myyjö totesi, että helmirihmakaloja pidetään haaremina jossa on yksi naaras ja 2 tai 3 urosta. Toistin haluavani yhden uroksen ja yhden naaraan ja myyjä tuohtuneena vakuuttuu että uroksia on oltava useampi. Olin tylsä ja osoitin haluavani "tuon uroksen ja tuon naaraan", Myyjä jatkoi jupinaansa, mutta pyydysti kalat, paketoi ja jupisi.
Maksoin kalat, sanoin kiitos ja postuin. Ihmetytti kuitenkin, että yrittikö hän kaupata useita uroksia yhtä naarasta kohti, koska uroksia oli ehkä n.80 prosentti kaloista.

Olwn muiscun kanssa samaamieltä.Useimmissa rihmakala lajeissa on oltava useampi naaras koirasta kohden. Olen itse "kasvattanut" aikoinaan kääpiö- ja hunajarihmakaloja huonolla menestuksellä.
Itse asiassa, kun ajatellaan niin kaikissa eläinkunnan edustajissa on parempi, että yhtä urosta kohden on useampi naaras.
Itse asiassa, kun ajatellaan niin kaikissa eläinkunnan edustajissa on parempi, että yhtä urosta kohden on useampi naaras.
Kotona 468 l keskeneräinen selkäuimarimonni-allas ja 200 l "ei tietoa"-allas.
Lisäksi löytyy kani ja 2 marsua.
Lisäksi löytyy kani ja 2 marsua.