Eikö tämä ole kalalle vaarallista?
Ja pahoittelen jos tähän löytyy joku ylijärkevä vastaus

Valvoja: Moderaattorit
Kädessä kuvaamiseen on yksi ymmärrettävä ja hyväksyttävä syy. Useimmiten tuollaiset kuvat on otettu luonnossa (vaikkapa viidakossa) ja harva viitsii sinne raahata minkäänlaista kuvausakvaariota ja vaikka raahaisikin on yleensä vaikeaa saada luonnosta riittävän kirkasta vettä. Tavallisesti vedessä leijuu kaikenlaista pientä.Wiveca kirjoitti:Teen nyt mahdollisesti itsestäni hölmön mutta olen miettinyt jo jonku aikaa että miksi plekoja monesti kuvataan ihmisen kädessä?
Eikö tämä ole kalalle vaarallista?
Ja pahoittelen jos tähän löytyy joku ylijärkevä vastaus
Tässä kiekkokalojen sisäloislääkityksestä kertovassa jutussa kerrotaan, että kala pärjää kuivilla apaut kolme minuuttia, ennenkuin kidukset alkavat kuivua ja vahingoittua.Wiveca kirjoitti:Eikö kala kärsi tästä?
Juu ja täällä Aqua-webissäkin on lukuisia kertomuksia siitä, kuinka partamonnit ovat jääneet kiinni juurakkoon ja löytyneet tuntien kuluttua kuivilta. Veteen palautettuna ne ovat toipuneet ennalleen.Veikkonen kirjoitti:Tässä kiekkokalojen sisäloislääkityksestä kertovassa jutussa kerrotaan, että kala pärjää kuivilla apaut kolme minuuttia, ennenkuin kidukset alkavat kuivua ja vahingoittua.Wiveca kirjoitti:Eikö kala kärsi tästä?
Niin, en minäkään. Tuo oli äkkipäätään heitetty linkki jutusta, jonka muistin.prboy kirjoitti:En minä lähtisi yleistämään jossakin kiekkokalajutussa heitettyä? arvioita kaikkia kaloja koskeviksi. Plekojen pitäminen kädessä lyhyttä kuvaussessiota varten ei niitä taatusti vahingoita. Kokonaan toinen asia on, onko tuollaiseen kuvaukseen syytä.Veikkonen kirjoitti:Tässä kiekkokalojen sisäloislääkityksestä kertovassa jutussa kerrotaan, että kala pärjää kuivilla apaut kolme minuuttia, ennenkuin kidukset alkavat kuivua ja vahingoittua.Wiveca kirjoitti:Eikö kala kärsi tästä?
Harmaapiikkiplekon (noin 25 senttiä) olen siirtänyt hanskoilla altaaseen, ja ei kyllä hanskoista läpi tullut, mutta muuten kyllä oli melkoinen kokemus kun alkoi pyristelemään niin mahdottomasti ilmassa! Vähän hirvitti, että jos puristan lujempaa niin piikit on läpi hanskoista, ja jos en purista, niin pleko lähtee käsistä!VesiEläin kirjoitti:Tuleeko paksusta kumihanskasta läpi?pleko_88 kirjoitti:Paljaaseen käteen (isohkoa) ei voi ainakaan ottaa.