Barbit repivät yhden lajitoverinsa eviä
Valvoja: Moderaattorit
Barbit repivät yhden lajitoverinsa eviä
Minulla oli ennen 60l akvaario jossa oli 4 tiikeribarbia ja 4 viherbarbia sekä kaksi partamonnia. Barbit tappelivat silloin tällöin. Jokin aika sitten huomasin että yhden tiikerin melkein koko pyrstö on näykitty pois.
Laitoin eilen 160l akvaarion kuntoon ja siirsin kalat siihen. Tänään kun katselin niin samaisen näykityn tikrun yksi mahaevä (heti pyrstön jälkeen) on kokonaan näykitty pois. Siinä on vaan pieni tynkä jäljellä. Mitä asialle voisi tehdä? Kasvaako evät ajan kanssa takaisin?
Juolahti jo mieleen pitäisikö lopettaa kiusatun kalan päivät. Se on vaan piilossa jonkun kasvin alla ja näyttää surulliselta.
Laitoin eilen 160l akvaarion kuntoon ja siirsin kalat siihen. Tänään kun katselin niin samaisen näykityn tikrun yksi mahaevä (heti pyrstön jälkeen) on kokonaan näykitty pois. Siinä on vaan pieni tynkä jäljellä. Mitä asialle voisi tehdä? Kasvaako evät ajan kanssa takaisin?
Juolahti jo mieleen pitäisikö lopettaa kiusatun kalan päivät. Se on vaan piilossa jonkun kasvin alla ja näyttää surulliselta.
-
marinum
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Todellisuus voi silti olla eri kuin suositukset.NusNus kirjoitti:Olen lukenut että minimi pienelle parvelle olisi 100l. Minulla on se 160l joten ongelmien ei pitäisi olla siitä. Kannattaa lukea koko viesti...Jacke kirjoitti:Ja tiikeribarbit jatkaa tuota repimistä aivan varmasti noin pienessä pytyssä. Ne tarvitsevat PAAALJON isomman altaan.
Yleensä ne rähjäävät jos parvi on liian pieni ja tilaa on liian vähän. Varjon uudessa Akvaariokalat-kirjassa sanotaan, että mieluusti 8 kpl pitäisi olla parvella kokoa.
Onko altaassasi tarpeeksi kasvillisuutta ym. piilopaikkoja?
Miten tuo sukupuolijakauma mahtaa mennä, naaraita pitäisi aina olla enemmän kuin koiraita.
Mitä muuten nuo viherbarbit ovat? Onko ne niitä tiikereiden vihreitä värimuunnoksia?
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Tällä hetkellä akvaariossa on kaksi kantoa ja muutama kasvi. En ole vielä ostanut lisää kasvillisuutta sitten muuton uuteen akvaarioon. Se on kyllä työn alla.marinum kirjoitti:
Todellisuus voi silti olla eri kuin suositukset.
Yleensä ne rähjäävät jos parvi on liian pieni ja tilaa on liian vähän. Varjon uudessa Akvaariokalat-kirjassa sanotaan, että mieluusti 8 kpl pitäisi olla parvella kokoa.
Onko altaassasi tarpeeksi kasvillisuutta ym. piilopaikkoja?
Miten tuo sukupuolijakauma mahtaa mennä, naaraita pitäisi aina olla enemmän kuin koiraita.
Mitä muuten nuo viherbarbit ovat? Onko ne niitä tiikereiden vihreitä värimuunnoksia?
Minulla on 8 tiikerin parvi. Sukupuolijakauma on, jos nyt osaan oikein katsoa, kolme naarasta ja viisi koirasta. Se on siis näköjään vähän väärinpäin
Ajattelin tuplata parven koon lähiaikoina. Onko mitään suosituksia kaupan suhteen että osaavat antaa oikeaa sukupuolta? Yleensä myyjät eivät välitä paljoakaan. Antavat vaan jotain.
Viherbarbit ovat juuri niitä vihreitä / sinisiä tikruja. Hauskoja vekkuleita
Kerjäät kyllä itsellesi vain ongelmia jos tuon kokoiseen aiot mahduttaa 16(!) tiikeribarbia.
Minulla on 260l altaassa 17 tikrua eikä kyllä lisää ole tulossa. Kivoja kaloja kyllä ovat kun vain on seura ja tila sopivat. 160l altaassa kyllä tulee seinät vastaan. Sen verran vauhdikkaita tapauksia nuo ovat.
Oolrait. Mikä olisi sopiva määrä? Minusta niillä on nyt niin paljon tilaa ettei luulisi kesken loppuvan.metoyou kirjoitti:Kerjäät kyllä itsellesi vain ongelmia jos tuon kokoiseen aiot mahduttaa 16(!) tiikeribarbia.Minulla on 260l altaassa 17 tikrua eikä kyllä lisää ole tulossa. Kivoja kaloja kyllä ovat kun vain on seura ja tila sopivat. 160l altaassa kyllä tulee seinät vastaan. Sen verran vauhdikkaita tapauksia nuo ovat.
-
Mabo
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Onkos ne jo täysikasvuisia, 7-senttisiä?
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi
Itse ajattelisin että 8-10 kpl vois olla tuohon 160L maksimi, ja silloinkaan ei kannata muita kaloja laittaa.NusNus kirjoitti:Oolrait. Mikä olisi sopiva määrä? Minusta niillä on nyt niin paljon tilaa ettei luulisi kesken loppuvan.metoyou kirjoitti:Kerjäät kyllä itsellesi vain ongelmia jos tuon kokoiseen aiot mahduttaa 16(!) tiikeribarbia.Minulla on 260l altaassa 17 tikrua eikä kyllä lisää ole tulossa. Kivoja kaloja kyllä ovat kun vain on seura ja tila sopivat. 160l altaassa kyllä tulee seinät vastaan. Sen verran vauhdikkaita tapauksia nuo ovat.
Koska nuo torbeedot syö kaikki ruoat, eikä muille kyllä jää mitään.
Kids, just because I don't care doesn't mean I'm not listening!
260L, 189L
260L, 189L