Kiekkokaloja minulle?
Valvoja: Moderaattorit
-
malawi
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
Kiekkokaloja minulle?
Hei hyvät kiekkolaiset! Tässä olis pieni kysymys. Minulla on tällä hetkellä 260 litrainen akvaario jossa on malaweja. Aikomus olisi niin mahdollisesti pois vaihtaa toisiinlaisiin kaloihin. Ajatuksena olis kiekkokaloja. Onko se ihan pois suljettu ottaa muutaman kiekkokalaa tän kokoiseen altaaseen? Suunitelmissa olis isompaa hankkia mutta se tosin tapahtuu vasta 12kk päästä. Haluaisin kuiteskin tutustua lajiin ja pitää niitä ennen kuin menen ostamaan isompaa. Odotan innolla teidän vastauksia.
Varmasti saat vastaukseksi, että liian pieni allas (mikä muuten on altaan korkeus?).
Itse aloitin viime syksynä "kiekkouran" myöskin laittamalla malawit pois ja ottamalla malawaarioon (toki muutin sen kiekoille sopivaksi) kiekkoja. Oma altaani oli 300-litrainen ja 50cm korkea. Kiekot, mitkä otin, eivät olleet koolla pilattuja.
Nyt jokin aika sitten siirsin kiekot 540-litraiseen altaaseen, missä korkeutta on 60cm. Täytyy sanoa, että paremmin ovat elementissään tuossa isommassa altaassa.
Itse aloitin viime syksynä "kiekkouran" myöskin laittamalla malawit pois ja ottamalla malawaarioon (toki muutin sen kiekoille sopivaksi) kiekkoja. Oma altaani oli 300-litrainen ja 50cm korkea. Kiekot, mitkä otin, eivät olleet koolla pilattuja.
Nyt jokin aika sitten siirsin kiekot 540-litraiseen altaaseen, missä korkeutta on 60cm. Täytyy sanoa, että paremmin ovat elementissään tuossa isommassa altaassa.
Re: Kiekkokaloja minulle?
malawi kirjoitti:Hei hyvät kiekkolaiset! Tässä olis pieni kysymys. Minulla on tällä hetkellä 260 litrainen akvaario jossa on malaweja. Aikomus olisi niin mahdollisesti pois vaihtaa toisiinlaisiin kaloihin. Ajatuksena olis kiekkokaloja. Onko se ihan pois suljettu ottaa muutaman kiekkokalaa tän kokoiseen altaaseen? Suunitelmissa olis isompaa hankkia mutta se tosin tapahtuu vasta 12kk päästä. Haluaisin kuiteskin tutustua lajiin ja pitää niitä ennen kuin menen ostamaan isompaa. Odotan innolla teidän vastauksia.
Aivan hyvin voit aloittaa esim. 4-6 kiekonpoikasen kasvatuksen purkissa, siirrät ne sitten myöhemmin isompaan.
Veljelläni oli samankokoisessa purkissa vuosia 4kpl 15cm mittaisia kauniita Ganin High body blue kiekkoja jotka hän oli minun poikueestani saanut lahjoituksena ja hyvin meni.
Jos vaan viitsit tehdä säännölliset hoitotoimenpiteet niin voit aloittaa kyseisellä altaalla.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
Re: Kiekkokaloja minulle?
Hyvin voit aloittaa minulla oli vuosia kiekkoja kyseisen kokoisessa altaassa. Toki 60cm korkeassa pääsevät paremmin esiin mutta se on makuasia.malawi kirjoitti:Hei hyvät kiekkolaiset! Tässä olis pieni kysymys. Minulla on tällä hetkellä 260 litrainen akvaario jossa on malaweja. Aikomus olisi niin mahdollisesti pois vaihtaa toisiinlaisiin kaloihin. Ajatuksena olis kiekkokaloja. Onko se ihan pois suljettu ottaa muutaman kiekkokalaa tän kokoiseen altaaseen? Suunitelmissa olis isompaa hankkia mutta se tosin tapahtuu vasta 12kk päästä. Haluaisin kuiteskin tutustua lajiin ja pitää niitä ennen kuin menen ostamaan isompaa. Odotan innolla teidän vastauksia.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L