Sinineontetrat monnisten ja ottojen seuraksi?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jones
Junior Member
Junior Member

Sinineontetrat monnisten ja ottojen seuraksi?

Viesti Kirjoittaja Jones »

Meillä on 98l akva, jossa on neljä albiinomonnista ja kaksi täplänuolimonnia. PH n.7.0, KH 6, GH 6, lämpötila 24.
Altaassa oli muutama miekkapyrstö ennen Nokian vesikriisin aiheuttamia stressikuolemia ja nyt olemme tarkoituksella pikkuhiljaa muuttaneet vesiarvoja.
Sinineontetrat kiinnostaisi kovasti ja haluaisinkin tietää kokeneemmilta akvaristeilta, kuinka nuo sinineontetrat sopisivat yhteen muiden asukkien kanssa?
Ottoja olen ajatellut hankkia vielä pari ja monnistenkin parveen varmaankin sopisi vielä pari yksilöä. Jos nuo tetrat tuonne altaaseen sopivat, niin minkäkokoisen parven niitä uskaltaisi hankkia?
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Parvella voisi olla kokoa ainakin sellainen 30 yksilöä, eikä olisi vieläkään liikaa.
deMastro
Member
Member

Viesti Kirjoittaja deMastro »

Mulla on 128l akvassa 50 sinineontetraa helmimonnisten ja ottojen kanssa. Hyvin sujuu.
Jones
Junior Member
Junior Member

Kiva, että noi sopii keskenään, onko noissa mun vesiarvoissa vielä jotain parantamisen varaa?? Vai onko ne jo sopivat sinineontetroille??
deMastro
Member
Member

Viesti Kirjoittaja deMastro »

Jones kirjoitti:Kiva, että noi sopii keskenään, onko noissa mun vesiarvoissa vielä jotain parantamisen varaa?? Vai onko ne jo sopivat sinineontetroille??
PH:ta olis hyvä laskea siihen 6,0-6,5 paikkeille.

Kovuus on tietääkseni ihan kunnossa, kunhan pidät huolen että sinne ei tule liikaa CO2:sta.

Ja lämpötila on kyllä nuolimonneille ja sinineontetroille vähän alhainen. Se olisi hyvä pitää siinä 25-26 paikkeilla.

Mitä monneja sulla muuten on?

Tuosta saisit kivan etelä-amerikka geotoopin kun vielä miekkoja pistäisit ja sen sellaista... :roll:

Ja vedenlaatu pitää olla hyvä kun sinineontetroista puhutaan eli ei nitriittiä ja paljon kasveja imemässä nitraatteja ja ammoniakkia pois...

Hyvä tulee... :mrgreen:
Jones
Junior Member
Junior Member

Nitriittiä meillä ei oo ollu kun sillon, kun yks otto kuoli, enkä sitä heti huomannut. Lämpötilaa olen kans nostanut pikkuhiljaa, tarkoitus olisi saada se siihen 25-26 paikkeille.
Miten saan tuota PH:ta alemmas? Aiemmin, kun meillä oli miekkiksiä, niin lisäsin veteen aquadur plussaa kovettamaan ja se nosti PH:takin samalla. Nyt en ole aquaduria laittanut lainkaan kahteen kuukauteen ja vaikka vesi on jo huomattavasti pehmennyt, PH ei ole laskenut samassa suhteessa.
Niin ja mulla on ainoastaan nuo täplänuolimonnit ja albiinomonniset.
Jones
Junior Member
Junior Member

Nyt meillä uiskentelee sitten 30 kpl sinineontetroja. Ensimmäinen vuorokausi on ainakin mennyt ihan hyvin.
Eivät ainakaan vielä vaikuta aroilta. Toki, kun menen lähelle, ne ensin pyristelee kasvien suojaan, mutta tulevat melkein heti sieltä esiin.
Toivottavasti kaikki sopeutuu meille!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”