Aasialainen pääkala hukassa

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
janma
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Aasialainen pääkala hukassa

Viesti Kirjoittaja janma »

Elikkä tulossa olevaan 126L altaaseen hakusessa jokin pariskunta/yksineläjä ja aasialainen mieluiten. Lämpö: ~25C ja pH 7-8, muista en tiedä. Altaassa on jo Kääpiönuoliaisia ja Kultasinisilmiä. Meinasin ensin että olisin toista sinisilmä-lajia laittanut mutta voi olla että yksi parvikala riittää.

Tekniikasta sen verran että eheim ecco 2234 tai 2236 ja eheim pickup 2012. Hiekkapohja 0,1-0,6 ja kasveja jonkun verran.

Ehdotuksia tai lisäkysymyksiä?
"A day without sunshine is like, you know, night."
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Veden kovuus? Eikös kultasinisilmä ole kuitenkin, ainakin Varjon kirjan mukaan, kovan veden kala.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
janma
Advanced Member
Advanced Member

8,85 on joskus mitattu.

Ei näytä tulevan vinkkejä. Mutta olisko sitten ehdottaa levänsyöjää tuonne?
lempiliisa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lempiliisa »

Hei mun ehdotus tuohon sun altaaseesi olisi, joku makkarakala. Sopisivat ainakin allaskokooon sekä lämpötila vaatimuksiltaan ja on kotoisin aasiasta. Ainut mikä tuossa on toi ph mikä noilla makkarakaloilla saisi korkeintaan olla 7,5 niin aiankin itse olin lukevinani.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Entäs joku rihmakala?

Mulla on Aasialaisessa sukarapujen lisäksi kääpiönuoliaisia, hohtokiilakylkiä ja sitten kaksi pariskuntaa hunajarihmoja.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
janma
Advanced Member
Advanced Member

Laitoin tänään uuden altaan pystyyn ja oli melkoinen virtaus siinä, joka taitaa pudottaa nuo rihmakalat pois. Aika mahdottomalta tämä näyttää. Taitaa olla paras vain lisätä olemassa olevaa kalastoa muutamalla. Makkarakalat olisivat kivoja mutta taitavat olla melko pohjassa-keskellä viihtyviä, pintaan pitäisi saada enemmän.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Joo, virtausta ne ei todellakaan kestä...

Sama ongelma mulla oli noita Aasialaisia pohdiskellessa, ei meinannut löytyä sopivia lajeja. Makkarakalaa itekin mietin ja samoin ruskoharaa, mut taitavat olla aika "hiljaisia" asukkeja. Eli oleskelevat paljon paikoillaan tai piiloissa.

Yks vaihtoehto oli pikkulasimonnit, mut ite en sitten kumminkaan halua toista parvikalaa keski ja yläosiin.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
janma
Advanced Member
Advanced Member

Lasimonneja on jo toisessa altaassa :D

Löytyi yksi sopiva kala, en muista mikä mutta Varjon kirjassa. Mutta se tyssäsi siihen että pitäisi olla rauhallisia kaloja seurana ja sitähän nämä jo olevat ei todellakaan ole.
lempiliisa
Junior Member
Junior Member

Tässä olisi ehdotus tuonne levääsyöväski kalaksi. Suklaalattaevä, jolle tuola suositeltiin lämpötila 20-24astetta ph 7 pitävät kovasta virtauksesta.
janma
Advanced Member
Advanced Member

Yksi levänsyöjä jota tässä pohdin on Garra flavatra. Onko kellään kokemusta?

Kuva
lempiliisa
Junior Member
Junior Member

Katsoin kuvaa tuolta tästä sun altaasta hieno :D . Niin värien puolesta itse laittaisin mustia kiilakykiä. Mulla ittellä niintä on 10 tuola 180litrasessa ja ovat omasta mielestäni todella hienoja kaloja. Uiskentelevat aika pinnan tuntumassa ja rauhallisia kaloja ovat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”