Minulla topaasipleko on se suurin kesäkurpitsan kuluttaja. Tuntuu kesäkurpitsa uppoavan paljon paremmin kuin kurkku, kannattaa kokeilla. Minulla on jatkuvasti kesäkurpitsaa tarjolla, muuten katoaa vesimiekat... Sentin paksuinen, puolitettu pätkä katoaa lähes kokonaan vuorokaudessa, sitten vaihdan jämät uuteen. Minulla ei ole kuormittanut vettä liiaksi.NoiR kirjoitti:Voikohan noita kasviksia antaa liikaa vai voiko huoletta nakata kurkunsiivun yksinäiselle topaasille altaaseen vaikka joka ilta? Kuormittaako vettä paljon?
Miten ruokin monniani?
Valvoja: Moderaattorit
-
Mabo
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi
Mitä voi syöttää
Mitä kaikkea yleensäkin voi syöttää/laittaaa akvaarioon? Saako monniset syödä kurkkua ym. kasviksia? Ja saako ihan pienelle partamonnille (1cm) syöttää kurkkua? Ja mitä kaikkea ruokaa voi syöttää kaloille kuin niitä akvaario/lemmikkikaupan juttuja ? ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
4 Akvaariota,2 koiraa ja 5 gerbiiliä 
-
O_oFrost
- Starting Member

Viinirypäleet ovat meidän monneille se kova juttu. Tästä keskustelusta onneksi ne huomasin ja tajusin kokeilla. Muutamassa tunnissa partikset tuhoavat onnellisesti rypäleen kaksi. Noita voisin suositella niille, joiden imuttelijat eivät kurkkuun koske...
Pitäisi varmaan rohkaistua kokeilemaan muitakin hedelmiä, mutta nuo rypäleet ovat niin mukavia kun mitään ei täydy noukkia altaasta pois.
lottä_
Varmasti voi kokeilla pienelle partiksellesi kurkkua. Ei välttämättä saa siihen kovinkaan näkyvää jälkeä aikaan. Meillä partiksen poikaset ainkin taistelivat siitä kuka saa olla kurkun päällä. Syöminen näytti olleen hieman toissijaista. Ja itse voit tehdä kaloillesi ruokaa, esimerkiksi jotakin mixiä. Hakua käyttämällä löytyy paljon keskustelua aiheesta (inhoan itse tuota neuvoa mutta...). Eli etsi räkmixiä ja katso mitä löytyy. Ja ainahan sitä voi kysyä uudestaan jos ei löydy
lottä_
Varmasti voi kokeilla pienelle partiksellesi kurkkua. Ei välttämättä saa siihen kovinkaan näkyvää jälkeä aikaan. Meillä partiksen poikaset ainkin taistelivat siitä kuka saa olla kurkun päällä. Syöminen näytti olleen hieman toissijaista. Ja itse voit tehdä kaloillesi ruokaa, esimerkiksi jotakin mixiä. Hakua käyttämällä löytyy paljon keskustelua aiheesta (inhoan itse tuota neuvoa mutta...). Eli etsi räkmixiä ja katso mitä löytyy. Ja ainahan sitä voi kysyä uudestaan jos ei löydy
-
marianne*
- Junior Member

Niin no, no niin. Oma partikseni ei noihin reunoihin koske vaikka keittäisin ja muusaisin kurkun sille, että siksipä en näe mitään järkeä niitä laittaa sinne.Ei se nyt ole kovin suuri vaiva katkaista nuo kuoren renkaat valmiiksi tai pistää akvaarioon vain halkaistuja osia. Valtaosa kaikista ravintoaineista on kuoressa. Niitä ei tule missään tapauksessa ottaa pois. Esim. kurkun hötössä sisällössä ei ole juuri mitään hyödyllistä kuitujen lisäksi.
-
Miss_Molton
- Senior Member

- Akvaarioseurat: LAS
-
iomeron
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Tuli vaan mieleen, että kun tuolla pakkasessa olisi herneitä, maissia, papuja, porkkanaa ja kukkakaalia, että onko näistä jotain mitä ei saa antaa. Eilen testasin herneitä ja ne meni välittömästi (asialla olivat enimmäkseen keltabarbit, jotka ovat kauheita ahmatteja). Monnisille herneet kelpasivat myös. Plekoa en nähnyt, että en tiedä söikö.