Miten ruokin monniani?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mabo »

NoiR kirjoitti:Voikohan noita kasviksia antaa liikaa vai voiko huoletta nakata kurkunsiivun yksinäiselle topaasille altaaseen vaikka joka ilta? Kuormittaako vettä paljon?
Minulla topaasipleko on se suurin kesäkurpitsan kuluttaja. Tuntuu kesäkurpitsa uppoavan paljon paremmin kuin kurkku, kannattaa kokeilla. Minulla on jatkuvasti kesäkurpitsaa tarjolla, muuten katoaa vesimiekat... Sentin paksuinen, puolitettu pätkä katoaa lähes kokonaan vuorokaudessa, sitten vaihdan jämät uuteen. Minulla ei ole kuormittanut vettä liiaksi.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
lottä_
Junior Member
Junior Member

Mitä voi syöttää

Viesti Kirjoittaja lottä_ »

Mitä kaikkea yleensäkin voi syöttää/laittaaa akvaarioon? Saako monniset syödä kurkkua ym. kasviksia? Ja saako ihan pienelle partamonnille (1cm) syöttää kurkkua? Ja mitä kaikkea ruokaa voi syöttää kaloille kuin niitä akvaario/lemmikkikaupan juttuja ? [;)]
4 Akvaariota,2 koiraa ja 5 gerbiiliä :)
O_oFrost
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja O_oFrost »

Viinirypäleet ovat meidän monneille se kova juttu. Tästä keskustelusta onneksi ne huomasin ja tajusin kokeilla. Muutamassa tunnissa partikset tuhoavat onnellisesti rypäleen kaksi. Noita voisin suositella niille, joiden imuttelijat eivät kurkkuun koske... :roll: Pitäisi varmaan rohkaistua kokeilemaan muitakin hedelmiä, mutta nuo rypäleet ovat niin mukavia kun mitään ei täydy noukkia altaasta pois.

lottä_
Varmasti voi kokeilla pienelle partiksellesi kurkkua. Ei välttämättä saa siihen kovinkaan näkyvää jälkeä aikaan. Meillä partiksen poikaset ainkin taistelivat siitä kuka saa olla kurkun päällä. Syöminen näytti olleen hieman toissijaista. Ja itse voit tehdä kaloillesi ruokaa, esimerkiksi jotakin mixiä. Hakua käyttämällä löytyy paljon keskustelua aiheesta (inhoan itse tuota neuvoa mutta...). Eli etsi räkmixiä ja katso mitä löytyy. Ja ainahan sitä voi kysyä uudestaan jos ei löydy :D
muikkunen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja muikkunen »

Kysäsenpä tähän väliin, että miten "käsittelen" puuta antaessani sitä panaquelle? Pitääkö olla tuoretta? Kuorinko? Ja ennen kaikkea mitä puuta? Juurakoita altaassa kyllä on, mutta tuli mieleen josko kaveri kaipaisi vaihtelua..
marianne*
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marianne* »

Ei se nyt ole kovin suuri vaiva katkaista nuo kuoren renkaat valmiiksi tai pistää akvaarioon vain halkaistuja osia. Valtaosa kaikista ravintoaineista on kuoressa. Niitä ei tule missään tapauksessa ottaa pois. Esim. kurkun hötössä sisällössä ei ole juuri mitään hyödyllistä kuitujen lisäksi.
Niin no, no niin. Oma partikseni ei noihin reunoihin koske vaikka keittäisin ja muusaisin kurkun sille, että siksipä en näe mitään järkeä niitä laittaa sinne. [;)]
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS veepeejii

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Onko mitään kasviksia tai hedelmiä, joita ei saa (missään nimessä) tunkea akvaarioon? :)
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Vähän veikkaan, että kaikki myrkylliset on kieltolistalla. Enkä menisi tunkemaan kuorineen mitään sellaista, mitä en itse söisi kuorineen (esim. sitrushedelmät ja banaani -> kuoret käsitelty). :)
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS veepeejii

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Tuli vaan mieleen, että kun tuolla pakkasessa olisi herneitä, maissia, papuja, porkkanaa ja kukkakaalia, että onko näistä jotain mitä ei saa antaa. Eilen testasin herneitä ja ne meni välittömästi (asialla olivat enimmäkseen keltabarbit, jotka ovat kauheita ahmatteja). Monnisille herneet kelpasivat myös. Plekoa en nähnyt, että en tiedä söikö.
fisuaki
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja fisuaki »

Mun monnille kelpaa ainakin kurkku, mutta koviin reunoihin se ei koske. :D
65l akva+kani+2 marsua+beagle+3 siskoa

myydään miljoonakaloja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”