Onko kenelläkään kokemusta näiden käytöstä ?
kiitos kaikille jotka ehtivät neuvoa

Valvoja: Moderaattorit
Suodattimen oikealla puolella, KUVA, on tuollainen vihreä "pilli", ilmastimesta tuleva letku tulee siihen kiinni.narm kirjoitti:Jatketaampas tähän...![]()
Eli mulla on tuommonen Seran L-Suodatin...kokoa en tiedä, mutta mitäs siihen tarvi muutakuin tuon ilmastimen? ts. millä liitän ilmastimen tuohon ja mistä niitä saa?
Anteeksi maalaisuuteni, terminologia hukassa. Ilmapumppua tarkoitin tuolla sanalla ilmastin.111na kirjoitti:Ei siihen suodattimeen mitään hohkakiveä (ilmastinta) tule. Takaiskuventtiili ilmaletkuun käy turhaksi, kun ilmapumpun asettaa korkealle, vähintään vedenpinnan tasolle, ja myös katsoo ettei se pääse mitenkään putoamaan esimerkiksi tärinänsä aiheuttaman liikkumisen takia. Vaikkapa ripustaa roikkumaan naulaan.
Niin no, ei toisaalta hohkakivikään yksinään ole vielä ilmastin.f_isu kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni, terminologia hukassa. Ilmapumppua tarkoitin tuolla sanalla ilmastin.
Se nyt riippuu olosuhteistakin, kuten pöydän pinnasta ja yleisestä pölyisyydestä (:mrgreen:) tai kumijalkojen kovettumisesta vuosikymmenien kuluessa.Tindra kirjoitti:Mun vanha Whisper 100 -pumppu ei ainakaan harrasta "kävelemistä".
Minulla on sama pumppu. Kyllä siinä tehoa riittää ainakin. Kokeile säätää ulostuloja pumpusta, siinähän on +- ruuvit. Se on toisinaan niin, että tiukalle ei saa säätää tai pumppaus hiljenee. Ehkä ovat liian tiukalla täysillä siis. Ja ne vaikuttavat puolin ja toisin toisiinsa myös jonkin verran.narm kirjoitti:tetratec ap150.
Jos sillä toisella toimii, katso ettei se puhaltanut liikaa ilmaa. Ja jos ei toisellakaan toimi, tarkastuskohde on myös suodattimen pikkupillin liitos. Ota se irti ja laita vähemmin kiinni - ei kovin syvälle sisään.narm kirjoitti:Ei se auttanu.... Saan varmaan kohta rikottua tuon vehkeen.
Kokeilen tuolla toisella...se on joku jeesuksenaikanen rena.