Tietoa harvinaisista labyrinttikaloista
Valvoja: Moderaattorit
Tietoa harvinaisista labyrinttikaloista
Kiinnoistaisi tieto seeprarihmakalasta(Trichogaster pectoralis), kuutamorihmakalasta(Trichogaster microlepis), ohjasrihmakalasta(Sphaerichtys acrostoma), guramista(Osphronemus goramy) ja Betta-lajeista.

-
Sami
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Jos englanninkieli taipuu, niin käypä tutustumassa näihin linkkeihin:
-The IBC Species Maintainance Program - kaikki mitä tulee tietää villeistä Betta -taistelijoista ja vähän enemmän.
-The Aquaworld Board - 'Labyrinthfish forum' nimellä aloittanut keskustelupalsta, joka tosin on viimeisimmän päivityksen yhteydessä ottanut mukaan muita akvaario-aiheisia kategorioita, mutta on silti tasokkain erilaisiin labyrinttikaloihin erikoistunut foorumi.
PS. Jos olet aikeissa hommata erikoisempia labyrinttikaloja, niin tällä hetkellä Pieni Akvaariokaupasta löytyy tulirihmakaloja (Sphaerichthys vaillanti) ja punataistelijoita (Betta coccina). Lisäksi Siniriutasta löytyy ruskotaistelijoita (Betta fusca) (Huom! ruskotaistelijat yli 200 litraiseen kansilasilliseen altaaseen)
-The IBC Species Maintainance Program - kaikki mitä tulee tietää villeistä Betta -taistelijoista ja vähän enemmän.
-The Aquaworld Board - 'Labyrinthfish forum' nimellä aloittanut keskustelupalsta, joka tosin on viimeisimmän päivityksen yhteydessä ottanut mukaan muita akvaario-aiheisia kategorioita, mutta on silti tasokkain erilaisiin labyrinttikaloihin erikoistunut foorumi.
PS. Jos olet aikeissa hommata erikoisempia labyrinttikaloja, niin tällä hetkellä Pieni Akvaariokaupasta löytyy tulirihmakaloja (Sphaerichthys vaillanti) ja punataistelijoita (Betta coccina). Lisäksi Siniriutasta löytyy ruskotaistelijoita (Betta fusca) (Huom! ruskotaistelijat yli 200 litraiseen kansilasilliseen altaaseen)
-Sami-
Täällä taas kiinnostaisi Parasphaerichthys lineatus. Onko kukaan kuullut kyseisestä rihmakalasta? Onko ikinä tuotu Suomeen?
kuva ym :
http://fishbase.mnhn.fr/summary/Species ... p?id=60387
kuva ym :
fresh water 270L, nano-reef 35L & boxturtle terrarium
My pics
My pics
-
Sami
- Advanced Member

- Viesti:
Itse kuulin kyseisestä lajista vasta nyt ensimmäisen kerran.B&L kirjoitti:Täällä taas kiinnostaisi Parasphaerichthys lineatus. Onko kukaan kuullut kyseisestä rihmakalasta? Onko ikinä tuotu Suomeen?
kuva ym :
Lieneeköhän sillä edes suomenkielistä nimeä.
Erikoisimmasta päästä Suomeen tuoduista rihmakaloista ovat:
-Sphaerichthys acrostoma - ohjasrihmakala
-Sphaerichthys vaillanti - tulirihmakala
-Parasphaerichthys ocellatus - rengasrihmakala
Viimeksi mainitusta en pistä päätäni pantiksi...
-Sami-
-
millia
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Rengasrihmakaloista on kokemusta. Hyvin samantyyppisiä kaloja ovat kuin esim. suklaarihmakalat, mutta eivät niin aggressiivisia.
http://millia.aqua-web.org/tekstit/kala ... makala.htm
http://millia.aqua-web.org/tekstit/kala ... makala.htm
-
-Tassu-
- Senior Member

- Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit
Onpa pikkuinen! Tuommoisia mulle, jos niitä joskus jostain saaB&L kirjoitti:Täällä taas kiinnostaisi Parasphaerichthys lineatus.
Ja mun suklaarihmat ei kyllä ole yhtään agressiivisia
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
-
Sophiru
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Minua kiinnostais saada tietoa betta fusca- nimisestä bettasta. Ilmeisesti niitä on myynnissä Siniriuttaalla, mutta mitä ne vaatii? Mimmonen allas? Mä en oo hankkimassa niitä vielä, suunnittelen vaan tulevaisuutta.
Ja ihastuin fisuun täysin.
Ei akvaarioita tällä hetkellä, mutta wabi-kusa projekteja kylläkin.
-
Sami
- Advanced Member

- Viesti:
Tässä keskustelussa Carmila kertoo omista kokemuksistaan B. fusca -taistelijasta. Kannattaa kysellä häneltä tarkemmin.Sophiru kirjoitti:Minua kiinnostais saada tietoa betta fusca- nimisestä bettasta. Ilmeisesti niitä on myynnissä Siniriuttaalla, mutta mitä ne vaatii? Mimmonen allas? Mä en oo hankkimassa niitä vielä, suunnittelen vaan tulevaisuutta.Ja ihastuin fisuun täysin.
-Sami-
-
Opaalipleko
- Starting Member

Marble-pusikset
Minä tahtoisin vain nähdä kuvia marble-pusukaloista, kun ees googlettamalla sillä hakusanalla ei löytänyt mitään.
-
Junttis
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Minulla on ollut kesästä asti gurami, Osphronemus goramy. Kaverin piti olla paljon harvinaisempi ja värikkäämpi O. laticlavius, mutta nyt kasvaessaan osoittautui tavalliseksi guramiksi, mikä sinänsä ketuttaa koska hintaeroa kaloilla on aivan pirusti.
Tällähetkellä kalalta löytyy mittaa n.15cm. Mukava ja seurallinen kala, jota voi verrata esim. oskariin ja muihin isoihin kirjoahveniin. Ainoa miinus on että kasvaa aivan jumalattoman suureksi.
Tällähetkellä kalalta löytyy mittaa n.15cm. Mukava ja seurallinen kala, jota voi verrata esim. oskariin ja muihin isoihin kirjoahveniin. Ainoa miinus on että kasvaa aivan jumalattoman suureksi.