Vesisiira akvaarioon?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
akva-harrastaja
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Vesisiira akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja akva-harrastaja »

Löysin tänään läheisestä ojasta vesisiiroja, paljonkin, mutta jätin ne sinne ojaan vielä. [;)] Tuli tässä mieleen että tietäisikö kukaan voiko noita kivoja otuksia laittaa akvaarioon vai onko aivan mahdoton ajatus? :roll: Olen nyt lueskellut niistä tietoa ja käyttävät ravinnokseen kuulemma kasvien osia yms. Osaisiko joku auttaa? :)
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Voisi olla hyvä puhdistusapu siellä, käyttävät kaikkea orgaanista ruuakseen.
akva-harrastaja
Starting Member
Starting Member

niin juuri...

Tuota mäkin ajattelin, voisi kokeilla laittaa pari tuonne akvaan ja katsoa selviävätkö siellä [;)]

Kävin muuten katsomassa nuo sinun sivut ja olivat tosi hienot :) Hyvää kauanetsimääni tietoa eri kasveista [;)]
Wiveca
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Wiveca »

Hui 8O

Karmean pelottavan näkösiä ne siirat.
Kuin suoraan Jurassic parkista :mrgreen:

Mielenkiinto heräs näiden akvaarioon sijoittamisen kanssa.
Oiskohan noista altaaseen "jätemyllyiksi"?
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Mulla on ollut vesisiiroja akvaariossa moneenkin otteeseen. Mutta joka kerta kävi kato eli kalat söivät ne tai vahingoittivat kuoliaaksi. Ja osa imeytyi suodattimeen.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Eikös noille siiroille riitä ihan 10- 20L "purkki" akvaarioksi?
Yks juttu joka tuli mieleen, ei liity kylläkään näihin siiroihin mutta tuli vaan mieleen että pitäisköhän pyydystää muutama sokeritoukka joita vilistää meijän kylppärissä melko mukavasti johonkii purteloon, oon lukenu jostakii että nuo voivat elää jopa 5 vuotiaaksi. :o
akva-harrastaja
Starting Member
Starting Member

Pitää kokeilla, mutta tuo sikeritoukka se vasta iljettävän näköinen on sanon minä... Tuollaisen jos näkisi niin juoksisin varmaan huutaen pakoon :mrgreen:
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: niin juuri...

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

akva-harrastaja kirjoitti:Tuota mäkin ajattelin, voisi kokeilla laittaa pari tuonne akvaan ja katsoa selviävätkö siellä [;)]

Kävin muuten katsomassa nuo sinun sivut ja olivat tosi hienot :) Hyvää kauanetsimääni tietoa eri kasveista [;)]
Kiitoksia :D Koitan päivitellä sivuja aina välillä ja laittaa omia projektejakin sinne.

Ja sitten siiroihin; niille varmasti riittää hyvin vaikka se 10-20 litraakin. Siirat toimisivat ilmeisesti muuten ainakin sanin kokemusten mukaan sitten kalojen ruuaksikin. Täydentäisivät akvaarion hyvinvointia sitenkin. Kannattaa koittaa.
kaisa.s
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kaisa.s »

Siiroja ollut myös mulla, mutta kuten tuossa jo mainittiinkin; kato kävi, kalat söi.

Ja pakko mainita noista sokeritoukista, minusta ne on aivan ihania, todella söpöjä pikkuotuksia jotka juoksentelee pitkin pimeitä vessan kaappeja ja lattian kulmia :D (Olenkohan hieman hairahtanut 8O )
Akvaarioharrastusta vuodesta -92. Harrastuksena myös koirat, käärmeet ja moottoripyöräily.
Manteli]]
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Manteli]] »

Onkohan tuo vesisiira juuri se joita olen joka kesä nähnyt mökkimme rannalla (siis vedessä tietenkin) meressä, voisiko olla????

Ovat siinä matalikossa ja kulkevat eteenpäin ^^,
tällaisenko voisi ottaa akvaariooon? :D ei kai syö kaloja?

-----------------------

Mitä mieltä muuten olette voisiko akvaarioon laittaa vesiperhosen toukan? :D:D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”