Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
Minä olen lauantaina tulossa. Pet-expoonkin pitäisi koittaa ehtiä, mutta jollei la kerkiä luentojen jälkeen, niin täytyy sitten sunnuntaina poiketa. Nuo lapsimessut sekä modelexpokin kiinnostaisi, joten järkkäilyksi menee.
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
Itselläni on liput kummallekin FISU-päivälle mutta samalla messut kiinnostavat sen verran, että taidan sukkuloida edestakaisin minkä jalkani kantavat Ja lauantaina tietty iltaohjelmaa viettämään!
- mahdollisimman huono viikonloppu! Varasin lipun Fisu lauantaille, messuilla pitäisi sisustaa yksi purkki, kaverilla tuparit/valmistujaiset ja jos hyvin käy niin kuvataideakatemian "pääsykokeet" ma-su... Ehtiköhän kaikkiin? Varmaan pitää ryhtyä jakomieliseksi tai kloonata itsensä ennen tuota viikonloppua... No lippu siis varattu lauantaille ja jos en pääse pääsykokeiden toiseen osaan niin nähdään siellä.
Minä olen tulossa ehdottomasti molempina päivinä - ei kait tässä ole mitään muuta vaihtoehtoa edes ajateltavissa. Aivan loistavaa toimintaa järjestäviltä tahoilta.
Inneremont kirjoitti:No lippu siis varattu lauantaille ja jos en pääse pääsykokeiden toiseen osaan niin nähdään siellä.
Nyt on kait pakko sanoa että toivottavasti emme tapaa tuolloin
Inneremont kirjoitti:No lippu siis varattu lauantaille ja jos en pääse pääsykokeiden toiseen osaan niin nähdään siellä.
Henk.koht en usko että Petriä nähdään FISU:ssa viikonloppuna, sen verran tiedän herran kyvyistä. Jos vaan pysyy kokeissa jaloillaan koko viikon
Perantaina on muuten ihan koko päivä aikaa sisustaa allasta, eli paikalle voi tulla ihan milloin itselleen sopii (kunhan allas vain olisi paikalla siihen mennessä ).
-Alix- kirjoitti:Nosto! Keihin voi törmätä FISU-päivillä?
Eihän tässä ollut muuta mahdollisuutta kuin varata lippu molemmille päiville. Näyttää siltä, että saan vihdoinkin kiekkoja altaaseeni, joten kuuntelemaan on lähdettävä
40l. tyhjänä ja 40l. viljakäärmeen kotina. Niin se harrastus pikkuhiljaa hiipuu...
Henk.koht en usko että Petriä nähdään FISU:ssa viikonloppuna, sen verran tiedän herran kyvyistä. Jos vaan pysyy kokeissa jaloillaan koko viikon
No vaikka nähdään kaikki ei ole menetetty, koska hain myös maisterihaun kautta ja jos sitä kautta onnaa, minua ei ilmeisesti oteta pääsykokeisiin... Toisaalta ei myöskään kerrota suuntaan eikä toiseen. Rasittavaa.
Kuulemma kaikille FISU-päiville osallistujille riittää 2€ alennusrannekkeita PetExpoon! Superia! Nyt vaan varaamaan liput FISU:un. Tilaa on vielä, mutta kuinka kauan?
Mäkin tuun! Sain muokattua työaikojani. Tulen (ainakin) lauantaina, jolloin samalla sitten käyn PetExpossa katsomassa sisustamaani akvaariota (jonka teen perjantaina) ja mitä muita kivoja "ötököitä" näkyy. Odotan innolla jo lauantain ensimmäistä "luentoa". Oliks meillä jotain iltaohjelmaakin lauantaina?
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Onko muut saannet kutsuja akvaristi-lehden taholta Petexpo-messuille? Aikomuksissani ei ollut lähteä mutta tänään tuli postissa kutsu. Osallistuin kyllä "Kaunein akvaario"-kilpailuun mutta ei kuoressa ollut mitään mainintaa että olisin sijoittunut kilpailussa. Eli kannattaako lähteä?/Mitä tuollaisesta voisi päätellä?
Vai onko kyse markkinoinnista Akvaristin puolelta?
Minäkin sain kutsun Pet expoon, osallistuin myös kaunein akvaario kisaan. Mukava yllätys, sillä olisin ollut joka tapauksessa menossa messuille sunnuntaina
Jumankaut ! Bleher tulee pitämään esitelmää ja lippukin on jo hankittu. Mutta ei sitten yhtään hotsita kun on tulossa upea sää viikonlopuksi ja moton kaasukahva vetää puoleensa kuin suuri mangneetti. En varmaan malta kuin tuohon Bleherin esitelmään jos siihenkään.
Tuukkis kirjoitti:Jumankaut ! Bleher tulee pitämään esitelmää ja lippukin on jo hankittu. Mutta ei sitten yhtään hotsita kun on tulossa upea sää viikonlopuksi ja moton kaasukahva vetää puoleensa kuin suuri mangneetti. En varmaan malta kuin tuohon Bleherin esitelmään jos siihenkään.
Kyllä Pasilaan pääsee motollakin, olen omin silmin nähnyt.
Kiitokset HAS:lle ja Ciclidisteille erinomaisesta seminaarista ja minulle ikimuistoisesta iltatilaisuudesta. Heiko Bleher oli aivan niin mahtava luennoitsija kuin ennalta saattoi odottaakin.
Maailman tällä hetkellä kuuluisin akvaariotutkimusmatkailija vaivuutuu Suomeen ja pitää täällä kaksi esitelmää ja näyttää samalla pienen osan n. 2 miljoonasta diastaan niin tokihan esitelmäpaikka on tupaten täynnä kuulijoita vai mitä? Olihan samalla vaikkapa iltatilaisuudessa keskustella kyseisen henkilön kanssa ja kysyä jotakin harrastuksessa eteen tulleista asioista.
Kattia kanssa, ulkomaisia luennoitsijoita ajatellen kuulijoita oli hävettävän vähän, vain kourallinen. Mikä teitä itseänne akvaristeina pitäviä vaivaa? On hyvin todennäköistä, että tilaisuus ei toistu. Niin paljon järjestäjät saivat uhrauksestaan persnettoa. Sioille tarjottavien helmien määrälläkin on rajansa.
Tähän perään minua ei huvita pätkääkään lukea koottuja selityksiä, mutta kun..
"Ei paha ole kenkään ihminen,
vaan toinen on heikinheimompi toista"
Olin sunnuntaina katselemassa Bleherin kuvia ja kuuntelemassa selvitystä Intian matkailusta ja kaloista tietysti.
Oli meinaan hyvä! Siis HY-VÄ! Ainut huono puoli oli se että se loppui. Olisin ihan tyytyväisenä katsellut hienoja kuvia ja kuunnellut tasokasta selitystä vaikka koko päivän.
Harmittaa kaikkien tuon tilaisuuden missanneiden puolesta myös.
Olin paikalla sunnuntaina (ikäväkseni en päässyt lauantaina) ja yllätyin myös siitä, kuinka vähän porukkaa oli paikalla.
Bleher oli kyllä aivan mahtava ja samoin Heijns, Rassin monnikuvat olivat upeita. McKayeltä olisin toivonut vähän muutakin kuin videoita, mutta päivä kokonaisuudessaan oli hieno kokemus!
Myös Jyväskylästä KIITOS järjestäjille mahtavasta superviikonlopusta. Tämmöistä herkkua ei suomalainen akvaristi pääse aikoihin kokemaan uudelleen. Myös minua ihmetyttää miten vähän paikalle vaivaitui porukkaa. Itse kuvittelin aluksi, että HAS:n ilmoittamat 100 paikkaa menevät hetkessä kuin kuumille kiville.
Mutta tosissaan vielä suuret kiitokset järjestäjille kaikesta vaivannäöstä ja loistavien esitelmöitsijöiden hankkimisesta paikalle. Seurojen haastaminen sisustuskilpailuun oli myös tosi kiva idea!
Tuli eilen käytyä kuuntelemassa luentoja, lähinnä Heiko Bleherin vuoksi. Täytyy kyllä sanoa, että matkakertomuksia olisi jaksanut jokusen tunnin lisää. Lauantaina en päässyt ikävä kyllä paikalle kun piti priorisoida toinen harrastus edelle ja istua Ilmatieteenlaitoksella kuuntelemassa luentoja vähän toisenlaisesta aiheesta koko päivän.
Hämmästytti kyllä allekirjoittanuttakin se, miten vähän porukkaa eilen oli paikalla. Eihän meitä ollut kuin kourallinen. Tulin hyvissä ajoin paikalle, jotta sain haluamani paikan edestä kun oletin että jokainen istuin olisi varattu, mitä ei sitten todellakaan ollut.
88-litraa Aasia
247-litraa seura-allas
41-litraa taiston yksiö
Perkules joo. Liput oli ostettu ja innolla odotettiin varsinkin juuri tuota Bleheriä, mutta kävi sitten kuten tunnolliselle työläiselle kuuluu, että viikonlopuksi nousi kunnon kuume ja koin parhaammaksi jäädä kotiin makoilemaan sitä pois ja nyt sitten kun on taas arki niin olo on pirteä kuin...öh...monnisella veden vaihdon aikaan.
Harmittaa todella kun en päässyt paikalle.
Lauantaina töitä, sunnuntaina reissussa.
Näppituntumalta sanoisin muuten, että akvaarioharrastus on tällä hetkellä taaantumaan päin muutenkin ja tuo porukan vähyys tuolla Fisussa tukee tätä olettamaani. Sääli.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Hieno tapahtuma oli. Heiko Bleherin luennot olivat minulle parasta antia tuolla. Toivottavasti joitain esitellyistä intialaisista lajeista saadaan joskus Suomeenkin.