Omenakotiloiden postitus

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Piia-
Member
Member

Omenakotiloiden postitus

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

Kertokaas kuinka postittaa omenakotiloita. Pakkaaminen yms yms.
Tartteis pikkuhiljaa saada noita poikasia maailmalle :)
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
aquaario
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aquaario »

Miten on omppupostitukset kulkeneet parhaiten? Vai eikö näitä postitella? Aika kovaa kyytiä taitaa posti tarjota...?
Ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi. aquaario.tk
weemano
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja weemano »

Itse laittaisin pieneen kovaan laatikkoon ohuella styroksilla/jollain eristeellä vuorattuna, niin ettei omppu pääse kolisemaan paketissaan.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
Phoxinus
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Phoxinus »

Kotilot minigrip-pussiin, muutama kerros vaahtomuovikalvoa päälle ja kirjekuoreen. VHS-kasetin kotelo on hyvä lähetyslaatikko ja sinne mahtuu eristettä/pehmustetta hyvin sisälle. Laatikko ei kyllä ole mitenkään pakollinen, vaahtomuovi riittää yleensä suojaamaan kotiloita kovaotteiselta leimasimenkäsittelyltä ja muilta kolhuilta.
Monninomistaja jo vuodesta -94.
IceQueen
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho ry
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja IceQueen »

C-kasettikotelo tai filmipurkki on hyvät vaihtoehdot. C-kasetti ois paras, koska mahtuu hyvin postiluukustakin sisälle ja tulee siten pienemmät postituskulut.

Kuplamuovipussissa kun pistää matkaan, hyvin pääsee elävinä perille asti. :)

ja muistaakseni mulle tullessa kotilot oli kääritty kosteaan talous/wc-paperiin, ettei kuoret kuivuneet ja samalla pysyivät paikoillaan eivätkä kolisseet paketissa.
317 L (sekala)
waterwoman
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, Heinolan akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja waterwoman »

Minä olen lähetellyt kymmeniä lähetyksiä.
Olen
-käärinyt omput kosteaan talous/wc paperiin
-sitten vasta ympärille otain pehmustetta
-filmipurkkiin/ tyhjään kasettikoteloon
-jonka laitan joko minigrip pussiin tai purkkapussiin.
-kuplakirjekuoreen tai tavalliseen.
Jos filmipurkin laittaa kupölakuoreen, niin postitädit ottaa siitä maksikirjeen summan.
180 l Neonsateenkaarikaloja, tunnnistamaton pienehkö pleko. KALAT SAANEET KODIN
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
Siru
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Siru »

waterwoman kirjoitti: Jos filmipurkin laittaa kupölakuoreen, niin postitädit ottaa siitä maksikirjeen summan.
Tarkka postintäti ottaa filmipurkista sellaisenaankin maksikirjeen hinnan. Filmipurkki on nimittäin jo itsessään muutaman millin paksumpi kuin tuo postin säätämä 3cm. Ellei filmipurkki ole sellainen soikea malli. Tavallinen pyöreä ei siis mene kirjeenä.

Tämä oli minullekin uutta. Olen postitellut omppuja usein filmipurkissa kirjeen hinnalla. Vaan jos vastaanottaja ei ole kotona kun posti tulee tai se joutuu lajittelussa pistotarkastukseen niin vastaanottaja joutuu lunastamaan kirjeen postista ja se ei ole ilmaista.

Tämä aukesi minulle tänään kun sain viestin perille tulleesta lähetyksestä, jonka postinkantaja oli ystävällisesti jakanut suoraan käteen kun ei mahtunut postiluukusta. Nyt sitten jännään meneeko muut postitukset perille ilman ikävää lunastusta. :(

Täytyy vaihtaa pakkaustapaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”