Hullunkurisin tapahtuma akvaarion kanssa!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pultsu Päärynä
Junior Member
Junior Member
Viestit: 50
Liittynyt: 16:41, 04.02.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Pultsu Päärynä »

Toissapäivänä olin putsaamassa akvaariota, kun kissa tuli siihen altaan reunalle ihmettelemään. Aivan äkki-arvaamatta se yhtäkkiä sitten päättää pulauttaa yrjöt sinne. Ilman mitään varoitusta. Onneksi kalat ovat ihan ok..
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viestit: 574
Liittynyt: 18:41, 08.04.2006
Paikkakunta: Myyrmäki (juu se on Vantaalla)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tricolour »

Pultsu Päärynä kirjoitti:Toissapäivänä olin putsaamassa akvaariota, kun kissa tuli siihen altaan reunalle ihmettelemään. Aivan äkki-arvaamatta se yhtäkkiä sitten päättää pulauttaa yrjöt sinne. Ilman mitään varoitusta. Onneksi kalat ovat ihan ok..
*totaalireps* :mrgreen:
Ei oo totta! Mahto olla naurulihakset kipeinä ton jälkeen.
Kuvia
317L kalakippo.
Sadar
Member
Member
Viestit: 480
Liittynyt: 15:32, 06.04.2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sadar »

Pultsu Päärynä kirjoitti:Toissapäivänä olin putsaamassa akvaariota, kun kissa tuli siihen altaan reunalle ihmettelemään. Aivan äkki-arvaamatta se yhtäkkiä sitten päättää pulauttaa yrjöt sinne. Ilman mitään varoitusta. Onneksi kalat ovat ihan ok..
Miettii vaan missä kunnossa se allas mahtoi olla kun kissankaan maha ei sitä kestänyt... :twisted: LOL-RotF
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Isaac Asimov
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Viestit: 802
Liittynyt: 11:34, 27.01.2008
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Ihan pienenä (noin 5 v.), kun meillä oli akvaario, tein muovailuvahasta sienen ja laitoin sen akvaan koristeeksi. Torujahan siitä tuli.

Myöhemmin, siinä 90-luvun lopussa meidän kalojen sekaan muutti jonkin sortin jokirapu Loftur. Kaupassa sanottiin, että voi yhdistää kalojen kanssa. Muutamalla miekkiksellä / platylla kuitenkin oli selkäevässä pyrstössä sen näköinen leikkausjälki kuin parhaankin räätälin tekemä... Kun Lofturilla oli pituutta viitisen senttiä, tarjosin sille kokonaisen pakastekuivatun tubifex-kuution. Rapu otti kuution saksiinsa, mutta oli niin kevyt, että kuutio nousi pintaan rapu mukanaan! Siinä kuutiossa Loftur killui, kunnes ei jaksanut pitää kiinni.

Leväbarbi Goyle (R.I.P.) aiheutti myös harmaita hiuksia, vaikkei ne näykään. Ostin jonkun vedensuosikin näköisen kasvin. Katselin, että siinä se koko perheen lellikki järsii uudesta kasvista levää. Eipä siinä montaa viikkoa mennyt, niin kasvi oli syöty elävältä...
Kerran Goyle meni ahtamaan itsensä semmoisen keraamisen luolan läpi. Taisi olla leidi vähän tukeva siihen, sillä ulospääsyä edelsi koko pienen luolan heiluminen. Muutama verestävä kohta rintaevien lähellä riitti jälkipyykiksi.
Rakkaan leviksen viimeisin tempaus oli aamuyöllä loikata ruokinta-aukosta (3,5 x 3,5 x 5 cm) akvaarion taakse. Jalustana on komuutti eikä akvaario ollut ihan seinässä kiinni. Heräsin vaan lätsis-ääniin, ihmettelemään asiaa ja äkkiä kala kiinni ja veteen. Selvisi hieman pölyisenä ja lievästi vahingoittuneilla evillä.

Kerran seeprakala hyppäsi suoraan haaviin, kun etukansilasi oli lampun päällä ja siinä haavi. Ihme mieliteko... Vielä viime vuonna yksinäinen seeprakala jahtasi suodattimesta tulevia kuplia - ja noin muuten miekkapyrstöjä.

Tämän hetkisessä kämpässäkin on sattunut monenmoista. Mies kertoi ensimmäisenä, että kolme nuorta partiskoirasta yrittivät yhtä aikaa valloittaa isäukkonsa luolaa (sama, jonka läpi Goyle rymisteli). Kaksi tunki sivuilta ja yksi päältä. Kukaan ei voittanut isänsä valtaistuinta. Myöhemmin olen itsekin nähnyt sen tapahtuneen. Kaikilla olisi kolo, mutta toisen luola on parempi kuin oma. Olenpa isäukkopartiksen nähnyt seikkailevan muualla akvassa yrittävän kookokseen, jossa vanhin jälkeläinen majailee.

HAS:n keväthuutiksen 2008 jälkeen lisää ihmetyksiä on sattunut. Miekkakasvin huuhdottuani rupesin hiekkaa siivilöimään (tuli kiire virittää akvaario) ja katsoin, että mikä sokeritoukka tossa lattialla sätkii (ei ole niitä tässä kämpässä silmään sattunut, muualla kyllä liiaksikin). Meinasin jo listiä, mutta tulin ajatelleeksi, ettei sokeritoukat sillä tavalla sätki, saati selällään. Katsoin tarkemmin: noin sentin pituinen rapu! Joku saksirapu se on ja kerran kuorenkin vaihtoi :)
Viime lauantaina metsästelin kotiloita kypsyvästä akvaariosta. Katsoi, että mitä tossa pinnan tuntumassa liikahti. Hädin tuskin 5 mm kalanpoikanen! Niitä on noin 15 laskettu, lajista ei mitään hajua. Luultavasti matkustivat kutuna jaavansammalen mukana (ainut, jota en desinfioinut. Miekkakasvin tytärvarret ei mahtunu sankoon).

Ymppiä on pienemmästä tankista, joten kummoista nitriittipiikkiä ei ole tullut (Akvaariokeskuksen testi saman viikon tiistaina NO2 0,2). Paketit on pois heitetty, joten myyjistä ei tietoa.
Mutta: yksäriä, jos tunnustaa myyneensä keväthuutiksessa "pienehkö punainen miekkakasvi, ei pohjahintaa. Lähti 10 eurolla" ja jaavansammalmytty marketissa 4 euroa.

Olisi ihan kiva veikata, minkä lajisia otuksia kenties sain kaupan päälle. Kivaa tämä kasvun seuraaminenkin on
:mrgreen:
partamonni95
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 15:57, 15.02.2008

Viesti Kirjoittaja partamonni95 »

Minä pyydystin miekkapyrstöjä ystävälleni, ja mulla oli punajuurirasiassa kalapussi, jossa puoleen asti vettä. Kun sain kalan kiikkiin, ja räiskäsin sen sinne pussiin, siellä oli ehkäpä 3 kalaa ja eihän sen pussin ja punajuurilootan ajatuksia pidä mennä arvaamaan, sillä se pussi kaatu lattialle. Kun aloin pää punasena kuivaamaan lattiaa ja listoja sekä vähän myös lattiamaton alta, solmin pussin kiinni ja vein sohvalle. Sit otin uuden pussin, samaan lootaan. Taas he löivät päänsä yhteen ja kaatuivat. :frown: Kyllä otti koville, kun lens uuden kirjahyllyn jaloille n. 5 litraa vettä - ihanaa. :D Tästä tarinasta puuttuu vielä kissa, joka rääpäisee sohvalla olevan pussin auki ja kalat ui vesineen nahkasohvalla. :roll:
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1400
Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Me ollaan naurettu mustatetroille. Aina kun pohjakaloille heittää pari tablettia, kaikki kalat rynnistävät niitä ahmimaan. Mustatetrat vaan kiertelee yläpuolella ja katselee meininkiä. Sitten kun tabletti on ohuempi ne käy ryöstämässä koko tabletin ja innoissaan uivat muita karkuun tabletti suussa pitkin allasta. Ne koppeilee sillä ja vaihtaa kuskia, osa toimii harhauttajina. Eka kerran ku näin niiden toimet, nauroin ihan kippurassa. :D
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
apsukka
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 19:49, 10.03.2008
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja apsukka »

Mulla oli akvaarion alapuolella olevalla hyllyllä päälle litran kokoinen lasinen astia, jossa väliaikaisesti säilyttelen kierteisiä.
Kissani oli kovin kiinnostunut astiasta ja tipautti sen suoraan "karva"matollemme!
En itse ollut tällöin kotona, mutta avokkini joutui korjaamaan hiekat ja muutamat kymmenet kierteiset matolta. Kyllä vähän huvitti, kun kertoi kissojen leikeistä.
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1413
Liittynyt: 12:02, 23.06.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Malys »

Tänään piti kahteen otteeseen katsoa rapulaan, että näinkö oikein. Touhukotilo leijui avovedessä. 8O Hetken aikaa tilannetta seurattuani totesin, että kotilo on jäänyt jotenkin vangiksi suodattimen vesivirtaan (mistä lie sitten itsensä virtaan tipauttanut) ja leijui nyt sellaisella n. 5x5x5cm alueella. Tietenkin parempi kamera oli piilossa enkä saanut kuvaa levitoivasta kotilosta. Aikansa se siinä pyöri ja sitten hävisi, leikö virtaus heivauttanut lähemmäs kasveja. Enpä ollut ennen moista nähnyt.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
marianne*
Junior Member
Junior Member
Viestit: 164
Liittynyt: 19:32, 29.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja marianne* »

Joskus aikoja sitten yritin pyydystää kansilasin kulmasta jotain leijuvaa kasvia joka piti saada pois. No, innokkaat millikset tulivat siinä ihmettelemään ja yllätyksekseni sormien välissä olikin miljoonakalanaaras kun nostin sormet ylös sieltä :mrgreen: kyllä siinä kiljuttiin ja hypittiin ja kalakin taisi lentää lattialle.. No eipä sille mitään käynyt, mutta kyllä oli kauhea kokemus. :D
khalleman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 15:41, 28.05.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja khalleman »

Hullunkurisin tapahtuma, muttei kyllä mitenkään hauska, oli se kun heräsin noin vuosi sitten, eräänä yönä jatkuvasti veden lotinaan, olin unenpöpperössä ja kävin työntämässä suodattimen ulostuloputkea alemmas, koska se aina "nousi pintaan". Monen heräämisen jälkeen aloin tajuta,että vettä vuoti akvaariosta, mutten tiennyt mistä. Lattia oli märkä. Kauhea hätä tuli, piti ottaa kalat turvaan ja alkaa tyhjentää akvaariota, koska vuotokohtaa ei löytynyt. Olin todella hermona.

Hieman noloa akvaarion harrastajana myöntää,että kyse oli edellisenä iltana irrottamastani hiilidioksidipullosta, jonka akvaarioon menevän letkun jätin paikoilleen. Vesi oli alkanut vuotaa letkua pitkin lattialle. :D
-kalle-
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1400
Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Tinja kirjoitti:Onkos kukaan muu hoitanut akvaariota vasaran kanssa?
Mulla oli joskus leväbarbi,( tyhmä ja ilkeä). Kerran kun lapposin pohjaa levis säikähti ja yritti uida saviruukun reijän läpi, olihan se ennenkin mahtunu! Mutta olikin hieman lihonut ja jäi jumiin, siitä selkä ja rintaevien välistä. En millään sitä käsin saanut irti, joten lavuaariin vettä ja levis-kukkapurkki sinne. Ja vasaraa etsimään. Levis vapautui muutamalla hyvinkohdistetulla iskulla. Suomuja levikseltä irtosi hieno rengas. Levis oli pari päivää säikky, sitten kasvatteli uudet suomut ja oli kuin ei mitään ois tapahtunutkaan.

Perhoskirjoahvenpoika päätti kerran kutua vahtiessaan että mun käsi on suuri uhka (taisin sillonkin lapota), nappasi kiinni ja minä tietty ittekseni hihittelin.
Joskus -80 luvulla helmirihmakala teki itsarin ison simpukan sisään. Se sukelsi niin syvälle, että tukehtui sinne, ennen ku ehdittiin pelastamaan. (en muista tapausta tarkemmin, ku olin vielä silloin niin pien, mutta vasaraa mekin käytettiin)
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Applemiina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 153
Liittynyt: 00:21, 27.01.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Applemiina »

Kerran ystäväni oli luonani ja istui sohvalla akvaarion vieressä. Siinä jutellessamme leväbarbi sai spurttikohtaulsen ja pomppasi ruokintaaukosta kansilasin päälle ja räpiköi siinä melkein akvaarion toiseen päähän. Siinä sitten sai rauhoitella säikähtänyttä kaveria, sätkivää leväbarbia ja vähän itseänikin :P Kalalle ei siinä sählingissä onneksi käynyt kuinkaan.

Onpa joskus käynyt niinkin, että yläasteella käsityötunnilla löysin seeprakalan penaalista. Kuinka suuri todennäköisyys tuohon on olemassa?
>||||> http://kuvablogi.com/blog/13596/1/
140l, 54l, cockerspanieli ja kingcharlesinspanieli
pallokala89
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 16:54, 04.05.2008
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja pallokala89 »

Joskus yli kymmenen vuotta sitten, kun mulla oli akvaario, (jonka hoidosta en tiennyt yhtään mitään eikä tienny äitikään) kun pestiin akvaariota niin pohjakala (ei yhtään muistikuvaa lajista) oli "hypänny" maljasta lattialle. Meinasin astua sen suun päälle niin, että minun pieni ukkovarvas olis varmasti uponnu sen suuhun :D
Toinen oli se kun äiti laittoi isomman akvaarion pohjalle ison kiven ja se oli sitte niin iso että tuli halkeama ja veet tippasi lattialle.

Tuttava perheen lapset oli laittanu joskus pienenä (siitäki varmaan reilusti yli kymmenen vuotta) altaan täyteen vessapaperia. En muista enää että mitenkä oli käyny, mutta kalat oli luultavasti ollu aika heikolla hapella :D

-------------------------

Nii ja sitte jäi tuosta äskisestä :) saman tuttava perheen lehtikalat ja edesmennyt kiekko aina yritti napsia plekon tablettia ku sen tiputti altaaseen. Eihän ne sitä pienillä suillaan saaneet edes pysymään suussa ku on niin iso tabletti :D Silti ne aina yrittää napata sen. Syöksyy oikein paikalle ku aukasee kannen :)
Aloitteleva akvaristi :)
Applemiina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 153
Liittynyt: 00:21, 27.01.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Applemiina »

Niin ja kerran ensimmäinen taistelukalani, komea Taisto, pörhisteli ja levitti kiduksiaan äidilleni, joka oli tullut paplarit päässä katsomaan kaloja xD
>||||> http://kuvablogi.com/blog/13596/1/
140l, 54l, cockerspanieli ja kingcharlesinspanieli
@ruusu
Member
Member
Viestit: 398
Liittynyt: 20:02, 25.04.2008
Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja @ruusu »

Äsken laitoin olohuoneesta valot sammuksiin ja tv:n kiinni, päivän päätteeksi ihana hiljaisuus... Niinhän sitä luulis! Akvaarion suunnalta kuului pientä kilkatusta, mietin, että koliseeko jollain kalalla tekarit vai onko joku laite rikki. Eip ollu kumpikaan: iso kotilo oli kiivennyt suodattimen tasolle sivulasiin ja se "kilkatti" virran voimasta lasiin. Sorry, pojan jouskarin nuolella nappasin öttiäisen kipon pohjalle ja toivotin hyvää yötä!
720l sekola + 2 pientä kissua pitämässä kaloille seuraa

Elämä on onnellisten maa!
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1413
Liittynyt: 12:02, 23.06.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Malys »

Applemiina kirjoitti:
Onpa joskus käynyt niinkin, että yläasteella käsityötunnilla löysin seeprakalan penaalista. Kuinka suuri todennäköisyys tuohon on olemassa?
:mrgreen: Oi luoja että naurattaa. Kohtalaisen wtf-tilanne varmasti.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
weloo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 19:50, 21.10.2007

Viesti Kirjoittaja weloo »

Meidän akvaariossa iso Matti niminen pahkakirjoahven oli nappaamassa pohjatablettia kun viisi monnista ajoi sen pois ja söivät tabletin itse. Matti meni akvaarion nurkkaan kökötti siellä loppupäivän. :)
Chrystal
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 11:07, 17.01.2007
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: H-vesi

Viesti Kirjoittaja Chrystal »

Applemiina kirjoitti:
Onpa joskus käynyt niinkin, että yläasteella käsityötunnilla löysin seeprakalan penaalista. Kuinka suuri todennäköisyys tuohon on olemassa?
Voi elämä O_O No on sulla ollu vilkkaat kalat! *repskops* Oliko kalanen kuollut? No oli varmaan, ei tuommoisesta meinaan selviäisi hengissä... 8O

Pari päivää sitten kun vaihdoin akvaarioon vettä ilman lapon suuosaa, pelkkä letku vain, niin imin vettä veden keskikerroksesta. Utelias kirsikkabarbikoiras tuli siihen kekkumaan ja nokkimaan letkua. Kuului vain iso "slurp!" ja musta suhahdus ja kala oli lähtenyt vuoristorata-ajelulle. Sinne se sitten taittui kaksinkerroin ja tuijotti minua tyyliin "Voi ei, nyt jäin kiinni! Mitä sä siinä toljotat" Minä kiskaisin letkun ilmaan ja kala lensi pari metriä vessan lattialle ja räpiköi ja pomppi siellä kunnes jäi makaamaan. Minä heitin fisun nopeasti takaisin akvaan, mutta kala ajelehti selällään vedessä.... Onneksi se on jo nyt kuin ennen! Nyt ajatus jo pikemminkin naurattaa, olisittepa nähneet kalan ilmeen itse.
Kuka sanoikaan akvaarioita rentouttavaksi ja huolettomaksi harrastukseksi?
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Ei nyt ehkä mikää all-time hullunkurisin tapahtuma mutta äskettäin juuri todistin vihersukasten ja rubiinitetrojen pyhää allianssia pahan akselia eli partamonnia vastaan ja joukolla ajoivat poloisen partiksen pois pohjatabletiltaan. Ja kun oli vielä ensimmäinen kerta ikinä kuin mitä pohjatabu on noita rubiineja kiinnostanut.

Kuva
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Applemiina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 153
Liittynyt: 00:21, 27.01.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Applemiina »

Voi elämä O_O No on sulla ollu vilkkaat kalat! *repskops* Oliko kalanen kuollut? No oli varmaan, ei tuommoisesta meinaan selviäisi hengissä...
Joo, pikkukala oli kuollut ja ihan jo kuivunut ja onneton 14-vee tyttö ei omantunnon tuskissaan tiennyt, mitä tehdä: heittääkö oma kala julmasti koulun roskakoriin vai kääriäkö se paperiin, kiikuttaa loppupäivä mukanaan ja viedä kotiin omaan roskiin. Tuntuupa tuo nykyään hölmöltä, mutta jokainen vaavi on tärkeä ja silloin ajatus siitä, että heittäisin kalan koulunroskiin, tuntui pahalta =P
>||||> http://kuvablogi.com/blog/13596/1/
140l, 54l, cockerspanieli ja kingcharlesinspanieli
Tatti
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 00:22, 11.06.2007

Viesti Kirjoittaja Tatti »

Minusta melko huvittaa seurailla palettikalan ja kuparimonnisten järjestystä altaassa... Juu, samassa altaassa ovat. Palettikala oli melkein kuoliaaksi ahdistettu toisessa altaassa ja lykkäsin sen tuonne kunnes keksisin mitä tekisin sille. Ja sinne se myös jäi. Paletti, nimeltään Anni, pitää kannon alla olevaa koloa omanaan. Monniset se ajaa pois työntämällä, kertaakaan en ole nähnyt näykivän eikä monnisissa näy jälkiä. Kerran päivässä monniset saavat kuitenkin aurailla kolon hiekat. Silloin Anni siirtyy altaan toiseen päähän.

Siellä saavat asustella, ellei sitten Anni ala monnisia näykkimään. Vuoden päivät on kuitenki jo kohta sopu säilynyt.
98l+168l+villi-ihminen 3v.+koira+mies
~Eläintarhani on vielä pieni, mutta puuhaa riittää~
tindis81
Starting Member
Starting Member
Viestit: 40
Liittynyt: 22:40, 08.08.2005
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hullunkurisin tapahtuma akvaarion kanssa!

Viesti Kirjoittaja tindis81 »

Katinkultamonnien kanssa on sattunut ja tapahtunut. Kuten nämä veijarit saattavat tehdä, sujahtavat akvaariossa pohjahiekkaan. Näin kävi mulle, kun olin tyhjentämässä akvaariotani [;)] Mulla oli yhteensä 6 katinkultamonnia ja 5 sain haavittua akvasta, mutta sitä yhtä en sit millään. Vaikka vettä eikä kauheasti hiekkaakaan altaassa ollut enää juuri yhtään, kalaparka sinnikkäästi vaan pakeni aina piiloon johonkin hiekan sekaan, mihin pystyi. Viimein sain sen haavittua "tyhjästä" altaasta ja suoraan ämpäriin. Että näin mulla :)
-Omppukotilo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 107
Liittynyt: 14:15, 19.01.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hullunkurisin tapahtuma akvaarion kanssa!

Viesti Kirjoittaja -Omppukotilo »

No, ei tämä hullunkurista ole :D Mutta... MInulla on yksi aika leväinen omenakotilo. Sukaravut menevät aina ompun kyytiin putsaamaan levää, ja omppu antaa ilmaiskyydin. Parikertaa on kyytiin mahtunut partiskin =D
Kolme koiraa
Kaksi kania
Kolme akvaariota
yksi hamsteri
Apina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 55
Liittynyt: 20:09, 12.06.2008
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Hullunkurisin tapahtuma akvaarion kanssa!

Viesti Kirjoittaja Apina »

Kadonneiden kultakalojen arvoitus

Heräsin aamulla. Ei mitään epätavallista siinä. Sytytin akvaarion valot. Ei mitään epätavallista siinäkään. Ruokaa antaessani huomasin molempien kultakalojen puuttuvan. Hyvin epätavallista.

Etsin akvaarion pinnasta. Ei siellä eikä pohjassakaan. Eli elossa? Tarkempi silmäys akvaarioon. Ei vieläkään mitään. Akvaarion taustan ja ympäristön tarkistus. Ei mitään. Täh?

Hälytin apuvoimia ja etsintä uudestaan. Kolmellakaan silmäparilla ei mitään. Suuri hämmästys. Tuijotin tyhjää akvaariota, kun silmään osui pieni pilkahdus oranssia... Simpukassa on pyrstö. Edellisenä päivänä laittamastani suuresta simpukasta näkyy pyrstö.

Käsi akvaarioon ja simpukka kouraan. Toisella kädellä varovainen ote pyrstöstä ja veto. Ensimmäinen kultakala. Tunnustelin syvemmälle simpukkaan. Toinen kultakala. Loppu hyvin kaikki hyvin.


Tarinan opetus: Simpukka on syyllinen.
I´m not random you just can´t think as fast as I can
Platypus
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 14:59, 10.03.2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hullunkurisin tapahtuma akvaarion kanssa!

Viesti Kirjoittaja Platypus »

Ruokin toissapäivänä pohjakaloja tableteilla, jolloin partamonni tapansa mukaan saapui ottamaan herkuista oman osuutensa. Tabletin palanen vajosi hiekassa piileskelevän banjomonnin lähelle, josta näkyi juuri ja juuri vähän päätä. Partamonni erehtyi hieman tabletin sijainnista ja imutteli sen sijaan hiekasta pilkistelevää banjomonnia! Hetkisen maisteltuaan totesi, että jotain on nyt pielessä, ja löysi vihdoin lähistöltä sen ruokatabletinkin. Banjomonni ei ollut tapahtuneesta moksiskaan, ne nyt eivät yleensäkään juuri mistään hätkähdä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”