meillä ollut se nyt 3vkoa ja alussa oli selkeämmin musta,jossa valkoisia pilkkuja ja nyt näyttää väri muuttuneen-ihan kuin selän kohdalla pilkut levinny ja muuttuneet harmaiksi.Muuttuuko partamonnin väri kasvaessa?Tarkkaan en lajia nimeltä tiedä.
aloin vaan pelkään ettei sillä ole jokin tauti-luulosairaaksi olen tullu kalojen tauteja kohtaan.Olin suunnitellut hakevani tänään kasan kaloja,mutta nyt tuo partamonni mietityttää..
Ihan normaalisti kyllä käyttäytyy ja kasvanut hyvin.Alussa ei uskaltanut/tullut albiinomonnisten kanssa syömään mutta nykyään tulee.
Onko normaalia partamonnilla?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Onko normaalia partamonnilla?
128 litrasen akvaarion kypsytys 03/16, 2 koiraa ja 2 prinsessaa!
-
- Elite Member
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Re: onko normaalia partamonnilla
Joo on ihan normaalia. Partamonnit ovat poikasina (tietysti vähän lajosta riippuen) hyvinkin tummia ja pilkut melko selkeärajaisia, mutta vanhemmiten voivat muuttua harmaammiksi/ruskeammiksia ja pilkutkin muuttaa muotoaan. Tietysti jos muutos on tapahtunut hyvin lyhyen ajan sisällä, niin kannattaa katsella tilannetta, mutta uskoisin että on ihan vaaratonta.Fanitus kirjoitti:meillä ollut se nyt 3vkoa ja alussa oli selkeämmin musta,jossa valkoisia pilkkuja ja nyt näyttää väri muuttuneen-ihan kuin selän kohdalla pilkut levinny ja muuttuneet harmaiksi.Muuttuuko partamonnin väri kasvaessa?Tarkkaan en lajia nimeltä tiedä.

"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
-
- Elite Member
Tämmöstä asiaa kysyisin, että tietääkö kukaan minkätakia partamonnit heiluttelee eviään maatessaan esim. pohjalla? Mitä oon omaa partamonnia seurannu niin ainakun se makaa pohjalla niin se heiluttelee etenkii vatsaeviään, joskus se saattaa olla ihan paikallaaan muutaman sekunnin, ja sitten se rupeaa taas heiluttelemaan eviään.
-
- Junior Member
Kyllä meidän partamonnit ja samoin isopurjepleko ikään kuin valahtavat kalpeiksi eli vaalenevat kyljistä ja selän päältä laikuttain, yleensä jos allasta lähestyy yllättäin tai vedenvaihdossa jos kätensä työntää liian lähelle. Luulen että se on jokin stressireaktio, koska olen huomannut että sama värien haaleneminen tapahtuu monelle muullekin kalalajille stressaavassa tilanteessa esim. haavittaessa.
Evien heiluttelu on normaalia, välillä partamonnit killuvat laseissa aivan suodattimen voimakkaimmassa virrassa ja siinä evät ja parta hulmuavat kunnolla.
Evien heiluttelu on normaalia, välillä partamonnit killuvat laseissa aivan suodattimen voimakkaimmassa virrassa ja siinä evät ja parta hulmuavat kunnolla.
180-L hohtomiljoonat, 720-L tiikerinuoliaiset
Koikarpit 200-L/lämmin, 720-L viileä ja 72 000-L ulkolammikko
Koikarpit 200-L/lämmin, 720-L viileä ja 72 000-L ulkolammikko